Mitä olette syöneet pulled porkin kanssa?
Melkein jokainen varmaan on joskus tehnyt pulled porkia, itsekin moneen kertaan ja leivän välissä tarjoiltuna. Itsenäisyyspäivänä olisi tarkotus sitä väsätä perheelle ja hieman päivällismäisempänä. Minkä muun kanssa sitä voisi tarjota, kuin sämpylän välissä? Esim. peruna tai vihannekset tms? Olisiko jollain joku hyvä kastike resepti sen kanssa? :)
Kommentit (18)
Siitä ei ehkä kokonaista päivällistä saa, jos pelkkää possua ja kaalisalaattia tarjoaapi :)
puuh.. Ei taida tulla mitään ideoita tai ehdotuksia?
en ole koskaan tehnyt pulled porkia.
Pita-leivän välissä pulled porkia, salaattia ja esim. harissajogurttia (harissa+maustamaton jogurtti)
Me ollaan tehty hampurilaisia. Eli possua, sämpylöitä, coleslawta, ranskalaisia/lohkoperunoita, salaattia.
Perunamuusia ja salaattia valkosipulikastikkeella porkille kaveriksi lautaselle. Hyvää on. Testattu monta kertaa :P
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:16"]
Pita-leivän välissä pulled porkia, salaattia ja esim. harissajogurttia (harissa+maustamaton jogurtti)
[/quote]
Hei aivan loistava idea itsenäisyyspäivän päivälliseksi :o) Harsissa.. omnonon.
Voi jeesus sentään. Katso netistä ohjeita tai vaihda se nyhdetty possu joskus toíseen ateriaan.
Netistä en oikein löytänyt mitään hyviä ohjeita, muita kuin jotain lihapatoja. Ihmisillä varmasti on omanlaatuisia reseptejä, joita eivät ole nettiin laittaneet ja niitä tässä haeskelen. Jotain hieman erilaista :)
Me ollaan tehty itse hampparisämpylät (normisämpyläohje käy mainiosti) ja laitettu väliin pulled porkia, majoneesia, itsetehtyä coleslawta, possun haudutuksessa käytettyjä sipuleita, salaatinlehtiä ja tomaattia. Rinnalle sitten ranskalaisia, miehelle laadukas olut ja mulle kokista. Joku hyvä viinikin varmasti sopii, kun kyseessä on itsenäisyyspäivän ateria.
Ja se possu kannattaa hauduttaa uunissa yön yli. Me laitettiin viimeksi puolisen litraa omenamehua, suolaa, pippuria, pari sipulia, pari valkosipulin kynttä ja oreganoa possun kanssa uuniin, peitettiin foliolla ja pidettiin uunissa suunnilleen 12 tuntia tai vähän päälle n. 110°c uunissa. Ja possu oli 750 g kasslerpala. Valmiina taisi olla 94 asteinen possu.
Isyyspakkauksen Tommilla on ihan hyvä ja maistuva kastikeohje pulledporkille. Löytyy, kun googlaa "isyyspakkaus pulled pork".
Mä olen syönyt pulledporkkia perunamuussiin sotkettuna. Tämä oli sellainen "yhdistä jämät" -idea. Mutta ei kyllä kovin juhlavaa.
Pitaleipä, jonka sisällä on pulled porkia, minisuolakurkkupaloja, coleslaw -salaattia, jääsalaattia, tomaattia ja kurkkua kuutioina, marinoitua fetajuustoa kuutioina ja kastikkeena chilimajoneesi.
Tsiljoonasti parempaa, kuin sämpylän välissä.
Cole slaw