IS: Petra, 33, asuu hotellissa Helsingissä ja maksaa siitä 900 euroa kuukaudessa: ”Miksei elämässä voisi olla vähän luksusta?”
Ei mun mielestä paha summa hotellissa asumisesta kun siivouskin kuuluu hintaan parin viikon välein. Ei sitä yksiötä Helsingistä paljon tuota halvemmalla edes saa.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siina on keittio ja kaikki. Kylla se netti, sahko, punttis,siivous laskun tekee. Eli onhan tuossa luksusta.
Sinkkuna muuttaisin kylla. Ja ne hotellien sangyt!
Ja maksaisit tuota 900e/kk? Kuin että lyhentäisit sillä omaa asuntoa ja jos ei miellytä, myyt sen pois ja saat takaisinkin jotain??
Helsingissä yksiö maksaa 200 000 euroa. Harvalle pankki myöntää noin suurta lainaa ja sitten tarvittaisiin se käsiraha.
Se käsiraha ei ainakaan jää säästöön 900 euron huoneesta…
70-luku soitti ja pyysi sinua palaamaan takaisin. Ei enää 2021 omistusasuminen ole mikään "must" juttu. Itse en ainakaan haluaisi pankin kanssa naimisiin. Siksi en ostaisi asuntoa lainalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siina on keittio ja kaikki. Kylla se netti, sahko, punttis,siivous laskun tekee. Eli onhan tuossa luksusta.
Sinkkuna muuttaisin kylla. Ja ne hotellien sangyt!
Ja maksaisit tuota 900e/kk? Kuin että lyhentäisit sillä omaa asuntoa ja jos ei miellytä, myyt sen pois ja saat takaisinkin jotain??
Helsingissä yksiö maksaa 200 000 euroa. Harvalle pankki myöntää noin suurta lainaa ja sitten tarvittaisiin se käsiraha.
Se käsiraha ei ainakaan jää säästöön 900 euron huoneesta…
Solussa asuminen maksaa Helsingissä ehkä pari sataa vähemmän. Monet ovat valmiita maksamaan tuon erotuksen, että saavat oman yksiön ja rauhan.
Kylläpäs köyhiä v'tuttaa, kun jollain varaa asua hotellissa :D
Vierailija kirjoitti:
No tuosta on kyllä luxus kaukana. Siihen hotelliaamiaiseenkin kyllästyy viikossa.
Kotiaamiaisesikin on varmaan suhteellisen samanlainen aamusta aamuun, kyllästytkö siihenkin?
Mikä ihme ylimmyydentunto taas on ihmisillä? Helsingissä on kalliimpaa kuin muualla Suomessa, mitä sitten? Jotkut silti mielummin asuvat siellä, ja mielummin keskustassa. Ei kaikilla ole tarvetta olla 100 neliötä henkilöä kohti, eikä kaikilla ole tarvetta asua jossain pikkukylässä.
Mitä te teette kun matkustatte johonkin sieltä kotikulmiltanne? Haukutte kaikki ja nauratte ihmisten "tyhmyydelle", jos he eivät asu juuri kuin te itse?
Vierailija kirjoitti:
Ja tuohan ei ole edes kallis. Mun kaveri maksaa Ullanlinnan yksiöstä päälle tonnin vuokraa ja se ei ole hotelli.
Hassuja nämä "hotelliaamiaiseen kyllästyy"-kommentit. Ihan kuin hotellissa asuessa olisi pakko siellä aamiaisella käydä :D
Olipas halvan näköinen hotellihuone. Hostellin oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Olipas halvan näköinen hotellihuone. Hostellin oloinen.
Kenties siksi, että 900€/kk ON halpa hinta hotellista. Ei sillä summalla mitään master sviittiä voi saadakaan.
Mitä väliä että muualla on halvempaa jos työpaikka on Helsingissä. Ja jos sattuu asumaan kävelymatkan päässä työpaikasta niin ei mene rahaa työmatkoihinkaan. Voisiko joku halvoista vuokrista vaahtoava kertoa paljon heillä menee kuukaudessa liikkumiseen (julkisilla tai sitten auton vuosikulut jaettuna 12:lla)?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä että muualla on halvempaa jos työpaikka on Helsingissä. Ja jos sattuu asumaan kävelymatkan päässä työpaikasta niin ei mene rahaa työmatkoihinkaan. Voisiko joku halvoista vuokrista vaahtoava kertoa paljon heillä menee kuukaudessa liikkumiseen (julkisilla tai sitten auton vuosikulut jaettuna 12:lla)?
Kaupunkilaisella menee muutamia kymppejä kuussa liikkumiseen, metsässä asujilla puolestaan satoja euroja (sekä lukemattomia tunteja auton ratin takana). Joillakin on jopa useampi auto, se vasta kalliiksi tulee.
Kävin katsomassa kuvat.
Tuoko on nykyään ihmisille luksusta? ”Keittiön” halvinta melamiinilla oleva kaappirivistö oli kiinni sängyssä, ikkunat paskaiset ja seinät ankeat, sänky korokkeella. Neukkuankeus oikein huutaa läsnäoloaan. Siihen hotellin yleinen sauna jossa kaikki paskaperrceet käy istumassa. Hyi hemmetti. Luvin jutusta pätkän sieltä täältä, tyyppi kehuskeli, että on mukavaa mennä lukemaan kirjaa hotellin aulaan.
Voi hyvänen aika.
Minä kyllä nyt myönnän, että surkeilen mielelläni omakotitalossa, tilaa kuitenkin liki 200 m2, on rantasaunaa ja iso piha.
Eikä tarvitse edes olla pankin kanssa naimisissa, kun velaton olen ollut jo pitkään.
Mutta eihän nuo Helsingin ä köyhät yhteiskunnan elätit mitään lainaa edes saa, veronmaksajat niitten asumisenkin maksaa. Saattanan elätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisella menee muutamia kymppejä kuussa liikkumiseen, metsässä asujilla puolestaan satoja euroja (sekä lukemattomia tunteja auton ratin takana). Joillakin on jopa useampi auto, se vasta kalliiksi tulee.
Juuri meinasin kommentoida, että pitää huomioida myös se aika, jonka tietyllä asumiseen sijoitetulla hinnalla säästää juurikin vaikka työmatkoissa. Toki ymmärrän, että osa haluaa sijoittaa ajan ja rahan työmatkoihin, jotta voi asua luonnonhelmassa tms. Jokaisella oman mieltymyksensä siitä, mitä haluaa maksaa ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas kommentoi kaikki jostain landelta. Ette taida ymmärtää paljon Helsingissä asuminen maksaa. Ja Stadissa on pakko asua, koska muualla ei ole töitä. Jostain Nurmijärveltä Stadiin kun matkaa joka päivä niin se vasta hermoille kävisi.
Tuolla rahalla saa vuokrayksiön kantakaupungista, joten ei tuossa mitään luksusta ole. Ja siihen vuokrayksiöön saa sisustettua ihan oman kodin kuten haluaa. Mitä tuossa muuta hehkutettiin, nettiä ja kuntosalia? Netti nyt ei paljon maksa muutenkaan eikä edes kuntosali. Joten ei tuossa kyllä mitään luksusta ole olla asunnottomana hotellissa, vaikka samalla rahalla saisi oman vuokrakämpän Skattalta tai muualta kantakaupungista. Tai no, itse asiassa nyt jo vähän halvemmalla kun yksiöiden vuokrat ovat tulleet vähän alas ja niitä saa kantakaupungistakin jo alle 800€/kk. Sillä erotuksella saa ihan hyvin Elixian jäsenyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minä raukka asun pikkukaupungissa, kolme yksityistä ja yksi liikuntahallin kuntosali vain käytettävissä, tuohon parhaaseen on matkaa noin 100 m. Uimahalliin 80 m.
Se on surkeeta, ihan ei viitsi autoa käyttää, olen jaksanut vielä kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa kuvat.
Tuoko on nykyään ihmisille luksusta? ”Keittiön” halvinta melamiinilla oleva kaappirivistö oli kiinni sängyssä, ikkunat paskaiset ja seinät ankeat, sänky korokkeella. Neukkuankeus oikein huutaa läsnäoloaan. Siihen hotellin yleinen sauna jossa kaikki paskaperrceet käy istumassa. Hyi hemmetti. Luvin jutusta pätkän sieltä täältä, tyyppi kehuskeli, että on mukavaa mennä lukemaan kirjaa hotellin aulaan.
Voi hyvänen aika.
Minä kyllä nyt myönnän, että surkeilen mielelläni omakotitalossa, tilaa kuitenkin liki 200 m2, on rantasaunaa ja iso piha.
Eikä tarvitse edes olla pankin kanssa naimisissa, kun velaton olen ollut jo pitkään.
Mutta eihän nuo Helsingin ä köyhät yhteiskunnan elätit mitään lainaa edes saa, veronmaksajat niitten asumisenkin maksaa. Saattanan elätit.
Tuoko on sinulle luksusta? Jännä, että juuri teidän maalla asuvien on niin mahdotonta käsittää, että kaikki eivät nauti jossain hehtaarihallissa majailemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa kuvat.
Voi hyvänen aika.
Yhteiskunnan elätit:D Kun taas ajelet loppumattomalta tuntuvaa tietä sinne Prismaan niin mieti mistä ne rahat sen tien ylläpitoon on tullut. Helsinkiläiset ovat nettomaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuohan ei ole edes kallis. Mun kaveri maksaa Ullanlinnan yksiöstä päälle tonnin vuokraa ja se ei ole hotelli.
Yksiöt kantakaupungissa ovat kyllä nykyään sellaisen 750€/kk keskimäärin. Hinnat tulleet alas kun Helsingistä tuli muuttotappiokunta koronan takia, varsinkin opiskelijoiden keskuudessa joita näitä yksiöitä vuokraavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minä raukka asun pikkukaupungissa, kolme yksityistä ja yksi liikuntahallin kuntosali vain käytettävissä, tuohon parhaaseen on matkaa noin 100 m. Uimahalliin 80 m.
Se on surkeeta, ihan ei viitsi autoa käyttää, olen jaksanut vielä kävellä.
Oletko siis myös töissä siellä pikkukaupungissa? Jos kyllä niin miten aihe koskettaa sinua? Pointtina oli Helsingissä töissä käyvät.
Täällä taas kommentoi kaikki jostain landelta. Ette taida ymmärtää paljon Helsingissä asuminen maksaa. Ja Stadissa on pakko asua, koska muualla ei ole töitä. Jostain Nurmijärveltä Stadiin kun matkaa joka päivä niin se vasta hermoille kävisi.