Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa bodypumpin painomääriä nostettua

Vierailija
27.11.2014 |

Olen käynyt pitkään jo aika pumpissa, mutta en tunnu ikinä voivan kasvattaa painoja :O mistä tämä johtuu? Olen päärynävartaloinen ja ylävartalossa on hyvin vähän voimaa. Selkä ja kyykkypainoni ovat aika lailla samat, koska painavampaa tankoa en pystyisi harteilleni nostamaan... Hauisbiisi ei mene puhtaasti läpi edes niillä 2,5kg painoilla/per pääty.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö muuta voimaharjoittelua kuin pumppia? Kokeile lisäksi vaikka kahvakuulaa. Se on erittäin hyvä väline ja ylävartalolle on paljon hyviä helppoja liikkeitä. 

Vierailija
2/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tee. Salin puolella pitäisi käydä enemmän... Kiitos vinkistä, pitääkin koittaa sitä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot siis kuitenkin kokeillut raskaimmillakin painoilla?

Vierailija
4/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppi on pitkälti aerobista, koska toistomäärät on suuria. Eikun salille voimaharjoittelemaan niin saat lisää voimaa.

Vierailija
5/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:43"]Pumppi on pitkälti aerobista, koska toistomäärät on suuria. Eikun salille voimaharjoittelemaan niin saat lisää voimaa.
[/quote]

Toisaalta se voima ei hirveen auta kestävyystreenissä... Moni salihemmokin hyytyy yllättävän nopeaa pumpissa vaikka ois vaan 10kg hauispainot :)

Vierailija
6/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet salille, ota personal trainer ainakin yhdeksi kerraksi neuvomaan. Kerrot mitä haluat ja hän osaa neuvoa täsmälleen ne liikkeet ja välineet millä kannattaa tehdä. He tuntee yleensä myös nuo ryhmäliikuntatunnit ja tietävät miten saat siellä tarvittavaa voimaa lisää. 

Vierailija
7/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikkein rankin on se, missä tehdään niitä pystypunnerruksia (nostellaan tankoa suorille käsille). En saa millään koko sarjaa tehtyä edes niillä 2,5 kilon painoilla.

Vierailija
8/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:58"]

Minulle kaikkein rankin on se, missä tehdään niitä pystypunnerruksia (nostellaan tankoa suorille käsille). En saa millään koko sarjaa tehtyä edes niillä 2,5 kilon painoilla.

[/quote]

Mun bravuuri :D voi olla 7,5kg per pää tangossa ;) heikoin lenkki mulle on vatsalihakset.

Vierailija
9/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:58"]

[/quote]

Mun bravuuri :D voi olla 7,5kg per pää tangossa ;) heikoin lenkki mulle on vatsalihakset.

[/quote]

Mä en pääsis tuohon ikinä! Mutta niitä lankkuja kyllä jaksan vaikka siinä loppuvaiheessa muuten alkaa olla voimat vähissä.

Vierailija
10/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty tekee pystypunnerrusta kunnolla edes alkulämmittelypainoilla, jotka on mulla yleensä se 2,5 kg/pääty :D Vaihdan liikkeen usein pystysoutuun.

Välillä tein kyykkyä 12,5kg, mutta tuntui oltuani 3 viikkoa enemmän ja vähemmän kipeänä, se tuntui liian raskaalta ja palasin siihen 5kg/pääty. Muutenkin tuo 12,5kg on ihan maksimi, minkä saan harteille. Joskus olen tosin miettinyt kesken kyykkybiisin, että entä jos en oikeasti saa tätä tankoa täältä enää pois... 

Rintakappale myös tuottaa tuskaa, siinä tekisi mieli aina laittaa _alkulämmittelypainot_. Ohjaaja sanoo, että rinta työskentelee vasta kun kädet ei enää jaksa, mutta jos vedän kädet ihan piippuun, tuntuu että loppu tunti menee ihan pipariksi.

Selkäbiisissä mulla on ihan maksimi tuo 10kg (sama kun kyykyissä nykyään) ja sitä olen koittanut viime kerrat käyttää. Hauiksissa tein pitkään niin, että tangossa oli neljä kiloa (!!!) ja välillä olen koittanut laittaa viisi, mutta joudun vaihtamaan kesken kappaleen 2kg käsipainoihin. 

Kun muut tekee ojentajissa niitä dippauksia niskan taakse (en tiedä liikkeen nimeä) 5-10kg levypainolla, itse teen korkeintaan 3kg käsipainolla. En ole siis tunnilla vertailemassa itseäni muihin, mutta välillä kyllä hävettää ja mietityttää, että miksi en vaan jaksa :D

Lankussa mulla ottaa eniten selkään; mietin teenkö jotain väärin vai oonko yksinkertaisesti tehnyt liikettä liian vähän? Yleensä teen tämän vielä polvet maassa.

Punnerrukset, sekä ojentaja että rinta, on yhtä tuskaa. Hyvä että saan polvet maassa menemään muutaman.

T. ap

Vierailija
11/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain nostettua painoja kahdesti sitten tuli stoppi. kävi ilmi että lihakset oli ihan tukossa. käsien venyttely on vaikeaa. pari hierontakertaa ja tuntu taas kevyeltä. pelkkä pumppi ei tosiaan auta, myös muuta pitää pumpata. 

pump on muuten todella rankka laji jos lisää painoja ja yrittää pysyä tahdissa. pari raavasta saliäijää kävi tunnilla ja huonostihan niille kävi ;) 

Vierailija
12/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Olen käynyt vuosia salilla. Kävin viime lauantaina ekaa kertaa pumpissa. Vieläkin paikat kipeenä. :) En tiennyt että noin kovaa hommaa se on. Hattua nostan niille ketkä siellä käy. :)

Käy välillä salilla treenaamassa yläkroppaa eri laitteilla, niin alkaa menemään ne hauikset pumpissa isommilla painoilla.

-Sportguy

Vierailija
13/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta... jos saat hyvän treenitehon nykyisillä painoillasi, niin miksi niitä pitäisi väkisin yrittää lisätä? Kauanko oot siis lajia harrastanut säännöllisesti? Montako pumppia viikossa?

Vierailija
14/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä painoja loputtomiin voi lisätä, raja tulee vastaan kyllä aika pian kun noin pitkistä sarjoista on kyse. Mitta kyl noi sun painot aika pieniltä kuulostaa. Sinuna kokeilisin ihan reippaasti laittaa enemmän ja sitten vaikka lopetat kesken.

Vierailija
15/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Täällä toinen, jolle 2,5kg per pääty on hauiksissa maksimi. Ja jos yhtään on ollut taukoa, niin toi 2,5kg on ihan tuskaa. Kyykyt teen 6,25 tai 7,5 per pääty eli niissä pärjään ihan ok. Yläkropassa ei ole vaan mitään voimaa. Punnerruksista ei tule yhtään mitään:(

Bodypump-treenejä takana tosin "Vasta" reilu 3kk, noin kaksi kertaa viikossa. 

Vierailija
16/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pumpissa parisen vuotta, mutta aika epäsäännöllisesti. Yleensä 1-2 pumppia viikossa, mutta on ollut viikkoja, jolloin en ole käynyt kertaakaan... Mietityttää, kun en näe tuloksia. Toisaalta tiedän, ettei pumpin tapainen harjoittelu pelkästään (välttämättä) riitä kasvattamaan lihaksia. Ei viitsisi jättää harjoitusta keskenkään, esimerkiksi kesken kappaleen. Ohjaajakin todennäköisesti kommentoisi tyyliin "jaksaa jaksaa". Kyykyissä ongelmaksi muodostuu se, että en saa painavampaa tankoa harteille + muutenkin polvien kanssa vähän ongelmia. Kiitos kuitenkin neuvoista! :) ap.

Vierailija
17/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:06"]

Hei ap!

Täällä toinen, jolle 2,5kg per pääty on hauiksissa maksimi. Ja jos yhtään on ollut taukoa, niin toi 2,5kg on ihan tuskaa. Kyykyt teen 6,25 tai 7,5 per pääty eli niissä pärjään ihan ok. Yläkropassa ei ole vaan mitään voimaa. Punnerruksista ei tule yhtään mitään:(

Bodypump-treenejä takana tosin "Vasta" reilu 3kk, noin kaksi kertaa viikossa. 

[/quote]

Kiva kuulla, että muillakin vastaavia kokemuksia :) Toisaalta minuun verrattuna olet käynyt kovin vähän aikaa pumpissa, kun itse olen käynyt parisen vuotta... ap

Vierailija
18/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:08"]

Olen käynyt pumpissa parisen vuotta, mutta aika epäsäännöllisesti. Yleensä 1-2 pumppia viikossa, mutta on ollut viikkoja, jolloin en ole käynyt kertaakaan... Mietityttää, kun en näe tuloksia. Toisaalta tiedän, ettei pumpin tapainen harjoittelu pelkästään (välttämättä) riitä kasvattamaan lihaksia. Ei viitsisi jättää harjoitusta keskenkään, esimerkiksi kesken kappaleen. Ohjaajakin todennäköisesti kommentoisi tyyliin "jaksaa jaksaa". Kyykyissä ongelmaksi muodostuu se, että en saa painavampaa tankoa harteille + muutenkin polvien kanssa vähän ongelmia. Kiitos kuitenkin neuvoista! :) ap.

[/quote]

Nythän vastasit itse omaan kysymykseesi :) Et käy tarpeeksi säännöllisesti, etkä tarpeeksi montaa kertaa viikossa. Itse käyn 2 kertaa viikossa, JOKA viikko, ja kahden viikon välein sain alussa lisätä painoja. Triseptiharjoitukset (levytanko takaraivoon - heh, tai siis lähelle sitä) menee nyt kympillä. 

Olen itse huomannut että jos viikkokin jää välistä, rapistuu lihaskunto heti. 

(Ja joo, olen nainen.) 

Vierailija
19/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiulaat vuosikausia samoilla pikkupainoilla, niin eihän se lihas mihinkään kehity. Se tarvii erilaisia ärsykkeitä, ja etenkin niitä isompia vaikkei niillä alkuun jaksaisikaan koko sarjaa. Minä teen niin, että otan kahdet painot ja vaihdan sitten pienempiin kun väsyn.

Vierailija
20/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen lisäämään rohkeasti vain painoja! Esim. hauis on ihan yhtä raskas huolimatta siitä onko tangossa 7,5kg vai 10kg :D Monella naisella vaan näyttää olevan joku ihme jumi, että sitä haukkariakin hinkutetaan vuodesta toiseen sillä 9kg tangolla, kun eihän se kilon lisäys oikeasti tunnu missään enää. Eikä tarvi niin paljoa vekslata tangon säätämisen kanssa, kun lisää vaan toiset kiekot sitten askelkyykkyihin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi