Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitalonaapuri ei tervehdi?

Vierailija
04.10.2021 |

Olemme vasta rakentamassa uudelle alueelle, ja viereinen talo on myyty puolivalmiina. Tämän talon ostanut pariskunta ei tervehdi, vaikka katseemme kohtaavat ulkona monta kertaa.

Oikeasti aika ärsyttävää. En tarvitse uusia ystäviä, mutta uudella asuinalueella olisi ihan hyvä tulla toimeen naapureiden kanssa sen verran, että voi vaikka mennä kysymään aidasta hyvillä mielin (tähän on omat säädöksensä tiedetään, mutta esimerkiksi aivan rajalle ei voi aitaa laittaa ilman naapurin lupaa). Tuntuu, että he ovat tulleet valmiiksi sillä asenteella että muilla on kaikki pielessä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdittekö siis itse, kun katseet kohtaavat? 

Tervehtimiset, käytöstavat ja etiketit ovat todellisuudessa näyttelemistä.

Vaikka kauniisti sitä " v:n p:aa" tervehtisi.

Vierailija
22/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mies ei moikkaa minua autolla ohi ajaessaan vaikka taatusti tunnistaa minut kun koiran kanssa kuljen. Taitavat olla ylimielisiä snobeja. Itsekin lopetin heille moikkaamisen .

Naurettavaa.

Naapurin mies ei taida kiinnittää sinuun lainkaan huomiota ja sekös sitten harmittaa. Onneksi mieli kohenee, kun saa haukkua ylimieliseksi snobiksi palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suomessa on tapana kytätä naapureita, soittaa poliisit ja riidellä. Silloin ei tervehditä.

Vierailija
24/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tervehdin ihan kaikkia naapureita ja varsinkin naapurin rouvat pitää tervehtiä ja jututtaa kun ovat menossa tai tulossa tiukoissa trikoissa lenkiltä. Muutama tosi sporttinen rouva kävelee melko säännöllisesti tällä kadulla, ihan silmä lepää siinä sporttisessa olemuksessa.

Juu, näitä reppanoita miehiä on minunkin naapurustossa.

En muuten ole reppana, olen palomies palomies joka hommat ties...

Vierailija
25/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tervehdin ihan kaikkia naapureita ja varsinkin naapurin rouvat pitää tervehtiä ja jututtaa kun ovat menossa tai tulossa tiukoissa trikoissa lenkiltä. Muutama tosi sporttinen rouva kävelee melko säännöllisesti tällä kadulla, ihan silmä lepää siinä sporttisessa olemuksessa.

Juu, näitä reppanoita miehiä on minunkin naapurustossa.

En muuten ole reppana, olen palomies palomies joka hommat ties...

Palomieeeees, palomieeees tule Myyrmäkeeeeen.

Vierailija
26/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, keskity nyt siihen talonne valmistumiseen ja mieti sisustus- ja piharatkaisuja vaikka aikasi kuluksi. Jätä naapurit omaan arvoonsa, kuten he tekevät.

Vierailija
27/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hirveän ujo ja lisäksi kasvosokea. Yritän kyllä sanoa tutuille että ei kannata välitää jos mä en tervehdi kun en jotenkin edes osaa katsella ihmisiä sillä silmällä että tunnistaisin.  Pahoittelut tästä, ärsyttää itseäkin.

Vierailija
28/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdit vaan aina normaaliin ääneen ja ei sen enempää. Älä odota vastausta. Heillä on omat syynsä käyttäytyä tavalla, joka vain Suomessa on hyväksyttävää käytöstä.

Vierailija
29/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapureiden naiset ei tervehdi mua. Toisesta tervehtii ja toisest mies usein jutteleekin tosi paljon. 

Miestäni kyllä tervehtivät. Tuntuu vähän oudolta. 

Vierailija
30/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureiden naiset ei tervehdi mua. Toisesta tervehtii ja toisest mies usein jutteleekin tosi paljon. 

Pariskunnasta Suomessa usein mies on se, joka tervehtii ulkopuolisia.

Ehkä miehen rooliin kuuluu olla rohkea ja huomata ulkopuolinen uhka.

Vierailija
31/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun naapureiden naiset"

Vierailija
32/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt näitä tyyppejä, jotka valittavat, ettei heitä tervehditä.

Miksi he nostavat itsensä jalustalle ja olettavat muiden tekevän aloitteen ja tervehtivät.

Minua kaikki naapurit ovat aina tervehtineet, samoin kaupan hen.kunta, työkaverit jne. kun itse aina tervehdin, eikä vielä tähän päivään mennessä, kukaan ole jättänyt tervehdykseen vastaamatta.

Ehkä ap. naapuri ajattelee samaa kuin ap. ihme tyyppi kun ei tervehdi.

Vierailija
33/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monta potentiaalista syytä, joista ekana tuli mieleeni sellainen, että talonne on joku halpa pakettitalo, joka ärsyttää ja harmittaa heitä (tämän ajatusmallin olen kuullut tällaisilta keskustelupalstoilta). Onko pihallanne jotain ylimääräistä rompetta? Voi olla, että joku teissä myös ärsyttää tai fyysinen olemuksenne on liian weetee ja he ovat omasta mielestään hienompia.

Toki on mahdollista sellainen, että heillä on vain huonot käytöstavat. Omassa lapsuudessani 80- ja 90-luvuilla naapureita aina tervehdittiin, ainakin niissä piireissä, joissa liikuin.

Vierailija
34/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt näitä tyyppejä, jotka valittavat, ettei heitä tervehditä.

Miksi he nostavat itsensä jalustalle ja olettavat muiden tekevän aloitteen ja tervehtivät.

Minua kaikki naapurit ovat aina tervehtineet, samoin kaupan hen.kunta, työkaverit jne. kun itse aina tervehdin, eikä vielä tähän päivään mennessä, kukaan ole jättänyt tervehdykseen vastaamatta.

AP:han kertoi ainakin yrittävänsä moikata.

Vierailija
35/35 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät anna tilaisuutta moikata, koska luikkivat piiloon ja välttävät katsekontaktia.

Kyllähän siinä voi vaan kajauttaa tervehdykset ilmoille toisen reaktiosta piittaamatta, mutta se luo sosiaalisesti kömpelön tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme