Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanontoja jota vihaat?

Vierailija
28.11.2014 |

Onks teillä ns. triggerwordejä mut lauseiden muodossa? Mut saa ihan fyysisesti pahoinvoivaks

-"aina ei mee nallekarkit tasan" (tulee mieleen sössöttävä elämänkoululaiswt jonka mielestä hänen huono elintasonsa on valtion syy ja hänellä on OIKEUS aina kaikkeen kuten sossutukiin)

-"Ei se oo mitään rakettitiedettä"

Ei helvetti, teki ihan pahaa kirjottaa noi. Sanoista mut saa pahoinvoivaks asshole haukkumanimenä. Mautonta, oksettavaa, välittömästi kuvottava mielikuva.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:07"]"Ota silmä käteen ja katso." Äitini käytti sitä usein siihen aikaan, kun olin lapsi. "Kylmä kuin jääkarhun perseessä"  on tosi epälooginen sanonta - luulisi, että karvaisen nisäkkään peräaukon sisäpuoli on aika lämmin.
[/quote]Ootko kokeillu?

Vierailija
62/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en taas yllättynyt, että sitä kaikkein eniten vituttavaa (tai oikeestaan ainoota joka kunnolla vituttaa) lausetta ei sadan viestin joukosta löytynyt, vaikka tälläkin palstalla iso osa väestä on aspa hommissa.

Elikkä "asiakas on aina oikeassa" on sitten niin vittumainen lause, ettei mitään rajaa ja se on myös varmaan maailman eniten väärin käytetty lause. 

Jokainen aspa ihminen tietää, että tuota lausetta käyttää juurikin ne kaikkein vittumaisimmat ja hankalimmat asiakkaat, jotka tasan tarkkaan on totaalisen väärässä, mutta käyttävät tuota ääliömäistä sanontaa vain härskisti hyväkseen. Yhtäkään kertaa ei pitkän asiakaspalveluhistoriani aikana ole ollut sellaista tilannetta, että kyseisen lausahduksen suustaan oksentanut todella olisi ollut oikeassa. Minä olen tehnyt virheitä työssäni niin kuin kaikki muutkin ja osaan myös virheitäni anteeksi pyytää, sekä myös mahdolliset haitat korvata, mutta yksikään sivistynyt asiakas (joita onneksi on valtaosa) ei kuittaa virheitäni tuollaisella lauseella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:41"]

Nyt on kupura vittu.

Tuota lausetta kavahdan joka kerta kun joku lopettaa syömisen ja sanoo noin.

[/quote] 

Eihän se lause noin mene!

"Nyt on kupu ravittu" on oikea muoto. Mutta joo, hemmetin raivostuttava se on joka tapauksessa.

Vierailija
64/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun väitetään lasin olevan puoliksi tyhjä

uuuugh, se on puoliksi täynnä, ei ole olemassakaan mitään "puolityhjää"

Vierailija
65/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäarvo

Vierailija
66/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 04:18"]Kun väitetään lasin olevan puoliksi tyhjä

uuuugh, se on puoliksi täynnä, ei ole olemassakaan mitään "puolityhjää"
[/quote]
Riippuu oletko pessimisti, vai optimisti ;)

Vierailija
67/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on makuasia, sanoi koira kun nuoli persettään (aaaaaaaargh)

Vierailija
68/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Siperia opettaa. 

Vierailija
69/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heittää läppää/läpändeerosta"

"Glada vappen, spara vatten, bara snapsen hela natten!"

Ykkösinhokki minullakin on kommentin tai muun tekstin lopussa esiintyvä "Ugh. Olen puhunut.", joka vie pohjan kaikelta aiemmin sanotulta.

Vierailija
70/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"homorummutus"

"viherpiipertäjät"

"suomi suomalaisille"

Vierailija
71/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not my cup of tea! -heitto keskellä suomenkielistä lausetta.

Vierailija
72/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu, kaikki teidänkin ärsyttää.

Ihan kuin smurffi: mä vihaan...

Vierailija
73/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 06:41"]

Vittu, kaikki TEITÄKIN ärsyttää.

Ihan kuin smurffi: mä vihaan...

Vierailija
74/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syökää kanaa!", "ime parsaa!", "parasta parsaa!", "partytime, excellent!", "rakastan sua kuuhun ja takas!", "nyt on sokka irti!", "oltiin eilen vähän pienissä häissä!", "samoilla silmillä mennään!", "firman piikkiin!", "rankka työ vaatii rankat huvit!", "rai rai rai!", "jebou!", "ihanaa leijonat ihanaa!", "den glider in!", "hasta la vista, baby!", "se hiinä ja hiinä!", "nyt on hyvä fiiwis!", "fäijönii", "meikämandoliini", "mikä pössis?/onks hyvä pössis?", "onx hyvä meizinki?/mikä meizinkiii?", "abouttiarallaa", "kyl(l)ä lähtee!", "voi lollero!", "vituttaa kuin pientä oravaa", "soiva peli", "svägä/anti-svägä", "huominen on huomenna", "elämä on!", "life sucks. and then you die.", "se tunne kun..." ja kaikki mahdolliset "Keep calm & xxxx" -mukaelmat.

Vierailija
75/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 03:11"]Jotenkin en taas yllättynyt, että sitä kaikkein eniten vituttavaa (tai oikeestaan ainoota joka kunnolla vituttaa) lausetta ei sadan viestin joukosta löytynyt, vaikka tälläkin palstalla iso osa väestä on aspa hommissa.

Elikkä "asiakas on aina oikeassa" on sitten niin vittumainen lause, ettei mitään rajaa ja se on myös varmaan maailman eniten väärin käytetty lause. 

Jokainen aspa ihminen tietää, että tuota lausetta käyttää juurikin ne kaikkein vittumaisimmat ja hankalimmat asiakkaat, jotka tasan tarkkaan on totaalisen väärässä, mutta käyttävät tuota ääliömäistä sanontaa vain härskisti hyväkseen. Yhtäkään kertaa ei pitkän asiakaspalveluhistoriani aikana ole ollut sellaista tilannetta, että kyseisen lausahduksen suustaan oksentanut todella olisi ollut oikeassa. Minä olen tehnyt virheitä työssäni niin kuin kaikki muutkin ja osaan myös virheitäni anteeksi pyytää, sekä myös mahdolliset haitat korvata, mutta yksikään sivistynyt asiakas (joita onneksi on valtaosa) ei kuittaa virheitäni tuollaisella lauseella.
[/quote] Maailmalla toimii. Suomessa asiakas ei ole mitään.

Vierailija
76/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulema

Vierailija
77/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun... !

Vierailija
78/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa seksiä

ei taida mennä hissi ylimpään kerrokseen

tupakoida

ottaa hapanta/viintä

lähteä viihteelle

mitäpä lottoat (tuosta oikeasti vähän tykkään, mutten ehtinyt käyttää ennen kuin yleistyi)

Vierailija
79/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- blaa blaa blaa, koska av (niin pöljän kuuloista lykätä suomen kielessä tuo pelkkä koska lauseen perään)

- ugh, olen puhunut (ja tällä loppuälähdyksellä nollaat koko sanomasi ja annat itsestäi vain juntin kuvan)

- ylläpito voi/saa poistaa jos ei saa olla täällä (meinaatko, että eivät muuten poistaisi?!)

- lomalle lompsis

- kaikki inkkarit kanootissa/muumit laaksossa/penaalin terävä kynä

Useimmat sanonnat ovat sen kaksi kertaa kuultuna ihan ok, jotkut jopa hauskoja. Sen jälkeen fiksumpi osa kansaa tajuaa lopettaa niiden viljelyn ja siirtyy nopealla tahdilla muihin sanontoihin ja sutjautuksiin. Kansan toisesta puolikkaasta valitettavan moni kuitenkin vakiinnuttaa sanonnan pysyvästi sanavarastoonsa ja kuvittelee olevansa varsinaisia koomikkoja. Näitä kuluneita muka-hauskoja latteuksia jankuttavat kokemukseni mukaan ne, joiden kapasitetti ei vain riitä a) ymmärtämään, että vitsi meni jo ja b) keksimään itse mitään nokkelampaa.

Vierailija
80/153 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on terve kun se leikkii - mutta sairas jos ei lopeta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan