Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

reumaatikot - mitä tehdään kun tauti pahenee?

Vierailija
27.11.2014 |

Mulla on reuma, vaikka lääkärit on siihen suhteutuneet vähän epäileväisesti, koska oireet ei oo olleet kovin pahoja. Lääkityksenä metotreksaatti 25mg ja kipulääke. Nyt näistä huolimatta toinen polvi niin kipeä, että ei pysty nukkumaan, eikä oikein olemaan. Sain huomiseksi lääkäriajan, mitä lääkäri tekee? Kortisonipiikin varmaan saa? Entä viilaako se lääkitystä? Tuosta tulee jo sen verran huono olo, ettei isompi lääkeannos oikein houkuta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin pitkään oot syöny tota trexania? Voi olla piikki ja ehkä lääkitys pistosmuotoon (on tehokkaampi) tai joku muu lääke.

Vierailija
2/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt trexania kolmisen vuotta, mutta tällä annoksella vain 2 vuotta. Tosin viike kesänä jätin käytännössä lääkityksen pois 3 kuukaudeksi kun olin paljon muuten sairaana ja matkoilla. Lääkäri ei tykännyt. Nyt oon sitä kiltisti syönyt elokuulta asti, mut ei se tunnu paljon auttavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus käytin samaa lääkettä ja voin silloin tosi huonosti. Mulla reumaoire reaktiivinen artriitti. Kokeilin n kk omega 3 ja trexaatit jäi ja kivut myös. Salazobyriiniä syön edelleen mutta ei enää kipuja. Omega nonstop käytössä. Ei siinä häviäkään jos kokeilet.

Vierailija
4/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy biologista lääkettä.

Vierailija
5/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viljatonta ruokavaliota.

Vierailija
6/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipistoksen ehkä saat. Mullakin Trexan, ollut jo 7 vuotta. Aina välillä jotkut nivelet kipuilee ja istten otetaan pistoksi. Välillä myös syön kortisonia tablettina jos on paljon oireita.

Vierailija
7/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan MSM-jauhe? Foreverilla on MSM-voide, mikä on hyvä nivelkipuihin, mutta MSM:ää on myös sisäisesti nautittavana jauheena, kantsii kokeilla. googlella lisää tietoa.

Vierailija
8/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut oxiklorinia (kestää 1-3 kk ennen kuin alkaa vaikuttamaan) ja salazopyriniä? Entäpä Arcoxia kipulääkettä? Luultavasti tarjoavat kortisonipistosta jalkaan, siitä usein on apua.

Vierailija
9/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malarialääkkeet on vanha hyväksi todettu hoito reumaan. Ainakin USA:ssa FDA suosittelee hydroksiklorokiiniä reuman hoitoon:
http://www.everydayhealth.com/rheumatoid-arthritis/malaria-and-ra-treatment-2576.aspx

Vierailija
10/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei trexan auta oireisiin ollenkaan ja syöny jo vuoden. Tammikuussa on reumalääkäri ja sanon että voidaan se lopettaa, en saa lääkkeestä muuta kun huonon olon ja ummetuksen. Salazopyrinistä sain allergisen ihottuman.

Mulla ei kyllä ole edes muuta diagnoosia vielä kuin seronegatiivinen spondyloarthropatia.

Vierailija
11/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä lainaako terveyskeskus Tens-laitetta kivunhoitoon. Minulla on maksimilääkitys ja kipuja polvissa.  Tens lievittää niitä.

Vierailija
12/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loppujen lopuksi kun nivel on kokonaan tuhoutunut, laitetaan keinonivel.

Vierailija
13/13 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 18 vuotta nivelreuma. Välillä olen ollut paremmassa kunossa ja valillä todella huonossa kunnossa. Lääkäreiden kanssa olen tapellut paljon. Viime vuonna alkoi helvetti kun kädet, polvet, nilkat ja varpaat kipeytyivät. Lääkärit eivät suostu helpolla vaihtamaan lääkkeitä. Olin syönyt samoja lääkkeitä 18 vuotta. Vuosi meni, vasta tänä syksynä sain muutaman uuden lääkkeen kokeiluun. Tässä vuoden sisällä mun polvet meni niin huonoon kuntoon, että polvet ei enää ikinä tule täysin kuntoon. Kun sain uudet lääkkeet ja kivut vähän helpottuivat niin aloin liikkumaan ja syömään viljatonta ruokaa eli tein täysin elämäntaparemontin. Mä voin paremmin kuin koskaan ja olen jo hetken ollut ilman lääkkeitä ihan omasta tahdosta. En nyt käske sinun lopettamaan lääkitysta vaan lukemaan netistä, että on muitakin vaihtoehtoja kun pelkkä lääkitys. Netissä on myös paljon kirjotuksia siitä miksi suomessa lääkärit ei kerro muista vaihtoehdoista kun lääkkeistä.

Maailmalla on paljon näyttöä siitä ja myös suomessa, että oikealla ruokavaliolla on paljonkin vaikutusta reumaan.  Kannattaa oikeasti vaatia uusia lääkkeitä jos tän hetkiset ei tehoa ja kannattaa myös kokeilla ruokavalion ja liikunnan tehoa reumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi