Halitteko/silittelettekö teidän lapsia? Jos ette enää, missä iässä se loppui?
Mä silittelin lapset noin 9-10 vuotiaiksi uneen. Nykyään halailen aina silloin tällöin (12-16-vuotiaat, yksi tyttö ja kaksi poikaa) ja silittelen jos on jostain asiasta paha mieli ja jutellaan siitä.
Yllätyin, kun ystäväni ei muistanut milloin on viimeksi halannut lapsiaan. Iltasatuja heillä ei koskaan luettu.
Kommentit (16)
Kyllä halailen ja silittelen vielä 18- ja 16- vuotiaita. Äitini halailee myös minua, olen 46-vuotias. En tiennyt, että halailulle on ikäraja.
Teini-iässä loppui hetkeksi, mutta nyt on jo aikuinen ja aina halataan kun tavataan.
Olen varoittanut lastani (ny teini) että tulen aina halaamaan.
Ei meillä halita ja silitellä, mutta olemme muuten oikein läheisiä ja juttelemme hyvin paljon. Lapset ovat 15-20 vuotiaita ja en usko, että monella on lapsiin niin hyvät välit kuin meillä on.
Lapseni ovat 43v ja 39v ja edelleen halailen heitä.
Olen jäävi kun mulla 2-vuotiaat kaksoset. Tällä hetkellä siis joka päivä halitaan, silitellään ja sylitellään. Toivottavasti vielä pitkään.
Omat lapseni ovat kolmenkymmenen molemmin puolin, ja halaan heitä aina tullessa ja lähtiessä, toisinaan myös siinä välillä. Silittelin heitä ja suukottelin, kun he olivat pieniä, nykyään hieron heitä olkapäistä ja toisinaan annan myös päähierontaa. Itse tulevat pyytämään minulta hieromista. Näin ajattelin jatkaa niin kauan kuin eloa riittää.
Halataan kun nähdään. Joskus vähän silitän. Lapsi on 21v.
Vieläkin ja viimeksi tänään halasin nuorempaa. Vanhempaa aina kun nähdään (asuu omillaan). Pojat ovat 21 ja 22.
Etene lapsen ehdoilla, meillä lapsi ei ole sen luonteinen ollutkaan ikinä, että kaipaisivat fyysisesti mitään läheisyyttä, pienenä tahtoi lähinnä syliin jos satutti itsensä, mutta heillä on hyvät sosiaaliset taidot ja asiasta kuin asiasta voidaan keskustella, oma teini halailee kyllä tyttöystävää mielummin kuin äitiä ja hyväksyn sen täysin.
En muista, että minua olisi halailtu/silitelty. Varmasti vauvana, taaperona ja pikku lapsena, mutta en muista niistä ajoista paljoa. Koululaisena ja teininä ei ainakaan, tosin enpä sellaista läheisyyttä kaivannutkaan. Minusta tuntui tuolloin oudolta kun tätini aina halasi ja halusi ottaa syliin ollessani jotain 10-vuotias. Aivan hyvän lapsuuden koen saaneeni, vaikka halailut vanhempien kanssa ajoittuvat ajalle, jota en muista.
Lapsi on 12v, yhä kömpii kainaloon katsomaan elokuvaa ja haluaa että hieron tai hipsutan selkää samalla.
Näin päälle kolmekymppisenä halaan äitiäni aina kun nähdään 🥰
Oma lapsi ei ole koskaan tykännyt silittelystä, se kuulemma tuntuu ikävältä. Sen sijaan haluaa, että halataan todella voimakkaasti. Sitä ajattelin jatkaa niin pitkään kuin voi.
En muista omien vanhempieni ikinä halanneen tai silittäneen minua. Omaa taaperoani halittelen, pusuttelen ja silitän paljon. Lopetan vasta, jos lapsi sanoo, ettei enää halua.
Miksi se loppuisi? En kyllä meinaa lopettaa aikuisen lapseni halaamista ikinä. Tietenkään.