Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävästä tuli eläkeläinen

Vierailija
04.10.2021 |

Seurustelen 58-vuotiaan miehen kanssa, itse olen 45-vuotias.

Koronan takia mieheltä ovat nyt työt loppuneet, ja hän on käytännössä eläkeläinen. Hänellä on hyvä taloudellinen tilanne, joten ei se eläkkeelle jääminen siihen vaikuta, mutta koska itsellä vielä 20 vuotta työvuosia jäljellä, niin vähän ahdistaa tämä, että toinen on kotona kiikkustustuolissa ja itse olen vielä aktiivinen työelämässä pitkään.

Mies on kyllä nuorekas ja aktiivinen, urheilee ja tekee sivutoimisesti sijoitusta, mutta itselle tulee vain ajatus kiikkustuolissa istuvasta ukkelista. Mies itse välillä pohtii, pitäisikö tehdä jotain, vaikka opiskella, minustakin se on olisi hyvä idea koska hän on fyysisesti hyvässä kunnossa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumaksi vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Mies on ollut aikuisinikänsä yrittäjä ja töissä koko ajan. Nyt korona vei työt. 

Itse olen myös työskennellyt koko aikuisikäni samalla alalla koko  ajan jos se tähän nyt liittyy.

Lähinnä kai mietityttää seurustella nyt eläkeläisen kanssa kun itse koen olevani vielä aika nuori ( vaikken siis ikäni puolesta enää olekaan.)

Jos miehen eläkeläisyys on suuri ongelma, vaihda parikymppiseen opiskelijaan.

Nuori opiskelijakin voi päästä eläkkeelle masennuksen takia.

Ja näitähän riittää. Loisia loisia monenmoisia.

Itse tunnen ihmisen joka joutui eläkkeelle 20-vuotiaana. Oli muutama sitten joutunut auto-onnettomuuteen josta jäi sellaiset pysyvät vammat, että lääkärit totesivat ettei hänestä ole työelämään. Kova paikka juuri ammattiin valmistuneelle nuorelle. Ei ole mikään loinen vaan ikävän kohtalon kokenut ihminen. Onneksi saa ihan kohtuullista eläkettä vakuutuksesta. Kesti kuitenkin monta vuotta päästä jaloilleen ja hyväksyä se, että on nuori eläkeläinen.

Nämä valitettavia ja ymmärrettäviä. Onneksi Suomessa sentään suht. kattavat vakuutukset. Mutta nämä loiset jotka ei edes ole koskaan ajatelleetkaan itsensä elättämistä.

Vierailija
22/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen tarina. Mies on ilmeisesti työtön ja kutsut häntä eläkeläiseksi ja sitten vielä kuvittelet itse työskenteleväsi eläkeikään asti?!

Et sitten sisäistänyt lukemaasi. Mies on "käytännössä" eläkeläinen,kukaan ei palkkaa noin vanhaa työhön. Nainen on 45,ei siis lähelläkään eläkeikää.

Kannattaa sisäistää lukemaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä vähän ajankäytön kanssakin haasteita, miehellä kun on nyt päivät aikaa tehdä mitä haluaa, harrastaa jne.

Mutta eiköhän tähän ajan kanssa sopeudux

AP

Vierailija
24/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap itse on 58 on mies 71.

Vierailija
25/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta sinä olet hedelmätön ja miehesi voi silti edelleen saada lapsia.

Miksi noin vanhan pitäisi hankkia lapsia? Ei niitä jaksa enää hoitaa.

Vierailija
26/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puumaksi vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Itse olen myös työskennellyt koko aikuisikäni samalla alalla koko  ajan jos se tähän nyt liittyy.

Lähinnä kai mietityttää seurustella nyt eläkeläisen kanssa kun itse koen olevani vielä aika nuori ( vaikken siis ikäni puolesta enää olekaan.)

Jos miehen eläkeläisyys on suuri ongelma, vaihda parikymppiseen opiskelijaan.

Nuori opiskelijakin voi päästä eläkkeelle masennuksen takia.

Usein määräaikaiselle sellaiselle.

Vierailija
27/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen.

Ensin pitää olla rikas mies, sitten kun se saadaan valitetaan milloin mistäkin pikkujutusta.

Toivottavasti mies näkee todellisuuden ja jättää sinut.

Vierailija
28/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän esim. armeijan henkilökunta 50-vuotiaana eläkkeelle. Tai pääsi ainakin aiemmin. 

Vierailija
29/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen.

Ensin pitää olla rikas mies, sitten kun se saadaan valitetaan milloin mistäkin pikkujutusta.

Toivottavasti mies näkee todellisuuden ja jättää sinut.

Eri elämänvaiheessa meno on iso juttu.

-ohis

Vierailija
30/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

AP hakee täältä hyväksyntää ajatukselle jättää ukko kunhan kevät koittaa ja mahla alkaa virtaamaan.

Vierailija
31/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

AP hakee täältä hyväksyntää ajatukselle jättää ukko kunhan kevät koittaa ja mahla alkaa virtaamaan.

Ja pikkujoulutkin on kohta.

Vierailija
32/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä, jos ap jättäisikin. Ap: lla on hyviä vuosia jäljellä. Jättäähän moni mies vaimonsa ja ottaa nuoremman vaimon hyötyäkseen tästä, kun itse on raihnainen

Vierailija
33/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mulla melko yhteneväinen tilanne ja kuitenkin myös iso ero… Minä olen 47 ja avopuolisoni 58. Puolisoni on ihan hyvin menestynyt yrittäjä, joka downshiftaa nyt rajusti, jotta meille jää enemmän aikaa touhuta ja olla keskenämme. Ja hän on siis huolehtinut siitä, että periaatteessa minun ei tarvitse tienata mitään. Saan touhuta luovalla alalla yksityisyrittäjänä ilman paineita. Toki voisin mennä taas palkkatöihin, mutta nyt kun hänelläkin alkaa olla enemmän vapaa-aikaa ja joustavuutta ajankäytön suhteen, on kiva että minulla on samoin. Että siinä mielessä ymmärrän ap:ta, teillä on aivan erilaiset ajankäyttömahdollisuudet ja vastuut. Olisiko sinulla ap mahdollista tehdä esim osa-aikatöitä, niin että voitte yhdessä nauttia lisääntyneestä vapaa-ajasta?

Vierailija
34/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
35/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko teidän on se kiikkustuoli ostaa.

Vierailija
36/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ämmä kitisemään aloitustes kanssa johonkin, mieskin voi sitten liittää aloituksen vastaavasti, sitäkö haluat?

Vierailija
37/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mulla melko yhteneväinen tilanne ja kuitenkin myös iso ero… Minä olen 47 ja avopuolisoni 58. Puolisoni on ihan hyvin menestynyt yrittäjä, joka downshiftaa nyt rajusti, jotta meille jää enemmän aikaa touhuta ja olla keskenämme. Ja hän on siis huolehtinut siitä, että periaatteessa minun ei tarvitse tienata mitään. Saan touhuta luovalla alalla yksityisyrittäjänä ilman paineita. Toki voisin mennä taas palkkatöihin, mutta nyt kun hänelläkin alkaa olla enemmän vapaa-aikaa ja joustavuutta ajankäytön suhteen, on kiva että minulla on samoin. Että siinä mielessä ymmärrän ap:ta, teillä on aivan erilaiset ajankäyttömahdollisuudet ja vastuut. Olisiko sinulla ap mahdollista tehdä esim osa-aikatöitä, niin että voitte yhdessä nauttia lisääntyneestä vapaa-ajasta?

Onpa teillä ihanteellinen tilanne.

Se ero meillä on, että asumme omissa asunnoissamme ja itse asiassa minulla on vielä lainaakin tästä asunnosta joten itse en pysty siirtymään osa-aikaiselle.

Tosiaan itse aherran töissä ja mies puuhastelee nyt mitä haluaa päivisin, muttei aina ymmärrä että työpäivän jälkeen olen väsynyt ja haluan omaa aikaa ja ehkä lenkilläkin voisin käydä, mutta hän on nämä ehtinyt jo päivällä tehdä.

Kipakoita vastauksia on tullut..

AP

Vierailija
38/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ap lyhentäisi työaikaansa ja pienentäisi eläkettään, työvuosia on jäljellä yli 20.

Vierailija
39/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä ihanteellinen tilanne.

Se ero meillä on, että asumme omissa asunnoissamme ja itse asiassa minulla on vielä lainaakin tästä asunnosta joten itse en pysty siirtymään osa-aikaiselle.

Tosiaan itse aherran töissä ja mies puuhastelee nyt mitä haluaa päivisin, muttei aina ymmärrä että työpäivän jälkeen olen väsynyt ja haluan omaa aikaa ja ehkä lenkilläkin voisin käydä, mutta hän on nämä ehtinyt jo päivällä tehdä.

Kipakoita vastauksia on tullut..

AP

Ehdota miehellesi, että käytte lenkillä yhdessä sinun tultuasi töistä illalla, kun lenkkeily kerran molempia kiinnostaa. Hän voi tehdä päivällä muita asioita, jotka eivät ole yhteisiä harrastuksianne.