Apua, minne se keskustelu katosi, että Whatsapp ja facebook on maailmanlaajuisesti kaatunut
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siitä keskustelusta on iloa? Todetaan, että näin kävi ja that¨s it. Sitä voi sitten jokainen tykönään miettiä, miten elämä on noin niin kuin omasta mielestä mennyt, jos tuollaisesta asiasta menee elämä sekaisin.
Et nyt ymmärrä kokonaisuutta
Mitä kokonaisuutta? Kyllä minun on ihan helppo ymmärtää, että kyseiset palvelut ovat kaatuneet. Siinäpä se kokonaisuudessaan. Jos elämän sisältö on some, sille kannattaa viimeistään nyt tehdä jotain, ettei jatkossa enää niin olisi.
Ei se elämän sisältö ole, mutta aika monella on elämänsisältöä somessa.
No tuolloinhan juuri elämän sisältö on some. Jos on elämää somen ulkopuolella, ei maailma kaadu, jos some kaatuu. Eikä myöskään menetä mitään olennaista, koska se olennainen on somen ulkopuolella.
Et nyt tainnut ymmärtää mitä sanoin: monis harmittaa kun siellä somessa on omia tietoja kuitenkin. Vai onko sulle ok vuotaa esim facesta sun puhelinumerosi jollekin ulkomaalaisille hämäräfirmoille?
En ole niin typerä, että laittaisin someen tietoja, joiden vuotaminen olisi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siitä keskustelusta on iloa? Todetaan, että näin kävi ja that¨s it. Sitä voi sitten jokainen tykönään miettiä, miten elämä on noin niin kuin omasta mielestä mennyt, jos tuollaisesta asiasta menee elämä sekaisin.
No tiedätkö että joillain on yritys-sivut siellä tms?
Itselläkin IG ainut kontakti osaan ihmisistä toisissa maissa. Että äläpä höpötä!
Yritystoiminta on TODELLA heikoilla kantimilla, jos some-tili on ainut väylä saada yhteyttä. Sama homma ihmissuhteissa. Vähintään nyt sähköposti on syytä olla somen lisäksi. Kun ei mikään ole niin varmaa kuin se, että jossain vaiheessa järjestelmät pistävät stopin.
En sanonut että mulla olis siellä yritys-sivuja. Sanoin että IG on mulla ainut yhteydenpito väline osaan ihmisistä. Esimerkiksi Kiinassa asuvalle hlölle ei voi tavallisia sähköposteja laittaa kun ne menee jonkun typerän sensuurin läpi eikä heillä oo samoja some-alustoja kuin meillä (eivät oo sallittuja ilmeisesti).
Jännä kun ennen somen keksimistä yhteydenpito onnistui kuitenkin joka puolelle maailmaa....
Eihän onnistunut.
Voi lapsipieni! Ulkomaankauppaa tehtiin jo Antiikin aikana. Hyvin onnistui yhteydenpito silloinkin. Puhumattakaan ajasta puhelimen ja faksin keksimisen jälkeen. Saatikka ajasta sähköpostin keksimisen jälkeen. Se on ollut olemassa huomattavasti pidempään kuin somet. Toki #jonneteimuista aikaa ennen somea.
Ei tässä muuta ongelmaa ole, mutta ikävää että harrastuksen tiimoilta pitää laittaa ihmisille tekstiviestejä erikseen. Ei sekään iso ongelma ole, pitää vain pitää homma kontrollissa mihin ei ole enää tottunut. Toisaalta jää joutavat hymiöviestit pois, kukaan ei tekstiviesteihin jaksa vastata niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos koko internetti kaatuu? Telkka, radio, puhelimet? Mites sitten suu pannaan?
Sitten on ainakin aikaa panna :D
Mutku en saa mun panoihin yhteyttä!
Se on vain ja ainoastaan oma syysi. Meillä muilla on onneksi puhelin, jolla voi lähettää tekstiviestejä tai vaikka soittaa. Niin helppoa on saada yhteys :)
Ei kaikilla ihmisillä ole toisen puhelinnumeroa tai sillä toisella edes puhelinta. Miten on noin vaikeaa kuvitella? Joihinkin maihin soittaminenkin maksaa maltaita eikä mun kone taivu edes teamsiin?
Vierailija kirjoitti:
Et nyt tainnut ymmärtää mitä sanoin: monis harmittaa kun siellä somessa on omia tietoja kuitenkin. Vai onko sulle ok vuotaa esim facesta sun puhelinumerosi jollekin ulkomaalaisille hämäräfirmoille?
