Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitalonaapuri ei tervehdi?

Vierailija
04.10.2021 |

Olemme vasta rakentamassa uudelle alueelle, ja viereinen talo on myyty puolivalmiina. Tämän talon ostanut pariskunta ei tervehdi, vaikka katseemme kohtaavat ulkona monta kertaa.

Oikeasti aika ärsyttävää. En tarvitse uusia ystäviä, mutta uudella asuinalueella olisi ihan hyvä tulla toimeen naapureiden kanssa sen verran, että voi vaikka mennä kysymään aidasta hyvillä mielin (tähän on omat säädöksensä tiedetään, mutta esimerkiksi aivan rajalle ei voi aitaa laittaa ilman naapurin lupaa). Tuntuu, että he ovat tulleet valmiiksi sillä asenteella että muilla on kaikki pielessä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat vaikeita.

Vierailija
2/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdittekö siis itse, kun katseet kohtaavat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omalle maalle voi aidan laittaa, vittuako se sulle kuuluu!!

Vierailija
4/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottavat että te tervehditte ensin? Nyökkää ja sano hei (jos olette puhe-etäisyydellä), siitä se lähtee.

Vierailija
5/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehditkö itse?

Vierailija
6/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vihaavat sinua jo nyt. Mieti kannattaako sinne muuttaa?

Vierailija
7/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään naapureiden kanssa tervehdi toisiamme jos satumme vastaan tulemaan mutta silti voimme ihan hyvillä mielin käydä tiedustelemassa jos tarvitsee jotain aitoja sun muuta tehdä. Toisinaan jopa grillaamme yhdessä. Miksi ihmeessä pitäisi aina olla tervehtimässä?

Vierailija
8/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdittekö siis itse, kun katseet kohtaavat? 

Ensimmäisellä kerralla olin säheltämässä pihalla omiani, enkä heti tajunnut että kyseessä on juurikin talon ostanut henkilö (sitä rakentaa grynderi, ja paikalla on varmaan käynyt useampi ostajaehdokas, enkä ole nähnyt heitä kaikkia. Samoin talolla käy eri ihmisiä muutenkin), ja ennen kuin ehdin mitään ajatella, mies oli kääntänyt katseensa pois. Sama toisella kerralla. 

Vasta kolmannella kerralla oli ihan päivänselvä tilanne että he ovat talon ostaneet, ja tällöin heidän pihalla seisoi pariskunta ja meille jo tuttu grynderi. Viimeksi mainittu tervehti, muut ei, vaikka nyökkäsin heillekin. Aika tympeää :( Ap

Vierailija
9/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme mekään naapureiden kanssa tervehdi toisiamme jos satumme vastaan tulemaan mutta silti voimme ihan hyvillä mielin käydä tiedustelemassa jos tarvitsee jotain aitoja sun muuta tehdä. Toisinaan jopa grillaamme yhdessä. Miksi ihmeessä pitäisi aina olla tervehtimässä?

No ei aina tietenkään. Mutta jos olette uusi toisillenne, niin moikataanko silloin heti vai vasta myöhemmin? Ap

Vierailija
10/35 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun haja-asutusalueella omakotitalossa. Saman tien varrella on 4 muuta omakotitaloa. Halutaan asua syrjässä juuri oman rauhan takia. Yhtiömuotoinen asuminen oli naapureineen ihan täyttä hulluutta. Moikkaan naapuria jos ihan nenän eteen sattuu, mutta en rupea omalta pihaltani moikkailemaan, jos tiellä kävelee naapuri, vaikka varmasti nähdään molemmat toisemme. Jotkut ei vaan jaksa sen enempää moikkailla. Ei ole niin iso juttu. Tulee sitten puhumaan jos on asiaa.

Vierailija
11/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies ei moikkaa minua autolla ohi ajaessaan vaikka taatusti tunnistaa minut kun koiran kanssa kuljen. Taitavat olla ylimielisiä snobeja. Itsekin lopetin heille moikkaamisen .

Naurettavaa.

Vierailija
13/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu pariskunta ja tuon miehen kanssa aina joskus jäätiin juttelemaan niitä näitä. Näin tämän miehen usein juttelemassa erään yksin asuvan naisen kanssa tästä naapurustossa. No vaimo oli vetänyt kilarit tästä. En tiedä oliko aihetta vai ei, siihen en voi ottaa kantaa.

Nyt huomaan ettei mies tule enää minunkaan jutteille. Mutta mun kohdallani vaimo on ihan suotta huolissaan jos edes on, koska en koskisi mieheensä pitkällä tikullakaan. Just sellainen omahyväinen treenaaja.

Että kaikenlaisia tarinoita.

Vierailija
14/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mies ei moikkaa minua autolla ohi ajaessaan vaikka taatusti tunnistaa minut kun koiran kanssa kuljen. Taitavat olla ylimielisiä snobeja. Itsekin lopetin heille moikkaamisen .

Naurettavaa.

Miten näet auton sisään? Minä aina olen ymmälläni, kun menee kotitienoilla autoja ohi, koska ei tiedä, moikatako vai ei, kun ei näe sisään.

Vierailija
15/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa.

Miten näet auton sisään? Minä aina olen ymmälläni, kun menee kotitienoilla autoja ohi, koska ei tiedä, moikatako vai ei, kun ei näe sisään.

No enköhän nyt naapureiden autot tunnista ja jos ohi ajaa 100 m kotoa.

Vierailija
16/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tervehdin ihan kaikkia naapureita ja varsinkin naapurin rouvat pitää tervehtiä ja jututtaa kun ovat menossa tai tulossa tiukoissa trikoissa lenkiltä. Muutama tosi sporttinen rouva kävelee melko säännöllisesti tällä kadulla, ihan silmä lepää siinä sporttisessa olemuksessa.

Vierailija
17/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tervehdin ihan kaikkia naapureita ja varsinkin naapurin rouvat pitää tervehtiä ja jututtaa kun ovat menossa tai tulossa tiukoissa trikoissa lenkiltä. Muutama tosi sporttinen rouva kävelee melko säännöllisesti tällä kadulla, ihan silmä lepää siinä sporttisessa olemuksessa.

Juu, näitä reppanoita miehiä on minunkin naapurustossa.

Vierailija
18/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naapurin muijan kanssa niin hyvissä väleissä, jotta

käyn silloin tällöin polkemassa sitä.

Vierailija
19/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa.

No enköhän nyt naapureiden autot tunnista ja jos ohi ajaa 100 m kotoa.

En minä tunnista varmasti, minulle autot ovat jonkin värisiä, esim. valkoinen auto tai tummansininen auto. Pekalla on punainen auto. En siis todellakaan tiedä varmuudella, onko kyseessä jonkun tietyn naapurin auto.

Vierailija
20/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on murheet. Mulle on aivan sama kuka morjestaa tai on morjestamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi