Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tasa-arvoinen asevelvollisuuslaki?

Vierailija
28.11.2014 |

Saadaanko huomisesta ponnahduslauta pahimman sukupuoleen liittyvän vääryyden poistamiseen?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:47"]

Mä haluun lapsia, mut en olla raskaana ja synnyttää! Miesten vuoro! MÖÖ!

Joojoo, mies ei voi tulla raskaaksi, mut ei millään valtiolla ole myöskään _pakko_ olla armeijaa ;)

[/quote]

Kuka meidän maata sitten puolustaa? Hirvet vai?

[/quote]

Ja mitenhän me sitä puolustettaisiin nykyisin jos Putleri tulisi kylään? Ammuttaisiin rynkyillä puskissa samalla kun Helsinkiin laskeutuisi muutama sata hävittäjää?

[/quote]

No mitäs jos tulisikin vaikka muutama tuhat ISIS ukkoa tai vastaavaa kahelia? Nyt ne on vallanneet Irakissa puoli maata kun ei ole vastarintaa nimeksikään. Siinä ei montaa ukkoa tarvitse aseineen jos vastapuoli heiluttaa kukkakimppua.

Ainiin eihän ne tänne voi tulla ne on lähi-idässä, eikä kukaan muukaan, vaan Putin ja ydinpommit.

Vierailija
62/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kannattaisin asevelvollisuutta kaikille. Samalla sivaria voisi kehittää lisää. Eli ei muuta kuin kansalaisaloitetta kehiin, allekirjoitan kyllä! Ja se keskustelu eduskunnassa olisi muuten varmasti huippu! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 05:55"]Ihmettelen tyhmyyttä. Räsänen ei ole sama kuin kirkko.
Mutta avioliitto perustuu Raamattuun ja homostelu ei ole tarkoitettu avioliittoon.
Se on miehen ja naisen liitto joka syntyy rakkaudesta ja elämä jatkuu lasten kautta avioliitossa, joka on pyhä ja Jumalan asettama.

[/quote]

Helkkari. Ja minä kun olen naimisissa, mutta en kuulu kirkkoon enkä voi saada lapsia. Mitäs nyt tehdään?

Vierailija
64/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, mies ei voi tulla raskaaksi, mut ei millään valtiolla ole myöskään _pakko_ olla armeijaa ;)

[/quote]

[/quote]

Ja mitenhän me sitä puolustettaisiin nykyisin jos Putleri tulisi kylään? Ammuttaisiin rynkyillä puskissa samalla kun Helsinkiin laskeutuisi muutama sata hävittäjää?

[/quote]

Jos tähän maahan hyökätään, niin lähden välittömästi pakolaiseksi vaikka Ruotsiin. Sulaa hulluutta kuvitellakaan, että Suomen armeija nykypäivänä pystyisi mitenkään laittamaan Venäjälle kampoihin. Nykyään ei enää suksilla survita jossain metsässä, vaikka suomalaiset siihen vieläkin opetetaan. Tosin rapakuntoiset miehet ei kyllä sitäkään enää pari vuotta armeijan jälkeen osaa. Sieltä Venäjältä tulisi sellaista kalustoa ja nettisotaa, että Suomi olisi polvillaan parissa päivässä.

Vierailija
65/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:25"]

Jos tähän maahan hyökätään, niin lähden välittömästi pakolaiseksi vaikka Ruotsiin. Sulaa hulluutta kuvitellakaan, että Suomen armeija nykypäivänä pystyisi mitenkään laittamaan Venäjälle kampoihin. Nykyään ei enää suksilla survita jossain metsässä, vaikka suomalaiset siihen vieläkin opetetaan. Tosin rapakuntoiset miehet ei kyllä sitäkään enää pari vuotta armeijan jälkeen osaa. Sieltä Venäjältä tulisi sellaista kalustoa ja nettisotaa, että Suomi olisi polvillaan parissa päivässä.

[/quote]

Miksi olettamuksena on, että hyökkääjä on aina ja vain ainoastaan Venäjä? Mitäs jos Viro hyökkää tai Latvia tai Ruotsi. Jos Ruotsi hyökkää niin menetkö Venäjälle?

Vierailija
66/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mitäs jos tulisikin vaikka muutama tuhat ISIS ukkoa tai vastaavaa kahelia? Nyt ne on vallanneet Irakissa puoli maata kun ei ole vastarintaa nimeksikään. Siinä ei montaa ukkoa tarvitse aseineen jos vastapuoli heiluttaa kukkakimppua.

Ainiin eihän ne tänne voi tulla ne on lähi-idässä, eikä kukaan muukaan, vaan Putin ja ydinpommit.

[/quote]

Joo, tännehän muslimeja kuhisevaan metropoliinhan ne ISIS-taistelijat ekana tulee, ei esimerkiksi Ruotsiin tai Iso-Britanniaan! Veikkaanpa että 99 % heikeläisistä ei edes tiedä mikä vittu Suomi oikein on :D

Vierailija
67/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:25"]

[/quote]

Miksi olettamuksena on, että hyökkääjä on aina ja vain ainoastaan Venäjä? Mitäs jos Viro hyökkää tai Latvia tai Ruotsi. Jos Ruotsi hyökkää niin menetkö Venäjälle?

