Paljonko teillä on varallisuutta?
Entä paljonko velkaa? Minkä ikäisiä olette? Kertokaa myös onko luvut teidän henkilökohtaista varallisuutta vai lasketteko yhteen omat ja puolison varat.
Olisi kiva kuulla millainen tilanne muilla on :)
Tässä esimerkin vuoksi mun luvut:
Asunto 235 000 e
Sijoitusvarallisuus 185 000 e
Asuntolaina 115 000 e
Nettovarallisuus 305 000 e
Nämä on mun henkilökohtaisen talouden luvut tällä hetkellä. Laskin mukaan siis vain omistusosuuttani vastaavan osan asunnosta ja asuntolainasta. Meidän asunnon arvo on siis noin 470 000 ja lainaa 230 000, jotka kummatkin puoliksi puolison kanssa. Olen 39-vuotias.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Ei ny mitenkään hirveästi. Ei vielä 45-vuoden ikään mennessä ole opittu säästämään. Teinit kotona niin niihinkään saa rahaa uppoamaan.
Asunto 175 000€
Laina 70 000€
Säästöä 1500€
Ja aina pa ennen tilipäivää 😊.
Tilipäivänä heti shoppaileen ja parempaa pihviä pöytään.
-2 perusduunaria
Piti sanoa vielä että tässä siis minun osuus.
Eläkesäästöt unohdin, siellä mulla n 20k
Velaton omakotitalo mun osuus 170 000€ ja velaton kesähuvila 100 000€ ja auto 10000€, puolikas velaton kaksio Helsingistä 100 000€, osakkeissa 12000€, 10000€ tilillä.
Talo n. 140000€
Mökki n. 100000€
Rahastoissa n. 13000€
Tilillä 17000€
Miehen kanssa kaikki puoliksi.
Meillä ei ole ikinä ollut velkaa mihinkään.
Eikä olla saatu perintöjä.
Mies on duunari ja minä olen ollut kotona 17 vuotta lasten kanssa.
Nainen 44v.
Pankkitileillä (myös Asp-tilillä) kesä- ja vakitöistä säästettyjä rahoja 50 000e
N27
Rahaa ja naisia riittää ettei p***lle taivu. Ette usko, mutta näin on. Porsche alla ja uusi nainen joka viikonloppu. Elämä on ihanaa.
Ps Asun 190 m2 asunnossa Ullanlinnassa ja vieläpä ylimmässä kerroksessa.
Asunto 650 000 euroa, velkaa siitä 125 000 euroa, eli nettona 525 000 eur. Tileillä vain joku 21 000 eur ja sijoitusvarat alle 5000 eur. Velaton auto, ehkä joku 10 000 eur.
Vierailija kirjoitti:
3,50€
Tässä ainoa rehellinen vastaus. Täällä rehennellään sijoituksilla vaikka varallisuutta ne ovat vasta kun ne realisoidaan. Todellisuudessa suurimmalla osalla sijoitukset ovat miinuksella ja odotetaan epätoivoisesti, että omat saataisiin pois.
1,40 euro kolikkoina
12 tyhjää kalja tölkkiä
2 tyhjää limu pulloa
plus ulkoa ehkä lötyvät kalja tölkit
kyllä niilä vähänlisää kalijaa saapi
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju lähti taas laukalle, kuten lähes kaikki muutkin vastaavat ketjut. Cooperketjut, sotilasarvoketjut, ÄO-ketjut, koulutusketjut, ihan kaikki. On täällä kerta kaikkiaan ihmiskunnan eliitti paikalla. Lähes kaikki haluavat laittaa vielä vähän paremmaksi kuin aiemmat kirjoittajat.
Läpänheittäjät on helppo tunnistaa, samoin ne jotka kertovat todellisen tilanteensa. Ihmisten erilaisista tilanteista on kiva lukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3,50€
Tässä ainoa rehellinen vastaus. Täällä rehennellään sijoituksilla vaikka varallisuutta ne ovat vasta kun ne realisoidaan. Todellisuudessa suurimmalla osalla sijoitukset ovat miinuksella ja odotetaan epätoivoisesti, että omat saataisiin pois.
