Paljonko teillä on varallisuutta?
Entä paljonko velkaa? Minkä ikäisiä olette? Kertokaa myös onko luvut teidän henkilökohtaista varallisuutta vai lasketteko yhteen omat ja puolison varat.
Olisi kiva kuulla millainen tilanne muilla on :)
Tässä esimerkin vuoksi mun luvut:
Asunto 235 000 e
Sijoitusvarallisuus 185 000 e
Asuntolaina 115 000 e
Nettovarallisuus 305 000 e
Nämä on mun henkilökohtaisen talouden luvut tällä hetkellä. Laskin mukaan siis vain omistusosuuttani vastaavan osan asunnosta ja asuntolainasta. Meidän asunnon arvo on siis noin 470 000 ja lainaa 230 000, jotka kummatkin puoliksi puolison kanssa. Olen 39-vuotias.
Kommentit (85)
Mä en edes tiedä paljon on vielä asuntolainaa maksamatta. Miksi miettiä moisia, kun lainaa on vielä useita vuosia maksettavaa. Mukavempi se on yllättyä joku päivä kun pankki lähettää viimeisen laskun.
Mulla on jotain pari miljardia, en tiedä tarkalleen. Töissä pitää kuitenkin käydä, että saa ostettua leipää.
Asunto arviolta 300 000 eur, siitä 100 000 eur velkaa.
Sijoitukset 60 000 eur
Pankkitileillä 14 000 eur
Auton arvo ei oo hääppönen, ehkä 10 000 eur
Pitäisi varmaan maksaa enemmän asuntolainaa pois, mutta on ollut niin kivaa nähdä sijoitusten ja säästötilien karttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Asunto 120 000 eur, tästä velkaa jäljellä 30 000 eur
= nettona 90 000 eur
(minusta omaa asuntoa ei kylläkään pitäisi laskea nettovarallisuuteen)Sijoitukset 30 000 eur
Pankkitilit 6 000 eur
Muu omaisuus joka säilyttää arvonsa 5 000 eurBruttotulot noin 25 000-30 000 eur/vuosi.
Pikkukaupungin alemman tason kilttimies, ikää 38v.
No en noilla leveilisi.
n. 450t omaisuutta asunnon muodossa, n. 20t sijoituksina ja 220t velkaa. 42v.
Mahdollisimman vähän. Inhoan omistamista.
Vierailija kirjoitti:
Palstan tasosta päätellen, ei monellakaan ole varallisuutta. Ja ketä kiinnostaa.
Olet väärässä. Näihin ketjuihin kyllä eksyy aina rikkaat ja varakkaat, mutta muihin ketjuihin ne idiootit. Tai sitten ovat molempia, eihän sitä tiedä. Varallisuus ei ole aina linjassa älyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan tasosta päätellen, ei monellakaan ole varallisuutta. Ja ketä kiinnostaa.
Olet väärässä. Näihin ketjuihin kyllä eksyy aina rikkaat ja varakkaat, mutta muihin ketjuihin ne idiootit. Tai sitten ovat molempia, eihän sitä tiedä. Varallisuus ei ole aina linjassa älyn kanssa.
Kyllä täällä kirjoittelee myös varakkaita. Jonkin aika sitten oli ketju, joka lähti liikkeelle kysymyksestä että tarvitaanko muka oikeasti palavereja, organisaatiokaavioita ja ppt-esityksiä. Siihen tuli monia hyviä kirjoituksia, jotka olivat selkeästi asiantuntijatehtävissä työskenteleviltä.
Vierailija kirjoitti:
Onko muksut investointi tulevaisuuteen? Jos laittaa ne pienenä golf- tai tenniskurssille?
Ei ole. Muksut ei ole omaisuutta/varallisuutta.
Tuulen huuhtoma perse ja risat kengät.
Minulla on noin 5 miljardia. Olen 2 vuotias.
Omakotitalo arvo noin 600 000 josta lainaa vielä reilu 200 000 -> tästä puolet mun
Sijoitusasunto arvo noin 240 000 ja siitä lainaa 120 000.
Auto oma arvo noin 10 000
Rahastot ja osakkeet yhteensä muutama tonni
Miehen omaisuudesta en tiedä todennäköisesti enemmän kuin minulla.
Nainen 44 v - tulot reilu 50 000 per vuosi
Asun vuokralla. Sijoitus asuntojen arvo yht 970 000€
Osakkeiden määrää en tiedä tarkalleen. Osinkoja tuli viime vuonna 79000€ Olen sinkku ja töissä Lidlin kassalla.
Velaton talo, 50% osuus jonka arvo noin 45k.
Mökki, lainaa 35k, arvo n. 45k, 100% omistus.
Pörssissä 5k, tileillä n. 2,5k.
Velaton auto, arvo n. 10k, 50% minun.
Näin ollen nettovarallisuus n. 67,5k. Lähihoitaja 46v.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla. Sijoitus asuntojen arvo yht 970 000€
Osakkeiden määrää en tiedä tarkalleen. Osinkoja tuli viime vuonna 79000€ Olen sinkku ja töissä Lidlin kassalla.
Paljonko velkaa sijoitusasunnoista?
Talosta 50% 250000
Sijoitukset 110000
Eläkesäästöt 70000
Sijoitusasunto 50% 75 000
Rahoitusosuusvelka - 30000
Ikä 55v
Asunto 200.000
Siitä vielä velkaa 70.000
Sijoituksissa 30.000
Tilillä 40.000
Eli periaatteessa voisi vaikka maksaa asuntolainan pois mutta kun kulut on kympin kuussa niin eipä taida kannattaa. Olen turvallisuushakuinen, siksi rahastoissa noin vähän suhteessa tilisäästöihin. Mulla on ihan hyvät bruttotulot (75.000 vuodessa) mutta olen viimeiset 8 vuotta ollut yksin lasten kanssa niin eipä tuo omaisuus kovin nopeasti kartu. Ikää 43.
Velkaa ei ole yhtään. Ei myöskään tarkkaa tietoa kokonaisvarallisuudestamme, jota en ole miettinyt enää vuosiin. Käteisvaramme on aina riittäneet kaikkeen mitä on milloinkin tarvittu, myös isompiin ostoksiin, kuten vaikkapa uuteen autoon ja metsäpalstoihin. Elämme kuitenkin hyvin pihistellen ja monen mielestä jopa vaatimattomasti.