Sanontoja jota vihaat?
Onks teillä ns. triggerwordejä mut lauseiden muodossa? Mut saa ihan fyysisesti pahoinvoivaks
-"aina ei mee nallekarkit tasan" (tulee mieleen sössöttävä elämänkoululaiswt jonka mielestä hänen huono elintasonsa on valtion syy ja hänellä on OIKEUS aina kaikkeen kuten sossutukiin)
-"Ei se oo mitään rakettitiedettä"
Ei helvetti, teki ihan pahaa kirjottaa noi. Sanoista mut saa pahoinvoivaks asshole haukkumanimenä. Mautonta, oksettavaa, välittömästi kuvottava mielikuva.
Kommentit (153)
"Tämä mamma". Hampaita vihloo kun joku puhuu itsestään tuolla lailla, esim joku facebookpäivitys "Nyt tämä mamma lähtee viihteelle!" Antaa kuvan että ko henkilö on tosi vajaa.
"Mitä serkumpi, sen herkumpi."
En tiedä yhden yhtä kontekstia, jossa tuo sanonta olisi ihan oikeasti nokkela ja toimiva. Sitten vielä hörönaurut tuohon päälle, niin meikäläisen päässä kyllä poksahtaa pari verisuonta.
Hädässä ystävä tutaan. Mikä H******n "tutaan"??? Ei se ole mikään sana!
Se kun esim. joku näppärä työkaveri ottaa jostain asiasta, haasteesta, työtehtävästä tai ideasta "kopin", argh!
minua on alkanyt ärsyttää kaikki mitä sanotaan siinä tv:ssä pyörivällä loopin "nosta kädet kädet ilmaan" -mainoksessa. en kestä niitä voimaannuttavia inspiraatiolauseita. fargoa katsoessa se mainos (pidempi versio) pyöri jokaisella mainoskatkolla. liika toisto on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:42"]
Hädässä ystävä tutaan. Mikä H******n "tutaan"??? Ei se ole mikään sana!
[/quote]
Tutaan on lyhenne sanasta tunnetaan. Siis hädässä ystävä tunnetaan.
hymy pyllyyn!
En tajua mikä vitsi siinä telkkariohjen nimessä on, jotkut käyttää sitä sanontana, enkä vaan tajua. Selittäkää!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:34"]
hymy pyllyyn!
En tajua mikä vitsi siinä telkkariohjen nimessä on, jotkut käyttää sitä sanontana, enkä vaan tajua. Selittäkää!
[/quote]
En mäkään tajua. Enkä sitä, mistä se "ime parsaa" oikein tulee.
Tämä on ehkä enemmän sana jota vihaan, mutta minua ärsyttää ihmisten tapa aloittaa lause sanalla "eli". Pahinta on kassamyyjien tapa "eli 3,50".. Kuulostaa minusta jotenkin laiskalta ja selittelevältä.
Kaiken kruunasi purkkaa jauhava kassaneiti ostokseni maksaessa 2€. "Eli kakkonen". :D
Mikä??
Onko joku oikeasti käyttänyt fraasia "Ugh, olen puhunut" jonkun harrastelijakesäteatterin Lucky Luke -psroduktion ulkopuolella. Noin teoriassa olisi kyllä yksi vittumaisimpia sanontoja ikinä, mutta en suostu uskomaan, että joku sitä oikeasti käyttäisi.
Itseäni ottaa päähän vaimosta tai harvemmin miehestä puhuminen tyyliin "kysynpä hallitukselta lupaa". Kuulostaa yhtäaikaa juntilta ällösöpöilevältä ja epäkunnioittavalta. Sinkkumiehenä tuota vielä joutuu kuuntelemaan aivan liian usein. Joku toinenkin vastaava sanonta muistaakseni on, mutta olen ilmeisesti onnistuneesti repressoinut sen.
"Ei hyvää päivää!" Tämä möläytys ilmaisemassa epäuskoa, paheksuntaa tms. saa minut raivarin partaalle. Yleensä se vielä sanotaan erittäin ärsyttävällä äänensävyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:05"]"kulttuuri on rikastettu" yhteyksissä joissa ulkomaalainen on syyllistynyt esimerkiksi rikokseen. [/quote] Mun mielestä tää on just hyvä. Kun maahanmuuttoa kolmannesta maailmasta perustellaan sillä että se rikastaa kulttuuriamme ja elävöittää rajaseutujamme niin ihan hyvin sen seurauksista voi sanoa että noni, nyt on kulttuuri rikastettu ja rajaseutuja elävöitetty
[/quote]Tämän rikastumisjutun saa lukea aaveellä kymmenen kertaa päivässä. Eikö vitsi jo vanhene?
Sen jonka taakseen jättää, myö edestään löytää..
KOSKA SE ON NIIN ÄRSYTTÄVÄN TOTTA!
t. rästi kouluhommia rustaava
jenkeissä, brasseissa, japseissa, ausseissa, irkuissa, briteissä
damissa, köpiksessä
POLIITTISESTI KORREKTI
Yleisestiottaen minulle on aivan sama, miten ihmiset puhuvat, mutta tämä kasvattaa väkivallanhimoa!!!
"vittujen kevät ja kyrpien takatalvi"
Sehän meni sinne kuin ukki mummiin.
Tarkoittaako yläpeukut tällaisissa ketjuissa, että on samaa mieltä, joo on kamala sanonta? Tai alapeukku, että oot väärässä, ihan hyvä sanonta? :) Vai miten sattuu?
Eniten vituttaa kaikki.
Paskanpuhuminen on raskasta (=legendaarisesta Pölynimurikauppiaat dokkarista)
Itseasiassa tuo jälkimmäinen on hyvä sanonta ja haluan mainostaa sitä tässä. Ruvetkaa käyttämään!
"Jokainen on oman onnensa seppä." Katin paskat.Niillä korteilla joudut pelaamaan,jotka sulle on jaettu.