Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miehen masennus ... muita?

Vierailija
27.11.2014 |

Ollut masennusta nyt vuoden verran, pari kuukautta sitten lopetti masennuslääkityksen kun olo oli hyvä ja hoksattiin mitä myrkkyjä ne lääkkeet onkaan ja miten muumion miehestä tekivät. Nyt on taas masentunut vaikka lääkkeen lopetuksen jälkeen meni jo hyvin. Meillä on lapsi mun entisestä liitosta joka on miehelle kuin oma, kun melko pieni oli lapsi kun alettiin miehen kanssa yhdessä olemaan. Nykyään mies ei halua käydä missään mun kanssa kaksin tai koko perheen voimin, ei tapaa omia ystäviään, ei jaksa hakea kouluun vaikka on vailla ammattitutkintoa (itse olen aloittamassa ammatillisen koulu ja käy osa-aikatöissä pari kertaa kuussa, muuta ei tee kun istuu kotona pelaamassa juoden kahvia ja tupakalla ravaten. Alkoholi kyllä maistuis vaikka joka viikonloppu, muuta ei yhdessä koskaan jaksa tehdä ja mä taas en tykkää jatkuvasti ryypätä vaan mieluummin kävisin syömässä, leffassa, tai olisin vaan kotona jos tyttö hoidossa. Kaikki mitä sanon tai pyydän tekemään niin mielensä pahoittaa (esim että miks likanen paita on täällä puhtaiden pyykkien joukossa, tai että viittisikköheittää noi roskiksen ulos kohta) ja kaikkeen saan mutinaa tai huokailuja vastaukseksi. Ilmapiiri alkaa olla kireä, kun tuntuu että ihan sama miten päin oon tai mitä teen niin ei auta. Oon yrittäny puhua ja kuunnella, mielenterveystoimistossa on sellaset jonot että kerran 4 kuukaudessa pääsee juttelemaan joten ei oo paljo apua siitäkään ja yksityiseen ei oo varaa.

Turhauttaa kun kaikkensa antaneena ei mikään muutu, lapselle pikkusisaruksesta on haaveiltu pitkään mutta nyt alan olemaan sitä mieltä että aloitan taas ehkäisyn. Vie iloa itseltä kun toinen ei koskaan tee enää meidän kanssa mitään, halua mennä mihinkään tms.

Onko muita kohtalotovereita? :/

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen muuten masennusta sairastanut aiemmin ja tiedän mitä se on, mutta sillon pääsin mielenterveyststossa käymään viikottain.. Käsittämätöntä ettei suurehkolla kaupungilla ole varoja hoitaa masennuspotilaita muuten kun lääkkeillä ja kotiin itkemään - periaatteella. Lääkitystä ei enää aloiteta, ne masennusläkkeet on oikeasti niin myrkkyjä, koukuttavia ja persoonallisuutta muuttavia.

Ap

Vierailija
2/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että käyttää alkoholia kertoo että mies ei ole oikeasti masentunut, vain laiska. Masentuneet eivät käytä päihteitä. Ukko ojennukseen tai ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:50"]Tuo että käyttää alkoholia kertoo että mies ei ole oikeasti masentunut, vain laiska. Masentuneet eivät käytä päihteitä. Ukko ojennukseen tai ulos.
[/quote]

Väärin, alkoholi on useilla masentuneilla pakokeino arjesta.

Vierailija
4/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:50"]Tuo että käyttää alkoholia kertoo että mies ei ole oikeasti masentunut, vain laiska. Masentuneet eivät käytä päihteitä. Ukko ojennukseen tai ulos.
[/quote]

Väärin, alkoholi on useilla masentuneilla pakokeino arjesta.

[/quote]

Ja jos laiskuudesta olisi kyse, niin tuskin lääkitys olisi jotenkin laiskuuden poistanut..

Ap

Vierailija
5/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehestäsi huolissasi, ja sillä saat hyvin keskustelun aloitettua. Miehen pitää ihan ensimmäiseksi kiertää korkki kiinni. Masennus pahenee ja/tai muuttuu kaksisuuntaiseksi tai sekamuotoiseksi, ja voi sitten johtaa oikeastaan mihin vaan.

Ja lääkärin kautta hoitoa. SSRI lääkkeet eivät sovi kaikille. 

