Tekisittekö lastensuojeluilmoituksen?
Lapseton kaverini näytti Facebookista erään tuttunsa profiilia, ja kysyi että onko sellainen äitiys normaalia mitä hänen kaverinsa tekee, hän halusi tietää onko miten yleistä käytöstä äidiltä. Järkytyin.
Nainen kasvattaa lastaan niin että ei ota lasta syliin jos lapsi pyytää, ja sanoo että hän päättää koska lapsi saa halin ja koska ei. Äiti videokuvaa lapsen raivareita, ja seuraa kamerallaan lasta kun tämä yrittää paeta. Lapsi itkee hysteerisesti ja kirkuu, äiti provosoi lasta maanittelemalla että äläs nyt livistä ja tunkee väkisin lapsen perässä ja kamera on koko ajan kiinni lapsessa. Videot äiti sitten jakaa Facebookissa ja kyselee vinkkejä mitä tehdä kiukuttelevalle kakaralle. Kommenteissa oli paljon kauhisteluja ja äiti väittelee kasvatusmetodeistaan, ja sitten blokkaa tai poistaa kaverit jotka kritisoivat häntä.
Monet statukset ovat myös sellaisia missä nainen kiroilee ja kertoo miten piti lapselle taas huutaa kun se ei ymmärrä että syliin ei ängetä väkisin, ja miten monta minuuttia hän odottaa että lapsen itku lakkaa että hän ottaa syliin. Lasta rangaistaan laittamalla se pimeään huoneeseen.
Äiti on myös kertonut Facebookissa ymmärtävänsä lapsensa surmanneita äitejä, sillä hän ei kuulema itsekään oikein jaksa aina lapsen kiukkua.
Mä olen aivan järkyttynyt.
Voinko tehdä lastensuojeluilmoituksen vaikka en tunne naista, olen nähnyt vain tämän FB seinän ja kuvat ja videot? Ja kuinka vakavasti ilmoitus otetaan? Kannattaako teidän mielestänne tehdä?
Tuo lapsi on siis kaksivuotias, eli mielestäni ei mitenkään voi vielä opettaa odottamaan jotain äidin rakkautta? Kuka kasvattaa lastaan noin??
Tuli ihan kammottava olo, miltä mahtaa lapsesta tuntua kun äiti toimii noin??
Kommentit (31)
Ei sinun tarvitse lakia miettiä, vaan kerrot vaan mitä tiedät.
Kyllä voi nimettömänä tehdä. Tarkistavat tilanteen. Apua tarvitsee kipeästi siellä kaikki.
Äidillä mennyt koirat ja lapset sekaisin! Aina vaahdotaan ettei eläimiä saa inhimillistää, mutta eipä tuo toisinkaanpäin toimi.
Tee ihmeessä ilmoitus! Lapsella on varmasti hätä, eikä hän voi ymmärtää äitinsä käytöstä, joka on hyvin epäinhimillistä! On lasun tehtävä pohtia mitä lakeja rikotaan/rikotaanko mitään, on sinun tehtävä tuoda huolesi heidän tietoisuuteen!
Voiskohan tota linkata nettipoliisille ja kysyä täyttyykö jonkun rikoksen kriteerit?
TEE ILMOITUS HETI! Kuulostaa aivan hirveältä. Itsellä vajaa kaksivuotias ja kyllä pääsee syliin ja saa hellyyttä ja rakkautta niin paljon kuin vain ikinä haluaa tankata.
Miten voi tuon ikäisen työntää jonnekin pimeään huoneeseen? Lapsi on varmaan ihan paniikissa ;-( Tuolla tavalla äiti kasvattaa lapsestaan vain luonnehäiriöistä ja vähintään ihmistä jolla tulee myöhemmin elämässään ongelmia kiintymyssuhteissa.
Äitihän rääkkää lastaan... Kuka hullu juoksee hysteerisesti huutavan taaperon perässä ja kuvaa tätä. Lapsi taitaa oikeasti pelätä äitiään. Oma lapsi juoksee vaan syliin jos itkee, oli syy mikä tahansa. Vaikka toruisin häntä jostakin. Tulee syliin. Ei juokse pois.
Tee vaan. Ei ole normaalia. Nainen on sadisti vaikkei sitä itse varmasti tajuakaan.
Olen normaalisti varsin lastensuojelukriittinen.
Mutta jos tilanne on tuo, lapsi tarvitsee apua heti. Kuulostaa Eerikan äitipuolelta ja isältä.
Ethän enää mieti? Tuli mieleen tilanne, jossa tuttu ei uskaltanut soittaa rattijuopon perään poliisia
Tee nimetön ilmoitus. Ja vaikka pistä printti tuosta aloituksestasi perään, siitä saa kyllä hyvin kuvan mitä siellä tapahtuu :( pieni lapsiraukka :(
Tee. nyt heti. Yäk voi lapsi parkaa. Ilmoituksen voi tehdä milloin ja mistä vaan, mutta tuossa tilanteessa voi tehdä rikosilmoituksen, jos lasta(minkäikäistä vaan) pidetään pineässä komerossa. Tee molemmat, lastensuojelu- sekä rikosilmoitus.
Voi tehdä nimettömänä. Tee ilmoitus oikeasti, lapsen normaali kasvu ja kehitys vaarantuu tuollaisen äidin kanssa.