Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELAn lasku ulosottoon

Vierailija
27.11.2014 |

Osaisikohan kukaan neuvoa tai kertoa, miten on mahdollista että kela on laittanut nyt vaikka 300e saatavan ulosottoon kokonaisena, vaikka sovin soittamalla että maksan sen 50e erissä?! Olen sitä maksanut, mutta tossa laskussa on koko summa + perintäkuluja..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kelan sivuilla lukee että perittävä summa on vähemmän, mitä tossa laskussa näkyy :'( ei ole ennen käynyt näin, olen aivan paniikissa

Vierailija
2/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kelasta tätä ei kannata kysyä, koska...? Soittaminen maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]Ja Kelasta tätä ei kannata kysyä, koska...? Soittaminen maksaa?
[/quote]
Juu. nyt ei vaan vastaa, koitan kyllä kokoajan! Mietin tietääkö kukaan että saisin vähä mielenrauhaa :/

Vierailija
4/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitapa myös sinne uo-virastoon ja selitä tilanne, että oli sovittu maksusuunnitelma. Saat apua sieltäkin. Milloin olet Kelalle soittanut asiasta? ASiasi on saattanut jo ehtiä lähteä Kelalta ulosottoon ennen soittoasi tai samoina päivinä. Palikat ei ole menneet kohdalleen..

Vierailija
5/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:54"]Ja Kelasta tätä ei kannata kysyä, koska...? Soittaminen maksaa? [/quote] Juu. nyt ei vaan vastaa, koitan kyllä kokoajan! Mietin tietääkö kukaan että saisin vähä mielenrauhaa :/

[/quote]

Laita kelan verkkopalvelun kautta viesti kelaan.. sieltä vastataan parin päivän kuluessa. Siis jos et pääse puhelimella läpi.

Vierailija
6/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:01"]No soitapa myös sinne uo-virastoon ja selitä tilanne, että oli sovittu maksusuunnitelma. Saat apua sieltäkin. Milloin olet Kelalle soittanut asiasta? ASiasi on saattanut jo ehtiä lähteä Kelalta ulosottoon ennen soittoasi tai samoina päivinä. Palikat ei ole menneet kohdalleen..
[/quote]
Sovin kelan kanssa jo kuukausi ellei kaksi sitten :( ja tosta uo-lapusta saan käsityksen, että ne mitä mä olen kelaan maksanut on yhtä tyhjän kanssa. Eli joutuisin maksamaan koko summan, vaikka olen maksanut siitä jo jotain pois :O argh!! Ärsyttää ja vituttaa:(

Vierailija
7/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko noudattanut maksusuunnitelmaa? kela voi siirtää maksun ulosottoon jos maksusuunnitelmasta lipeää

Vierailija
8/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varmasti noudattanut maksusopimusta? Voi olla et kelalta vahingossa lähtenyt ulosottoon.

Vierailija
9/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:14"]oletko noudattanut maksusuunnitelmaa? kela voi siirtää maksun ulosottoon jos maksusuunnitelmasta lipeää
[/quote]
niinkö? en ole AP mutta samankaltainen tilanne kyllä :D siirtääkö ne sen ulosottoon varoittamatta? ja joutuuko sen summan tosissaa sit maksamaan kokonaisuudessa ulosottovirastolle vaikka olisi kelalle jo lyhentänyt velkaansa?
kiitos ja anteeksi :)!

Vierailija
10/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:15"]Ootko varmasti noudattanut maksusopimusta? Voi olla et kelalta vahingossa lähtenyt ulosottoon.
[/quote]
Olen. Mutta yhden kk maksoin kyllä myöhässä, mutta hetikun pystyin kuitenkin ..

Vierailija
11/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse veronpalautuksen ulosmittaamisesta? Aikanaan oli juttua siitä, että kela laittoi nuo automaattisesti maksusopimuksista yms. huolimatta ulosmittaukseen.

Vierailija
12/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän myöhästyminen ei haittaa. Ainakaan mulla ei vaikuttanut mitenkään. Ja ei tuetenkään ulosottoon mene koko summa. Vain se mikä on maksamatta. Ja ulosoton kulut tietenkin.

Vierailija
13/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:15"]Ootko varmasti noudattanut maksusopimusta? Voi olla et kelalta vahingossa lähtenyt ulosottoon. [/quote] Olen. Mutta yhden kk maksoin kyllä myöhässä, mutta hetikun pystyin kuitenkin ..

[/quote]

eli et ole noudattanut. tästä nyt sinun kohdallasi on sitten varmaan kyse. eikös se jossain kelan sopimuksessa lue, että saavat siirtää ulosottoon.

Vierailija
14/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks kk myöhässä on voinu aiheuttaa että menny uo. Mutta kyllä siitä ilmoitus pitäs kelalta tulla. Tosiaan vai avoin summa menee uo ja uo kulut.

Vierailija
15/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuten täällä on jo sanottu, niin et ole noudattanut maksusuunnitelmaa. Sitä pitää pilkuntarkasti noudattaa jos sen saa tehtyä. Jos et ole maksanut sovittuun päivään mennessä, ei suunnitelmala ole mitän virkaa.

Mutta sitähän sulta ei enää voida periä jonka jo olet maksanut, se loppuosa vain.

Vierailija
16/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:15"]Ootko varmasti noudattanut maksusopimusta? Voi olla et kelalta vahingossa lähtenyt ulosottoon. [/quote] Olen. Mutta yhden kk maksoin kyllä myöhässä, mutta hetikun pystyin kuitenkin ..

[/quote]

Ilmoitiko, että maksat myöhässä. Kelan maksut menee tosi herkästi ulosotoon. Laskut pitää maksaa ajoissa, ellei pysty niin taas neuvotellaan.  Mikä hyvä siitä ihan oikeasti  tulee, jos näihin annetaan maksuaikaa, eikä sitäkään noudateta.