En välitä miehen ulkonäöstä!
Ihastun aina miehessä luonteeseen, en ulkonäköön, ja tiedättekö mitä? Miehet ihastuvat muhun jatkuvasti! Nytkin monta miestä opiskelukuvioista on muhun lääpällään, vaikka tietävät mun olevan varattu. Lisään vielä, etten ole ruma, mutta en mikään mallikaan, enkä edes kovin nuori tai laiha. Uskoisin tämän ilmiön johtuvan siitä, että seurassani miehet kokevat tulevansa hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat. Moni nuorempi ja kauniimpi opiskelukaverini ei saa miehiltä lainkaan huomiota.
Ajatuksia, kokemuksia?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:26"]
Ihastun aina miehessä luonteeseen, en ulkonäköön, ja tiedättekö mitä? Miehet ihastuvat muhun jatkuvasti! Nytkin monta miestä opiskelukuvioista on muhun lääpällään, vaikka tietävät mun olevan varattu. Lisään vielä, etten ole ruma, mutta en mikään mallikaan, enkä edes kovin nuori tai laiha. Uskoisin tämän ilmiön johtuvan siitä, että seurassani miehet kokevat tulevansa hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat. Moni nuorempi ja kauniimpi opiskelukaverini ei saa miehiltä lainkaan huomiota.
Ajatuksia, kokemuksia?
[/quote]
Oletko selvästi älykkäämpi tai huumorintajuisempi kuin nämä kauniimmat kilpasiskosi?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:28"]
Harhoissa on kiva elää. Syy siihen miksi miehet suhun ihastuu on luonne eikä mikään ylimaallinen tieto siitä, että hyväksyt ne sellaisina mitä ne on.
ps. mistä tiedät varmuudella niiden miesten olevan suhun lääpällään?
[/quote]
Olipa outo kommentti. Juuri siitä luonteesta johtuu, että ap ei välitä ulkonäöstä ja että miehet kokevat tulevansa hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat. Kommentoija puhuu harhoista, vaikka asiassa ei näytä olevan mitään erimielisyyttä.
[/quote]
Aivan. Mustakin tosi outoa kommentointia ja peukutusta havaittavissa tässä ketjussa.
Ja ketjun funktiosta, no ajattelin että ehkä joku olisi kokenut samaa tai jotain, ja jakaisi havaintojaan. Siis minusta tuntuu oudolta tuo miesten huomio, koska kuten sanoin, en usko sen johtuvan ulkonäöstä, vaan nämä minusta kiinnostuneet miehet haluavat koko ajan jutella kanssani kaikenlaisista asioista ja olla seurassani.
-AP
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:26"]
Ajatuksia, kokemuksia?
[/quote]
Oletko selvästi älykkäämpi tai huumorintajuisempi kuin nämä kauniimmat kilpasiskosi?
[/quote]
Mielestäni kyllä. Olen itse asiassa todella nokkela, joskus ehkä liiankin, kun tuntuu etteivät kaikki pysy ihan kärryillä... Myös huumorintajuni vaikuttaa erilaiselta kuin "kilpasiskojeni", jotka eivät juuri naura millekään saati itse heitä läppää. Hankala kuitenkin arvioida itseään tällä tavalla.
-AP
Ketjussa on ihan normin mukainen AV:n kommentointi ja peukutuskäytäntö, katkerat jokinorsut hyökkäävät heti, kun joku kertoo, että aina kävisi flaksi, jos vain kiinnostaisi eväänsä heilauttaa. Sehän on vastakohta sille, mikä suurelle osalle AV:lla on karu todellisuus. Ja asian pukeminen sanoiksi täällä on siksi öykkäröintiä, vähintäänkin provo jos ei jotakin vielä pahempaa. Puoleensavetävyyden ohella toinen vastaava asia, josta ei saa missään oloissa edes anonyymisti mainita, on älykkyys.
Opinnoissa fiksujen miesten huomio kohdistuu lisääntymisiässä oleviin älykkäisiin naisiin, joilla on selvästi hyvästä ruumiinterveydestä viestivät piirteet. Siitä nimittäin selviää, että nainen on lisääntymiskykyinen, ja aivan ilmeisesti myös psyykeltään terve. Luultavasti olet hyvä kuuntelija ja jotenkin viestit ymmärtämystä kasvoillasi. Oletko kenties hyvin empaattinen?Haluatko tehdä asialle jotakin? Löytää hienovaraisen keinon, jolla miehet ottavat sinuun jatkossa etäisyyttä vai nautitko kuitenkin jollakin tavalla kutkuttavasta tilanteesta?