Varallisuutta voi olla monessa muodossa: käteisenä, arvopapereissa, kiinteistöissä, eläkevakuutuksissa, metsäpalstoissa, arvotaiteessa jne. Kenties joku laskee mukaan Muumimukikokoelmansakin ja mikäs siinä.
Jos on sijoittanut 20 000 e ja niiden markkina-arvo on nyt 15 000 e, niin sijoitusvarallisuutta on 15 000 e. Sillä hinnalla ne pystyisi nyt realisoimaan eli ihan oikein ihmiset ilmoittavat.
Silmiä avaava ketju. Mä oon ajatellut, että mulla menee kivasti, kun tilillä 50 000 euroa pahan päivän varalle. Muuta omaisuutta ei sitten olekaan, asunto vielä melkein kokonaan pankin, ihan maksimissaan voisin tuon 50 000 siitä saada itselle jos myisin. Mutta näitä lukiessa huomaankin, että olen ihan tosi vähävarainen. Ikää kuitenkin jo yli 40. Ja olen yh, joten tulot ja velat kaikki omalla vastuulla.
No, kivasti lasten kanssa pärjätään kuitenkin eikä mistään perustarpeista ole pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Silmiä avaava ketju. Mä oon ajatellut, että mulla menee kivasti, kun tilillä 50 000 euroa pahan päivän varalle. Muuta omaisuutta ei sitten olekaan, asunto vielä melkein kokonaan pankin, ihan maksimissaan voisin tuon 50 000 siitä saada itselle jos myisin. Mutta näitä lukiessa huomaankin, että olen ihan tosi vähävarainen. Ikää kuitenkin jo yli 40. Ja olen yh, joten tulot ja velat kaikki omalla vastuulla.
No, kivasti lasten kanssa pärjätään kuitenkin eikä mistään perustarpeista ole pulaa.
Sulla menee kivasti, jos koet että menee kivasti ja olet itse tyytyväinen. Ei kannata turhaan verrata muihin, paitsi jos saat siitä kannustusta oman tilanteen parantamiseen ja sparrausta pohtimiseen.
Asunto 140000€
Pankkitilillä noin 10000€
Velkaa 0€
Ei saatua perintöä.
Mies 30v
Asunto n. 200k, maksettu, sijoitukset n. 150k, käyttötilit 32k, auto 60k joka ~puoliksi rahoituksella koska 0-korko.
35v.
70€ tilillä loppukuuksi, ei varsinaista velkaa mutta lonkalta heitettynä 15 000€ ulosotossa ja perintätoimistoissa - en ole tarkistanut tilannetta reiluun 10 vuoteen.
Ilmaset lasten vaipat kaikille.Ilmaset tena vaipat miehille ja nasille, niitä meinaan käytää miehet ja naiset.Maksavat paljon enemmän kuin kuukautissiteet tai lasten vaipat. Siis kaikki siteet,vaipat,tena tuoteet satava ilmasiksi kuin kondomit.
Asunnon arvo 140 000e. Rahaa tileillä senverran, että ei tarvii enää töissä käydä, eikä sijoitella. Ikää 45v.
Asunnon arvo 200 000 €
Pankkitileillä 90 000 €
Metsää 100 000 €
Asuntolainaa 170 000 €
Varallisuutta yhteensä 220 000
M41
Tarkkoja lukuja en jaksa kaivaa mutta minun osuuteni
- talo noin 125 000
- muita kiinteistöjä noin 250 000
- rahastossa noin 45 000
- tileillä noin 70 000
- ei lainaa
Miehellä muuten samat paitsi lisäksi osakkeita noin 40 000€ Ja autoissa noin 40 000€.
Minä nainen 50v.