Itsellä alkoi kokeilujen kautta toimimimaan lääke nimeltä Moklobemidi. Googlaa vaikka. Masennusoireet vaihtuivat aktiivisuuteen. Sittemmin diagnoosi juurikin tarkentui tuohon kaksissuuntaiseen, johon myös löytyi sopiva lääke, Absenor. Pahana kautena otan sitten vielä Ketiapiinikuurin, jolla sekamuotoinen levottuumuus katkeaa.

Mutta, juoda ei passaa humalaan eikä myöskään usein tissutella. 

Vie lääkärille. Itse olen 37 -mies, perheenisä. Taustalla konkurssi, päättyneet opinnot, pari avioeroa, velkaa ja miljoonia naissuhteita. Ja välillä, niin- kaipaan, mutta pelkään sitä "maanista vaihetta".

Tykkään kun on turvallista ja levollista, niin...tylsää! Mutta se on lasteni parhaaksi, joten itsekkyys pois!! Lapset on tärkeimpiä kuin oma laiskuus ja helppo mukavuus, kuten tissuttelu...

Vierailija
6/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei suostu määräämään kuin ssri-ryhmän lääkkeitä, eikä sano syytä miksi (sanoo vain siis että nämä ovat vaihtoehdot), yksityiselle ei ole varaa. Keskustelusta ei ole hyötyä kun mieheltä kaikkiin on vastaus "en tiedä". Kuuntelisin, mutta kun ei kuulemma ole kerrottavaa. :/

Ap

Vierailija
7/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lääkärillekin vastailee apaattisesti "en tiedä"...voi lääkärinkin motivaatio kuunella ja etsiä apua olla vähissä. Sinä et kauaa jaksa tuota itsekään, joten muutoksia olisi tehtävä ja mieskin saatava hetkeksi heräämään että jotakin on pielessä.

Vaikka sitten oliskin vaan lopen kyllästynyt, pitäisi tilanteeseen havahtua. Joillekin tuollaine elämä on ihan OK, mutta sinun aloituksesta päättelen että alat itse kyrpiintyä tilanteeseen. 

Älkää nyt ainakaan lapsia tehty ennekuin tähän tilanteeseen on joku muutos tulossa.

-Mies 37

Vierailija
8/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää päästä toisen lääkärin vastaanotolle, jos haluatte toisen mielipiteen. Tärkeää olisi kyllä lopettaa se alkoholi ihan tyystin. Se aika hyvin turmelee kaiken sen hyödyn mitä masennuslääkkeillä saa aikaan. Ensin kokeillaan yleensä SSRI lääkettä, sen jälkeen esim venlafaksiinia.

Vierailija
9/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ollut masentunut vuoden verran. Rankkaa on. Mies tekee kanssani asioita, mutta seksiä on noin kerran kuussa. Se tekee minut hulluksi.

Parhaani mukaan olen yrittänyt olla tukena, ohjasin hänet hoitoon ja patistan käymään siellä. Tuntuu, ettei huvita kohta enää.. Teen hoitotyötä, joten ei jaksaisi enää vapaa-ajalla hoitaa elämänilonsa menettänyttä ihmistä. Onneksi hän ei kuitenkaan kovin pahasti ole masentunut, mutta sanattomaksi tilanne vetää. Tulevaisuus edessä ja elämä on jo tällaista (ikää 25).

Vierailija
10/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Kauan tässä on kärvistelty, vuosikausia. Välillä on mennyt kai paremmin. Nämä on niin masentavia juttuja, ettei näistä viitsi kirjoittaa eikä paljon lukeakaan. Puoliso on eläkkeellä, mutta nyt innostui hakemaan koulukseen ja voi sinne päästäkin. Jos jaksaa käydä koulussa, voi ehkä työllistyäkin. Raha olisi kiva. Seksikin olisi kiva, oli joskus kesällä. Kun ei paljon keskustella, niin ei tule riitaakaan. Mistää ei saisi sanoa.

Vierailija
11/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on...mies yritti itsemurhaa, joi paljon, oli todella mustasukkainen. 
Ikävä on kova mutta en voinut kun säästää itseni ja lähteä pois. 
Harmittaa kun miehessä olisi ollut niin paljon hyvää ja rakastamme edelleen toisiamme. 
Ei halunnut apua, haki sitä kyllä ja kävikin jonkin aikaa...lääkkeet ei auttaneet. Itsekkin masennuin kun elämä oli toisen tunteiden mukaan elämistä...
rankkaa se on, voimia kaikille jotka samassa tilanteessa ovat!