Kokemuksia Jouluristeilyiltä?
Hei,
Olemme miettimässä Jouluristeilyn varaamista perheellemme. Ei huvita järjestää Joulua ja haluaisin päästä tällä kertaa helpommalla. Meillä on kolme lasta.
Olisko kenelläkään täällä kokemuksia risuja/ruusuja kyseisistä risteilyistä? Ajatuksena olisi Tukholman risteily joko Siljalla tai Viikinglinella.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (17)
Entäs lahjat? Tuskin niitä voi raahata laivalle.
Olen käynyt, ihan kivaa oli, melko perusristeily jouluteemalla, lapsiperheitä, sinkkuja, vähän känniapinoita. Joulupukki.
En veisi lapsiani laivalle katsomaan känniääliöitä..
Otamme muutaman lahjan mukaan ja loput odottaa kotona kuusen alla. Olen kuullut aikaisemmin, että jouluristeilyillä ei olisi mitään kännäilyä. Lähinnä vain lapsiperheitä ja joitakin yksinäisiä siellä seassa.
Minä odottaisin risteilyltä lähinnä helppoutta. Kiva laittautua nätiksi ja syödä valmiista pöydästä. Itse ei tarvitsisis laittaa tikkua ristiin. Aika hyvältä näytti Siljalla ainakin noi jouluruuat.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:28"]
Otamme muutaman lahjan mukaan ja loput odottaa kotona kuusen alla. Olen kuullut aikaisemmin, että jouluristeilyillä ei olisi mitään kännäilyä. Lähinnä vain lapsiperheitä ja joitakin yksinäisiä siellä seassa.
Minä odottaisin risteilyltä lähinnä helppoutta. Kiva laittautua nätiksi ja syödä valmiista pöydästä. Itse ei tarvitsisis laittaa tikkua ristiin. Aika hyvältä näytti Siljalla ainakin noi jouluruuat.
[/quote]
olin siis ap
Tuttu kehui. Lapsille oli piparin leivontaa. Jouupukki oli, joka jakoi 1 lahja /lapsi. Siis vanhempien tuomia lahjoja. Pari lahjaa lisäksi hytissä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:46"]
Tuttu kehui. Lapsille oli piparin leivontaa. Jouupukki oli, joka jakoi 1 lahja /lapsi. Siis vanhempien tuomia lahjoja. Pari lahjaa lisäksi hytissä.
[/quote]
Kiitos. Piparinleivonta kuulostaa hauskalle.
Mä ottaisin ehdottomasti molemmille päiville buffetin. Nauttisin oikein kunnolla kiireettömästä ja rauhallisesta ruokailusta.
Ystäväni oli pienen lapsensa kanssa ja olivat tykänneet. Juuri tuo helppous ja se, että voi suorittamisen sijaan nauttia rennosta yhdessäolosta olivat hyviä juttuja. Myös joulunaluspäivät olivat rentoja kun ei tarvinnut stressata.
Lisäisin vielä, että jos kalliimpi hinta ei ole ongelma, niin sitten kannattaa ehdottomasti mennä Siljalle. Siellä on lapsille enemmän ohjelmaa. Mutta ei Viking myöskään ole huono vaihtoehto.
T:nro 11
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:21"]
En veisi lapsiani laivalle katsomaan känniääliöitä..
[/quote]
Jos ei ota halvinta C-hyttiä, niin aika vähän niitä känniääliöitä joutuu katsomaan. Minulla ainakin on kokemus, että risteilymatkustaminen on siistiytynyt.
Kiitos vastauksista. Kyllä me nyt taidamme risteilyn ottaa. Varaan heti aamulla Siljalinelle matkan. Katselin jo hintojakin, kyllähän ne maksaa, mutta onneksi tulee palautuksia. :)
t. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:19"]
Entäs lahjat? Tuskin niitä voi raahata laivalle.
[/quote]
Saa ne kai hoidettua tavalla tai toisella. Turha kuitenkaan lapsille on opettaa, että lahjat on se tärkein juttu. Tärkeintä kuitenkin on rauhallinen ja mukava yhdessäolo.
Pisteet sinulle ap tämän keskustelun aloituksesta. Itsekin voisin ajatella joulua kylpylässä, risteilyllä tms. Jotenkin suomalaiseen kulttuuriin on juurtunut ajatus siitä, että joulu on kotityön sankaruuden juhla. On hyvä tuoda muitakin näkökulmia esiin. Lapsetkin nauttii siitä, että vanhemmat on rentoja ja antavat aikaansa lapsille siivouksista ja ruoasta stressaamisen sijaan.
Varasimme matkan ja olen iloinen! Jeee! Välillä on mukavaa viettää joulu jossa kenenkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Kukaan ei pääse livahtamaan kavereille ja tietokoneet+tv eivät ole mahdollisia. Me suuntaamme Tukholmaan perheen voimin. Siljalla mennään. Joulumenu näytti taivaalliselta!
AP
Anyone?