No minkä takia sä annat niitä tietoja, esim nyt sen puhelinnumerosi, jollekin kasvottomalle, ulkomaiselle jättifirmalle, joka jo monta kertaa on antanut ymmärtää, ettei niitä sun yksityisyys kiinnosta v*ttuakaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärrä kokonaisuutta
Mitä kokonaisuutta? Kyllä minun on ihan helppo ymmärtää, että kyseiset palvelut ovat kaatuneet. Siinäpä se kokonaisuudessaan. Jos elämän sisältö on some, sille kannattaa viimeistään nyt tehdä jotain, ettei jatkossa enää niin olisi.
Se nyt on ihan se ja sama jos ei pääse lisäämään jotain peppukuvaa instaan tai tappelemaan paikalliseen puskikseen.
Mutta pitää olla jokseenkin yksinkertainen jos ei ymmärrä että tuon mittaluokan palvelut ei kaadu koska zukkerberin kissa järsi nettipiuhan poikki tai domainlaskut unohtui maksaa, jotain isompaa on todennäköisesti mennyt mönkään, ja se sama voi tapahtua tärkeämmillekin tietokannoille. Itseäni ainakin huolettaa se kuinka potentiaalisesti haavoittuvaan tilaan länsimainen yhteiskunta on teknokiimassaan itsensä ajanut...
Eliittiä pelottaa kun kaikki tietää jo totuuden.
Vieläkö on ongelmia yhteyksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin IG ainut kontakti osaan ihmisistä toisissa maissa. Että äläpä höpötä!
Yritystoiminta on TODELLA heikoilla kantimilla, jos some-tili on ainut väylä saada yhteyttä. Sama homma ihmissuhteissa. Vähintään nyt sähköposti on syytä olla somen lisäksi. Kun ei mikään ole niin varmaa kuin se, että jossain vaiheessa järjestelmät pistävät stopin.
En sanonut että mulla olis siellä yritys-sivuja. Sanoin että IG on mulla ainut yhteydenpito väline osaan ihmisistä. Esimerkiksi Kiinassa asuvalle hlölle ei voi tavallisia sähköposteja laittaa kun ne menee jonkun typerän sensuurin läpi eikä heillä oo samoja some-alustoja kuin meillä (eivät oo sallittuja ilmeisesti).
Jännä kun ennen somen keksimistä yhteydenpito onnistui kuitenkin joka puolelle maailmaa....
Eihän onnistunut.
Voi lapsipieni! Ulkomaankauppaa tehtiin jo Antiikin aikana. Hyvin onnistui yhteydenpito silloinkin. Puhumattakaan ajasta puhelimen ja faksin keksimisen jälkeen. Saatikka ajasta sähköpostin keksimisen jälkeen. Se on ollut olemassa huomattavasti pidempään kuin somet. Toki #jonneteimuista aikaa ennen somea.
En ole ole Jonne, olen 3-kymppinen ja olen tavannut netissä miehen (ihan vakavissaan), jonka puhelinnumeroa minulla ei ole. :)
Jos yhteydenpito on noin helppoa, miten selität sen että sota-aikanakin kesti viikkoja saada yhteys ja ihan nykyaikanakin on esim. "Kadonneet"-ohjelmassa ihmisiä, joilla yhteys "vain katkesi" eivätkä enää löytäneet toisiaan?
Vähän jo mietityttää kun uutis-sivustotkaan ei päivity. Laitan foliohatun syvemmälle päähän.
Putlerin hakkerit kaataneet ne hybridisodankåynnin osana.
Duecorso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä takia sä annat niitä tietoja, esim nyt sen puhelinnumerosi, jollekin kasvottomalle, ulkomaiselle jättifirmalle, joka jo monta kertaa on antanut ymmärtää, ettei niitä sun yksityisyys kiinnosta v*ttuakaan??
No ihan whatsappia ja fb keskustelusovellusta käyttääkseen joutuu tietääkseni antamaan puhelinnumeronsa?
Sä täällä niin fiksuna kirjoitat mutta tosiasiassa tää vauva-palsta on ihan yhtä "anonyymi" kuin fb. Muista se.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti alkaa rajoittamaan ihmisten kontakteja verkossa, ettei totuuksia tulisi ilmi.
Ei olisi pitänyt julkaista Pandoran papereita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän onnistunut.
Mitä sä saat siitä että "lapsi pienittelet" muita?
Eihän onnistunut.