Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama kysymys flunssaan liittyen

Vierailija
27.11.2014 |

1. Sairastatko usein flunssaa?

2. Ulkoiletko usein ja jos ulkoilet, niin kuinka usein?

3. Tupakoitko?

4. Pesetkö kätesi kotiin tullessa aina kun tulet esim.kaupasta, lääkäristä, julkisten kulkuvälineiden jälkeen?

Omat vastaukseni; En ole sairastanut flunssaa moniin vuosiin, käyn kävelylenkillä 1-5 kertaa viikossa ympäri vuoden, ei ole huonoa säätä mielestäni ulkoiluun jos varusteet ovat hyvät. En tupakoi, pesen kädet aina kotiin tullessa.

Niin ja uskotko, että näillä asioilla on merkitystä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:36"]

1. Sairastatko usein flunssaa? En

2. Ulkoiletko usein ja jos ulkoilet, niin kuinka usein? 3. Pari kertaa päivässä koirien kanssa lenkillä.

Tupakoitko? Kyllä.

4. Pesetkö kätesi kotiin tullessa aina kun tulet esim.kaupasta, lääkäristä, julkisten kulkuvälineiden jälkeen? EN

En usko, sillä osa ihmisistä vaan sairastelee useammin kuin toiset.

[/quote]

Vierailija
2/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sairastatko usein flunssaa?
- kyllä, yleensä 3-5 kertaa vuodessa
2. Ulkoiletko usein ja jos ulkoilet, niin kuinka usein?
- usein, koska mulla on koira. Eli monta kertaa päivässä.
3. Tupakoitko?
- en, enkä ole koskaan tupakoinutkaan
4. Pesetkö kätesi kotiin tullessa aina kun tulet esim.kaupasta, lääkäristä, julkisten kulkuvälineiden jälkeen?
- en. Pesen kädet vessan jälkeen ja ennen ruokailua. Atooppinen iho, joten en viitsi kauheasti läträtä.

Luulen, että mulla vaikuttaa sairasteluuni aika paljon ihoni (käsissä haavoja usein). Ja luultavasti vaan huono vastustuskyky muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että sillä on merkitystä, että lähtee kauas flunssaisen vierestä, jos mahdollista.
Nuo pesemisrt on mille itseatään selviä myös.

Vierailija
4/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon urheilevat ovat useammin flunssassa.

Vierailija
5/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Muutama vuosi sitten viimeksi eli en

2. Päivittäin ainakin jonkin verran

3. Vain viihteellä eli pari-kolme kertaa vuodessa

4. Joskus, en aina.

En oikeastaan usko että noilla on hirveästi väliä, koska tiedän todella terveellisesti eläviä ihmisiä jotka ovat usein flunssassa, ja toisaalta myös niitä on jotka elävät hyvin epäterveellisesti eivätkä silti sairastele. 

Vierailija
6/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:49"]Paljon urheilevat ovat useammin flunssassa.
[/quote]No minä en ole juuri koskaan, eikä myöskään minun useat ystäväni joilla on suunnilleen samanlaiset elämäntavat kuin minulla. Olen itse ollut sairaana 8vuotta sitten.

Vierailija
7/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:36"]

1. Sairastatko usein flunssaa? 2. Ulkoiletko usein ja jos ulkoilet, niin kuinka usein? 3. Tupakoitko? 4. Pesetkö kätesi kotiin tullessa aina kun tulet esim.kaupasta, lääkäristä, julkisten kulkuvälineiden jälkeen? Omat vastaukseni; En ole sairastanut flunssaa moniin vuosiin, käyn kävelylenkillä 1-5 kertaa viikossa ympäri vuoden, ei ole huonoa säätä mielestäni ulkoiluun jos varusteet ovat hyvät. En tupakoi, pesen kädet aina kotiin tullessa. Niin ja uskotko, että näillä asioilla on merkitystä?

[/quote]

1. en enää nykyään sairasta juuri koskaan, edellisestä flunssasta vuosikausia.

2. ulkoilen  päivittäin

3. en enää nykyään tupakoi

4. pesen aika usein kädet, tulee ihan automaattisesti aina esim. kotiin tullessa pestyä, koska käyn niin usein veskissä.

Uskon, että noilla kaikilla on merkitystä, lisäksi vielä terveellinen ruokavalio ja se, että nukuu tarpeeksi. Syynä tähän omat kokemukset:

- aiemmin sairastelin jatkuvasti, silloin tupakoin enkä syönyt terveellisesti, tosin ulkoilin kyllä ja pesin käsiä.

- Tytär ei sairastanut juuri koskaan, kun oli vielä pieni ja söi terveellisesti, nukkui säännöllisesti ja ulkoili, mutta teini-iässä kun tämä muuttui, oli jatkavasti sairas.

Mutta ei nuo kuitenkaan aina pelasta flunssalta, jos on esim. joku perussairaus, kuten astma, tai on ollut lääkekuurilla jostain syystä ja vastuskyky sen vuoksi heikentynyt, ei taida auttaa vaikka miten terveellisesti eläisi ja pesisi käsiään.

Vierailija
8/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sairastatko usein flunssaa? Riippuu mikä on usein. Ainaakin joka vuodenajan vaihteessa ja joskus useamminkin.

2. Ulkoiletko usein ja jos ulkoilet, niin kuinka usein? - joka päivä 3-4 lenkkiä kahden koiran kanssa

3. Tupakoitko? - en

4. Pesetkö kätesi kotiin tullessa aina kun tulet esim.kaupasta, lääkäristä, julkisten kulkuvälineiden jälkeen?  - en muista yleensä

En usko että noilla hirveesti on väliä. ite olen vuosittain melko usein flunssassa, mutta sitten taas kuumetta on ehkä kerran kolmessa vuodessa... emt. yksilöllistä.

Vierailija
9/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. En siis mitenkään väitä, että noilla asioilla olisi merkitystä. Tämä nyt vain on tällaista pohdiskelua. Varmasti vastustuskykyyn vaikuttavat monet asiat ja ihan mielenkiinnosta kyselen. Kertokaa tekin mielipiteitä, jos olette omassa ystäväpiirissä esimerkiksi huomanneet jotain mikä voisi vaikuttaa.

Vierailija
10/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen omasta vastustuskyvystä.

Vierailija
11/11 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni, jotka lenkkeilevät paljon ulkona ovat koko ajan kipeenä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi