Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen iltavirkku ja tuntuu kurjalta elää ihmisten kanssa jotka eivät tätä hyväksy. Ensin vanhemmat, nyt oma puoliso!

Vierailija
04.10.2021 |

Vanhempani on ihania ihmisiä eikä lapsuuteni ollut mitenkään kamala, PAITSI kun klo 19 piti mennä nukkumaan enkä tietenkään saanut unta vaan luin taskulapun valossa tai leikin kanini kanssa tai tästä tuli hirveät uudot jos jäin kiinni. Ja viikonloppuisin herätettiin klo 10 että ei tarvitse koko päivää maata! Äitini myös hoki aina, että jos kävisin aiemmin nukkumaan en olisi aamuisin niin väsynyt!

Ja nyt samaa tekee sitten avomieheni. Hyvä mies muuten, en ole jättämässä kiitos vain mutta mies ei ymmärrä miksen tule klo 20.30 hänen kanssaan sänkyn, tahtoisi nukahtaa sylikkäin. Minä vain en vain pysty nukkumaan siihen aikaan, jos menen miehen mieliksi kainaloon alan katsoa puhelinta tai jutella mistä mies ärsyyntyy. Lopulta käskee painua siitä..
Olen öisin aktiivinen, siivoan ja leivon. Mulle kaappien järjestely tai mokkapalojen leivonta klo 2 yöllä ei ole epänormaalia tai outoa. Kun olin vielä töissä, tein yövuoroja ja tunsin sen olevan minulle kaikkein luontevinta. Olen varmaan ollut edellisessä elämässä vampyyri :D

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aamuvirkut luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin iltavirkut ja että vain heidän rytminsä on normaali? Tähän törmännyt palstalla, omassa perheessä sekä muutenkin vain sosiaalisessa elämässä. Ja suorastaan haukutaan iltavirkkuja!

Ei kai parempina pidä sentään. Mutta moni työ alkaa aamulla. Koulut klo 8 ja kaupat, kokoukset jne.

Jos on kahvila tai ravintola, ruokien valmistelu alkaa paljon ennen auringonnousua. Ei oikein jaksa päivällä jos ei mene suht ajoissa petiin. Vkl sitten lorvitaan koko perhe.

Eli kun nukutaan pidempään niin se on lorvimista. Mitäs jos sovittaisiin niin että jos menee jo alkuillasta nukkumaan niin se se vasta lorvimista onkin.

Vierailija
42/53 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valoisa aika sattuu olemaan päiväsaikaan. Luonnonvalolla on todistetusti positiivisia vaikutuksia terveyteen. Ei se aurinko paista siellä keskiyön aikaan.

Aamuvirkut haluavat kyllä herätä jo ennen auringonnousua. Suomessa aurinkokello on noin 12 silloin kun aamuvirkkujen omaan makuunsa rukkaama kello on jotain 14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iltavirkku, kunnes sain lapset, kasvatin selkärangan ja nyt sujuu aikaisin töihin meno ja ajoissa lasten hakeminen päikystä. Ei elämä vaan toimi niin, että voi tehdä asioita aina juuri silloin kuin se olisi itselle mukavinta.

Jos puolisosi on töissä ja sinä himassa, niin kyllä pilaat teidän yhteisen arjen. Metelöit yöllä ja nukut päivällä, kun toinen on tienaamassa. Yritä tehdä ne askareesi päivällä, niin teille jää iltaan muutama yhteinen hetki alkuillalle, milloin kummankaan ei tarvitse siivota tai tehdä muuta.

Vierailija
44/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin iltavirkku, kunnes sain lapset, kasvatin selkärangan ja nyt sujuu aikaisin töihin meno ja ajoissa lasten hakeminen päikystä. Ei elämä vaan toimi niin, että voi tehdä asioita aina juuri silloin kuin se olisi itselle mukavinta.

Jos puolisosi on töissä ja sinä himassa, niin kyllä pilaat teidän yhteisen arjen. Metelöit yöllä ja nukut päivällä, kun toinen on tienaamassa. Yritä tehdä ne askareesi päivällä, niin teille jää iltaan muutama yhteinen hetki alkuillalle, milloin kummankaan ei tarvitse siivota tai tehdä muuta.

Eli et ole ollut iltavirkku laisinkaan. "Kasvatin selkärangan", joopa joo taas! Mulla on selkäranka ja olen iltavirkku.

Vierailija
45/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi KOSKAAN olla miehen kanssa joka menee sänkyyn kello 20.30!!  Herranjumala pikkulapset menee tuohon aikaan nukkumaan. Menisi kyllä maku tuollaisesta miehestä alta aikayksikön. Itse olen iltavirkku ja mies myös (tosin ei me öitä valvota) mutta ihan parasta on kun saamme lapset nukkumaan 20 ja sitten alkaa meidän ilta, valvomme siihen puolilleöin, katsellaan sarjoja, leffoja ja syödään.  Hirveä ajatuskin että joutuisin tekemään tämän kaiken aina yksin kun mies painuisi puol 9 petiin......

Vai että ihan parasta ku lapset on pois jaloista pyörimästä ja on Teidän Ilta. Iljettävää miten ihmiset puhuu lapsistaan.

Vierailija
46/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi KOSKAAN olla miehen kanssa joka menee sänkyyn kello 20.30!!  Herranjumala pikkulapset menee tuohon aikaan nukkumaan. Menisi kyllä maku tuollaisesta miehestä alta aikayksikön. Itse olen iltavirkku ja mies myös (tosin ei me öitä valvota) mutta ihan parasta on kun saamme lapset nukkumaan 20 ja sitten alkaa meidän ilta, valvomme siihen puolilleöin, katsellaan sarjoja, leffoja ja syödään.  Hirveä ajatuskin että joutuisin tekemään tämän kaiken aina yksin kun mies painuisi puol 9 petiin......

Vai että ihan parasta ku lapset on pois jaloista pyörimästä ja on Teidän Ilta. Iljettävää miten ihmiset puhuu lapsistaan.

Mitä iljettävää sä tosta viestistä löysit??

Vierailija
47/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iljettävää sä tosta viestistä löysit??

Se surullisen yleinen asenne, että vanhemmat odottavat kaiket päivät vain iltaa, että saisivat lapset sysättyä pois Laatuajan tieltä. Samat tyypit hakevat lapsiaan virikehoidosta iltahämärissä, ettei vaan joutuisi viettämään heidän kanssaan aikaa 😞

Vierailija
48/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuihmiset eivät ymmärrä, miten helpolla pääsevät elämässä. Ja on ihan geeneissä, onko ilta vai aamuvirkku. Ihmiskunnan alkuaikoina tarvittiin myös niitä, jotka vartioivat muita öisin...

Vierailija
49/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltaihminen, mutta nyt on pakko käydä nukkumaan ennen 22. Työt alkaa klo 7 ja matkaan menee puoli tuntia. Onneksi pystyn nukkumaan ihan mihin aikaan tahansa. Mutta se luonnollinen rytmi on iltapainotteinen. Onneksi lähipiirissä ei ole näitä ihan aamuvirkkuja, lapset vielä kyllä jollain tavalla on.

Vierailija
50/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuihmiset eivät ymmärrä, miten helpolla pääsevät elämässä. Ja on ihan geeneissä, onko ilta vai aamuvirkku. Ihmiskunnan alkuaikoina tarvittiin myös niitä, jotka vartioivat muita öisin...

Tarvitaan nykyäänkin. On monia ilta/yöpainotteisia ammateita. Iltavirkkujen kannattaa valita sellainen, eikä väkisin valita päivätyötä.

Vierailija
51/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies oltiin ennen molemmat iltavirkkuja, mutta lasten synnyttyä oma rytmini muuttui aamuvirkuksi, mutta mies on edelleen iltavirkku. Tämä kyllä rassaa, koska joudun hoitamaan aina kaikki lasten aamutoimet, myös viikonloppuisin, vaikka olisi joskus kiva muuten vaan nukkua edes vähän pidempään. Mutta miehelle liian aikaisin herääminen ja varsinkin järkevä toimiminen on lähes mahdotonta.

Vierailija
52/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan parasta ku lapset on pois jaloista pyörimästä ja on Teidän Ilta. Iljettävää miten ihmiset puhuu lapsistaan.[/quote]

Mitä iljettävää sä tosta viestistä löysit??[/quote]

Se surullisen yleinen asenne, että vanhemmat odottavat kaiket päivät vain iltaa, että saisivat lapset sysättyä pois Laatuajan tieltä. Samat tyypit hakevat lapsiaan virikehoidosta iltahämärissä, ettei vaan joutuisi viettämään heidän kanssaan aikaa 😞[/quote]

Kirjoitin tuon alkuperäisen viestin jossa sanoin että lapset menee 20 nukkumaan ja sitten alkaa meidän laatuaika puolilleöin Kyllä sitä vanhempien yhteistä aikaa vaan tarvitaan :) Mitä tulee tuohon virikehoitojuttuun, meidän lapset kyllä päiväkodissa mutta haen ne jo 14.30 kotiin (menevät 9siin), joten paljon ehditään viettämään yhteistä aikaa :) Ja kyllä mä odotan ainakin että lapset nukahtaa, että saa vähän hengähtää, kun on tosiaan 14.30-20 välisen ajan heidän kanssa ollut.

Vierailija
53/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt siivoamaan ja leipomaan, pystyt kyllä menemään töihin. T: oikeasti selkävammainen

Sellainen aivopieru sinulta tällä kertaa.

Tuolle ekalle katkeroituneelle eukon kuvatukselle vastaisin kanssa ettei sairaseläke tai sairasloma  tarkoita sitä ettei saisi elää ja pystyä elämään. Se on se tarkoitus! Jos työn päälle et pysty muuta tekemään vaan olet kovin kipeä niin se ei ole tarkoitus mennä niin ettei muuta elämää ole kuin se työ ja loput tuskaa.

Sairaseläke mahdollistaa ihmisarvoisemman elämän ja arjen. Jotta kivut vähenisi tai saataisiin hallintaan kun työ ei vie kaikkea ihmisestä. Sairaseläkkeellä oleva saa käydä lenkillä, fysioterapiassa, uimassa, kylässä, teatterissa ja tavata ystäviään sekä vihdoin kyetä ja kunnolta myös ehtiä pitämään kodistaan ja hygieniastaan huolta, Usein noidenkin asoiden on tapahduttava sairauden ehdoilla ja toisinaan ei kykene siihenkään. 

Eli sun mielestä sairaan ihmisen tulisi maata sängyssä, antaa tilanteen huonontua ja sulkeutua omaan kotiin tekemättä ruokaa. Niin lapsellinen kirjoitus, että omakohtaista kokemusta sulla ei ole tai sitten olet avustajan tarpeessa. Avustaja tulee auttamaan sinua niissä asioissa mihin et itse enään pysty ja jotta sinun ei tarvitsisi laskea tasoa kaikessa, kuten puhtaana pidossa ja hygieniassa. Avustaja auttaa avustettavaa myös saamaan itselleen aikaa ja auttaa tarvittaessa viemään sinua harrastuksiin ja kylään jne

Kysy asiaa ihmeessä kuntasi vammaispalveluista. Voit saada myös jokusen taksimatkan/kk joista maksat bussimaksujen verran, jotta pääsee edes apteekkiin ja kauppaan. Sitten jos ei pärjää silläkään niin on erilaisia palvelutaloja joissa asutaan kodinomaisessa huoneessa avun ollessa lähellä.

Muista ettei kenenkään pisä rikkoa itseään vammaiseksi työn takia. Jossain kulkee raja ja tekijöitä kyllä riittää töihin, kukaan ei ole korvaamaton, mutta oma terveys on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän