Tiedätkö googlettamatta, miksi Black Friday on Black Friday?
Kommentit (16)
Siis alunperin? Tulee kiitospäivän jälkeisen päivän liikenteestä. Sittemmin on keksitty muitakin selityksiä.
Kysyn siksi, kun epäilen, ettei monikaan tiedä. Itse tiedän, olen asunut USAssa.
Oli mulla aavistus, että liittyy jotenkin jouluun tms. Mutta tarkempaa selitystä en muistanut googlettamatta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:41"]
Siis alunperin? Tulee kiitospäivän jälkeisen päivän liikenteestä. Sittemmin on keksitty muitakin selityksiä.
[/quote]
Mmitä ihmettä mahdat tarkoittaa, liikenteestä? Tarkoitatko, että kolareita olisi enemmän tai jotain? Ei todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:41"]
[/quote]
Mmitä ihmettä mahdat tarkoittaa, liikenteestä? Tarkoitatko, että kolareita olisi enemmän tai jotain? Ei todellakaan.
[/quote]
Ai luuletko sinä että se alkuperä on niissä tilimerkinnöissä? Ei ole, vaikka moni USA:ssakin niin luulee.
The day's name originated in Philadelphia, where it originally was used to describe the heavy and disruptive pedestrian and vehicle traffic which would occur on the day after Thanksgiving
Tiedän kyllä.
Yksi monista jenkkien talouden indikaattoreista.
En tiedä kuka tätä on ensimmäisen kerran käyttänyt ja missä yhteydessä, mutta nyt se on kyllä yhdestetty jo moneenkin tapahtumaan.
Melko varmasti tiedän. Tarkistan. Jonkun verran meni pieleen :( Mutta nyt tiedän.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:42"]
Kysyn siksi, kun epäilen, ettei monikaan tiedä. Itse tiedän, olen asunut USAssa.
[/quote]
good for you!
Kiitospäivästä alkaa joulun odotus, ja ensimmäiset lahjat ostetaan tyypillisesti kiitospäivän jälkeen=perjantaina....? Muistelisin, että monilla on perjantai vapaa töistä, joten kaupoille on aikaa ryysätä (onhan siellä kuitenkin ne myyjät töissä....) En kyllä tiedä, mistä nimi BLACK friday sitten tulee.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:53"]
Kiitospäivästä alkaa joulun odotus, ja ensimmäiset lahjat ostetaan tyypillisesti kiitospäivän jälkeen=perjantaina....? Muistelisin, että monilla on perjantai vapaa töistä, joten kaupoille on aikaa ryysätä (onhan siellä kuitenkin ne myyjät töissä....) En kyllä tiedä, mistä nimi BLACK friday sitten tulee.
[/quote]
Jossain kaupungissa sen ryysiksen aikana tuli paljon onnettomuuksia, siksi se oli musta päivä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:53"]
[/quote]
Jossain kaupungissa sen ryysiksen aikana tuli paljon onnettomuuksia, siksi se oli musta päivä.
[/quote]
Ei vaan suuren juhlapyhän jälkeen paluuliikenne aiheutti kaaoksen.
en