Hämmentävä tilanne
Läheinen ystäväni on muuttunut epävarmaksi, antaa helposti kaksisuuntaista signaalia ja on kyvytön tekemään päätöksiä, jos häntä ei painosteta. Olen havainnut näitä piirteitä hänessä jo aiemminkin, mutta viime viikkoina tilanne on pahentunut. Myös hänen mielialansa heittelevät -ei tosin kovin tasapainoiselta vaikuttanut aiemminkaan- rajusti. Olen sanut sen käsityksen, että hän on tällä hetkellä elämässään ns. isojen kysymysten äärellä. Tarkemmin hän ei ole ollut halukas asioitaan avaamaan. Voisiko tasapainoton käytös johtua pelkästään tuosta?
Lisäksi hän unohtaa käymiämme keskusteluja ja epäilee tietämiään faktoja minusta. Olemme läheisiä ja hän tuntee minut tosiasiassa hyvin, mutta nyt on alkanut kyseenalaistamaan, olenko ollut hänelle rehellinen. Todella kummallista ja hämmentävää... Loukkaavaa tietysti myös, sillä luulin ettei välillämme ole epäselvyyksiä.
Kommentit (4)
Taidat itse olla sekopää, eihän tuosta aloituksesta ota mitään selvää!
Siis oikeastaanhan kysymys on itsestäni. Asia on vaikea ja valehtelin. :( Täällä on nähtävästi selvännäkijöitä taas paikalla, joten tunnustan anonyymisti, että olen itse tuo ongelmatapaus. ap
Minusta aloitus oli ymmärrettävä - vaikkakin huonosti kirjoitettu. Ystäväsi taitaa olla erittäin sressaantunut. Tarkemmin en voi sanoa tekstistäsi, mutta hän saattaa olla syvästi ahdistunut. Tuollainen käytös on ainakin minulle tuttua. Yritä olla ymmärtäväinen. Ahdistunut ihminen käyttäytyy omituisesti, muttei tahallaan. Tarkkaile ystävääsi. Jos meno menee liian rajuksi, passita hänet hoitoon.
Lisäys vielä edelliseen. Loukkaannuin siitä, että ystäväni epäilee luottamustani ja testasin tekemällä hänelle samoin. Ajattelin, että samanlainen käytös häntä kohtaan saisi hänet ymmärtämään tunteitani. Katsotaan nyt toimiiko. ap