Milloin rokotukseen
Koronarokotuksista ja niiden kattavuudesta on paljon ollut puhetta. Tietääkö kukaan missä kohtaa mennään yli 50-vuotiaissa? Itselleni ei ainakaan vielä ole kutsua tullut eikä Oma Kannassakaan ole asiasta mitään.
Kommentit (12)
Katsopas koronarokotusten edistyminen. Paa kuuklaten. Siellä näkyy jokaisen 5-vuotisikäryhmän kokeeseenosallitsumisprosentti
Ei siitä tuu mitään kutsua. Varaat itse ajan. Kotikuntasi netiisivuilta löytyy infoa.
Siis et ainuttakaan ole vielä ottanut, kun et ole kutsua saanut? Kyllä pitäisi aikuisen ihmisen osata omatoimisesti varata aika rokotukseen.
Siitä mitään kutsua tule. Moni kunta on järjestänyt walk-in rokotuspisteitä, jonne voi mennä ihan ilman. Kelakortti on hyvä olla matkassa, muttei vaikuta rokotteen saamiseen. Etenkin jos olet vasta ensimmäistä hakemassa, on pääasia, että toimit ihan pian. Toiseen on 6vkk min. väli.
Varaat työterveydestä (terveystalo/mehiläinen tmv) ajan. Eikö teillä työnantaja ole tiedottanut mitään noista?
Vierailija kirjoitti:
Varaat työterveydestä (terveystalo/mehiläinen tmv) ajan. Eikö teillä työnantaja ole tiedottanut mitään noista?
Ei ainakaan vielä ole työterveys mitään tiedottanut. Omille vanhemmille kyllä kesäkuussa tuli kutsut tai heille soitettiin ja sopivat ajan, ja he ovat jo tehosteetkin saaneet. He asuvat kyllä eri paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Siitä mitään kutsua tule. Moni kunta on järjestänyt walk-in rokotuspisteitä, jonne voi mennä ihan ilman. Kelakortti on hyvä olla matkassa, muttei vaikuta rokotteen saamiseen. Etenkin jos olet vasta ensimmäistä hakemassa, on pääasia, että toimit ihan pian. Toiseen on 6vkk min. väli.
Meidänkin kunnassa oli tuollainen walk-in rokotus tapahtuma, mutta rokotteet loppui kesken. Kyllä monia harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan vielä ole työterveys mitään tiedottanut. Omille vanhemmille kyllä kesäkuussa tuli kutsut tai heille soitettiin ja sopivat ajan, ja he ovat jo tehosteetkin saaneet. He asuvat kyllä eri paikkakunnalla.
Vanhuksille tuli aluksi kutsuja, kun eivät välttämättä osaa itse soitella tai netistä varata aikaa omatoimisesti.
"- Jos ne on niin turvallisia, niin miksi lääkeyhtiöt ei itse vastaa vahingoista?
- Mä en osaa edes sanoa. "
Tosi vakuuttavaa :D
Olen rokottamaton ja en ole törmännyt koronaan ollenkaan, en lähipiirissä en itsessäni, miksi riskeeraisin typerän 6kk koronasuojan takia terveyteni ehkä koko loppuelämäkseni?
Ei siitä kutsua tule.