::Edit-painikkeen puutetta harmitteleva 12
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:14"]
Mielestäni kyllä. Olen itse asiassa todella nokkela, joskus ehkä liiankin, kun tuntuu etteivät kaikki pysy ihan kärryillä... Myös huumorintajuni vaikuttaa erilaiselta kuin "kilpasiskojeni", jotka eivät juuri naura millekään saati itse heitä läppää. Hankala kuitenkin arvioida itseään tällä tavalla.
-AP
[/quote]
Erotut siis ympäristössäsi "eduksesi". Ehkä silmistäsi ja kasvoiltasi näkee heti, että ymmärsit mitä toinen tarkoitti? Introverttien viilipyttyjen seassa yksi väriläiskä saattaisi saada kuvaamasi kaltaista positiivista huomiota. Monet miehet eivät myöskään siedä keimailevia typyjä, joilla paksu meikki tasavärisenä kattaa koko pinnan korvasta korvaan ja pakotettu hymy on vakioitu aamusta iltaan.
Totta tuo, että olen hyvä kuuntelija ja empaattinen.
En oikeastaan halua tehdä asialle mitään, koska kuitenkin hyvin avoimesti puhun jatkuvasti miehestäni opiskelukavereilleni, eli se fakta, että olen varattu, ei ole jäänyt kenellekään epäselväksi. Kiinnostavana yksityiskohtana voisi pitää sitä, että joskus nämä "lääpällään olevat miehet" jopa esittävät kysymyksiä miehestäni. He eivät siis lähentele mua tai mitään, enkä siksi tarvitse heistä etäisyyttä. Pidän itsekin kovasti heidän seurastaan ja siitä jännitteestä, joka välillämme on, vaikken olekaan heihin siis mitenkään erityisen ihastunut.
-AP
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:14"]
-AP
[/quote]
Erotut siis ympäristössäsi "eduksesi". Ehkä silmistäsi ja kasvoiltasi näkee heti, että ymmärsit mitä toinen tarkoitti? Introverttien viilipyttyjen seassa yksi väriläiskä saattaisi saada kuvaamasi kaltaista positiivista huomiota. Monet miehet eivät myöskään siedä keimailevia typyjä, joilla paksu meikki tasavärisenä kattaa koko pinnan korvasta korvaan ja pakotettu hymy on vakioitu aamusta iltaan.
[/quote]
En pidä itseäni minään väriläiskänä, mutta ymmärrän kyllä todella nopeasti ihmisiä, siis sekä heidän sanojaan että syvempiä tarkoitusperiään, ja osaan mielestäni reagoida aina tilanteen vaatimalla tavalla.
Luulen, että tuo "typykysymys" on myös merkittävässä asemassa tässä. Meikkaan itsekin, mutta en "typymäisesti", ja vaikka olen naisellinen, olen myös äärimmäisen tasa-arvoinen ja kohtelen miehiä kaverillisesti. Ehkä tämä paradoksi onkin osa kiinnostavuuttani...
-AP
Voisiko sitten olla niin, että tunne on molemminpuolinen ainakin osan heistä kohdalla? Eli etteivät hekään olisi välttämättä sinuun varsinaisesti ihastuneita. Pitäisivät sinua vain "herkullisena henkilönä". Vai onko se täysin pois laskuista?
12 (jolta joko näppis on hajoamassa – tai sitten tämä alusta syö rivinvaihtoja;-)
12, voihan se olla niinkin. En pääse noiden miesten pään sisään, joten varmaksi en voi tietää. He kuitenkin heittävät kommentteja siihen tyyliin, joka viittaisi muuhunkin... Mutta mistäpä tietäisin, jos se onkin vain huumoria? Näin esimerkkinä noiden miesten kommenteista: "Olisipa mullakin kotona tollanen nainen kuin sä!"
-AP
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:07"]
12, voihan se olla niinkin. En pääse noiden miesten pään sisään, joten varmaksi en voi tietää. He kuitenkin heittävät kommentteja siihen tyyliin, joka viittaisi muuhunkin... Mutta mistäpä tietäisin, jos se onkin vain huumoria? Näin esimerkkinä noiden miesten kommenteista: "Olisipa mullakin kotona tollanen nainen kuin sä!"
-AP
[/quote]
Auts! Aika karskia. No toisaalta, jos olet tavallaan joukossa "hyvä jätkä", niin eikös näiden "jätkien" kesken voi ajatella joidenkin puhuvan tuohon tapaan. Sellaisten jotka yleensäkään käyttävät tuollaista kieltä. Siis hän enemmänkin napisee vaimonsa/parisuhteensa ankeudesta sinulle ("hyvälle jätkälle") kuin kuvittelisi edes koskaan saavansa aikeiseksi ja ottavansa avioeroa – saati ehdottavansa sinulle mitään.
12
Mielestäni tuo on eri asia kuin "hyvä jätkä" -syndrooma, koska mulla on myös paljon miespuolisia kavereita, jopa paras kaverini on mies, ja he käyttäytyvät aivan eri tavalla. Tuollaiset kommentit heitetään siis enemmänkin ihailevaan sävyyn, jos nyt noin hölmöä ilmaisua voi käyttää. Siis nämä ihastuneet miehet kohtelevat mua varsin kunnioittavasti, ovat pyytäneet anteeksi kiroiluaan mun kuullen yms.
-AP
Minä taas henk.koht. saatan funtsia sopivassa seurassa ääneen aivan mitä tahansa, ja sitten tajuan antaneeni vaikutelman tarkoittamani lisäksi myös jostakin muusta.
12 (hyviä öitä)
Kyllähän sellaista sattuu itse kullekin. Öitä ja kiitos keskustelusta, 12!
-AP
mäkään en ihastu mieheen sen ulkonäön tai omaisuuden takia. tai no vähän tavallaan. meinaan aito hymy on tosi seksikästä, mutta tuo nyt ei ole aivan ulkonäköjuttu, enemmänkin asennejuttu.
Mä ihastuin nuorena ja sainkin oikein kusipään lasteni isäksi, kun kelpuutin vain komeimman. Nyt kun lapset jo isoja osaan arvostaa muita piirteitä miehessä. Minustakin pidetään paljon, mutta ihan vain kaverina. Toisia kun on helppo lähestyä luonteeni takia, kun olen avoin ja lämmin henkinen.
Mietin mikähän on tämän ketjun funkio. A) etsiä muita samoin ajattelevia (epätodennäköistä, et esitä kaipaavasti vasta-argumentteja vaan lakonisesti toteat asian tilan), B) hakea vasta-argumentteja (epäiletkö sittenkin väitettäsi?), C) oletat tai tiedät jonkin näistä miehistä lukevan tämän ketjun – tai jotakin muuta (provo?).
Harhoissa on kiva elää. Syy siihen miksi miehet suhun ihastuu on luonne eikä mikään ylimaallinen tieto siitä, että hyväksyt ne sellaisina mitä ne on.
Ja vuoden negatiivisimman kommentin palkinto menee kommentoijalle numerolla kaksi! Ai niin, tämähän on av, pahempiakin lienee tarjolla;)
En väittänyt miesten omaavan mitään ylimaallista tietoa, vaan tuntevan olonsa hyväksi seurassani.
-AP
PS. Tiedän varmuudella, koska tenttasin heitä. No ei vaan, kyllä sen huomaa. Olen pahoillani, jos kukaan ei ole koskaan ollut lääpällään suhun.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:33"]
Ja vuoden negatiivisimman kommentin palkinto menee kommentoijalle numerolla kaksi! Ai niin, tämähän on av, pahempiakin lienee tarjolla;)
En väittänyt miesten omaavan mitään ylimaallista tietoa, vaan tuntevan olonsa hyväksi seurassani.
-AP
PS. Tiedän varmuudella, koska tenttasin heitä. No ei vaan, kyllä sen huomaa. Olen pahoillani, jos kukaan ei ole koskaan ollut lääpällään suhun.
[/quote]
Huhhuh rauhoitu.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:28"]
[/quote]
Olipa outo kommentti. Juuri siitä luonteesta johtuu, että ap ei välitä ulkonäöstä ja että miehet kokevat tulevansa hyväksytyiksi sellaisina kuin ovat. Kommentoija puhuu harhoista, vaikka asiassa ei näytä olevan mitään erimielisyyttä.