[/quote]

Oletko sinä nyt ihan tosissasi vai trollaatko vain? :D

Vierailija
68/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:38"]

Joo, tännehän muslimeja kuhisevaan metropoliinhan ne ISIS-taistelijat ekana tulee, ei esimerkiksi Ruotsiin tai Iso-Britanniaan! Veikkaanpa että 99 % heikeläisistä ei edes tiedä mikä vittu Suomi oikein on :D

[/quote]

Se oli vain esimerkki. Jos maalla ei ole minkäänlaista puolustusta, niin mielellään sen haltuun ottaa joku ääriliike.

Vierailija
69/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:39"]

[/quote]

Trollasin, mutta en koe Venäjää yhtään sen suurempana uhkana.

Vierailija
70/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 06:39"]

[/quote]

Trollasin, mutta en koe Venäjää yhtään sen suurempana uhkana.

[/quote]

Armeijan harjoituksissa kuultua:

Vihollinen on satunnainen, mutta tulee aina idästä.

Vierailija
71/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, että armeijakeskustelut on yleisimpiä naisten palstoilla ja suurin osa keskustelijoista ei ole edes käynyt armeijaa. Miehet jos erehtyy kommentoimaan synnytyksiin liittyvää, niin heti tulee ÄLÄ KOMMENTOI KUN ET TIEDÄ ASIASTA MITÄÄN.

Vierailija
72/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut käymään armeijan. Nyt kun olen jo käynyt niin en välitä. Ennen sitä ajattelin että naisten olisi myös hyvä kärsiä paska. Palvelusaikakin on nykyään niin lyhyt, jos vertaa minun aikaani.

En usko että naiset kestävät asevelvollisuuden rasitteet. Kyseessä on kuitenkin jo nykynuorillekin todella raskas palvelus. Ihmisten fyysinen kunto on ihan eri, kuin minun aikana. Moni menettää ihan parin kilometrin matkalla kävelykyvyn. Mitenkä naiset sitten jaksaisivat, jos miehet ovat tuossa kunnossa?

Jokaiselle pakollinen sivari niin oppisivat tekemään töitä ilman palkkaa. Kun nykysysteemi näyttäisi painostavan muutenkin orjatyöhön. Samalla voitaisiin antaa yhteiskuntaoppia teoriassa. Jokainen saisi tuetusti käydä äänestämässä, kun näyttäisi siltä että ei nuoriso äänestä. Siksi meillä kokoomus ja persut jyllää ja näkyy. Sivarin lopputodistukseen vaadittaisiin testi. Sivari tietäisi eri puolueiden todellisen luonteen ja osaisi äänestää itsenäisesti. Suotavaa olisi myös se että sivari osaisi hakea oikeita töitä tulevaisuudessa ettei meillä olisi näitä tapauksia jotka ovat tehneet ilmaistyötä "työharjoitteluita" kolmekymppiseksi asti...

Vierailija
73/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 07:04"]Olen joutunut käymään armeijan. Nyt kun olen jo käynyt niin en välitä. Ennen sitä ajattelin että naisten olisi myös hyvä kärsiä paska. Palvelusaikakin on nykyään niin lyhyt, jos vertaa minun aikaani.

En usko että naiset kestävät asevelvollisuuden rasitteet. Kyseessä on kuitenkin jo nykynuorillekin todella raskas palvelus. Ihmisten fyysinen kunto on ihan eri, kuin minun aikana. Moni menettää ihan parin kilometrin matkalla kävelykyvyn. Mitenkä naiset sitten jaksaisivat, jos miehet ovat tuossa kunnossa?

Jokaiselle pakollinen sivari niin oppisivat tekemään töitä ilman palkkaa. Kun nykysysteemi näyttäisi painostavan muutenkin orjatyöhön. Samalla voitaisiin antaa yhteiskuntaoppia teoriassa. Jokainen saisi tuetusti käydä äänestämässä, kun näyttäisi siltä että ei nuoriso äänestä. Siksi meillä kokoomus ja persut jyllää ja näkyy. Sivarin lopputodistukseen vaadittaisiin testi. Sivari tietäisi eri puolueiden todellisen luonteen ja osaisi äänestää itsenäisesti. Suotavaa olisi myös se että sivari osaisi hakea oikeita töitä tulevaisuudessa ettei meillä olisi näitä tapauksia jotka ovat tehneet ilmaistyötä "työharjoitteluita" kolmekymppiseksi asti...
[/quote]
Töitä osaa jokainen normaali ihminen hakea ilman sivareitakin. Vaan kun kukaan ei osaa kertoa MISTÄ kaikille työttömille niitä töitä löytyisi? Osaatko sinä?

Vierailija
74/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmetun pitkiä lainauksia ketju täysi...

Yleinen maanpuolustusvelvollisuus olisi ehdottomasti hyvä asia. Valinnanvaraa pitäisi olla, että meneekö harjoittelemaan armeijaan pyssyt käsissä vai taitoja, joilla pärjää hätätilanteessa ja voi ottaa vastuun lapsista, vanhuksista ja muista, jotka eivät kykene huolehtimaan itsestään.

Vierailija
75/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 07:04"]

[/quote]

Onko nykynuorten kunto muka noin huono? Kävin armeijan 1991 ja kaksi täyspakkausmarssia 15km ja 10km plus tetsareilla pari vastaavaa. Alle viisi miestä komppaniasta hyytyi noilla marseilla per marssi, joten en nyt usko, että ihan noin huonossa kunnossa miehet on vieläkään, naisista en tiedä.

Vierailija
76/76 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:50"]

Vaadin tasa-arvoista hormonaalista ehkäisyä! Miehet vois vedellä välillä vuorostaan e-pillereitä ja laittaa kropansa sekaisin.

[/quote]

Valtioko vaatii syömään niitä