Voiko pihvin paistaa leivänpaahtimessa?
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/voiko-pihvin-paistaa-leivanp…
Tuossa on linkki MTV:n juttuun, missä on video siitä, kun pihvit paistetaan leivänpaahtimessa. Minulle lopputulos ei ollut iso yllätys. Oikeastaan se oli isoin yllätys, että pihvin poistaminen paahtimesta ei ollut tuon vaikeampaa.
Mutta videolla ei näytetty sitä, mikä minua olisi koko projektissa eniten kiinnostanut, eli sitä, kuinka se leivänpaahdin puhdistetaan pihvinpaiston jälkeen.
ja ei, en aio sotkea leivänpaahdintani paistamalla siinä pihvejä. Jos minulla on sähköä käytettävissä, minulla on todennäköisesti joku helpommin puhdistettava laite pihvien paistamiseen.
Kommentit (13)
Olen nähnyt rasvaisen kaupan eineslihapiirakan laitettavan puolitettuna leivänpaahtimeen ja hyvä lopputulos siitä tulee.
Luulisi että pihvinkin voi paahtaa kypsäksi, samalla tavalla siinä rasva tirisee?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt rasvaisen kaupan eineslihapiirakan laitettavan puolitettuna leivänpaahtimeen ja hyvä lopputulos siitä tulee.
Luulisi että pihvinkin voi paahtaa kypsäksi, samalla tavalla siinä rasva tirisee?
Pitäisikö kokeilla?
No kauanko on hyvä lopputulos kun joku päivä rasvat syttyvät tuleen siellä?
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne rasvat sieltä valuttaa pois...
Toimisikohan vohvelirauta pihvin paistamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vohvelirauta, parila, voileipägrilli. Mikä estäisi?
Kahvinkeittimen levyä en kokeilisi vaikka kuumuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeittimen levyä en kokeilisi vaikka kuumuukin.
Juu, ei kahvinkeitintä, mutta silitysrauta sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeittimen levyä en kokeilisi vaikka kuumuukin.Juu, ei kahvinkeitintä, mutta silitysrauta sen sijaan.
Silitysrauta+ paistinpannu? Paistuu molemmilta puolilta, höyryä voi laittaa jos haluaa kosteutta.. tai ehkä ei koska sitten rasva roiskuu :)
Kun Tallink aikoinaan osti Siljan virolaiset uudet omistajat laittoivat kalapydän silakkaa leivänpaahtimeen, kertoi ehkä kulttuurieroista, olivat muutenkin lärvät, se ei ehkä kertonut kulttuurieroista vaan tilannetajuttomuudesta.
Kuulemma palomiesten keskuudessa leivänpaahdin kulkee mustan huumorin nimissä nimellä yleiskone. Eli tavallinen palon syy on se, että leivänpaahtimella on paahdettu kaikkea muuta paitsi leipää.
Meillä oli älyttömän kallis amerikkalainen voileipägrilli. Exä ei ollut lämpimien leipien ystävä, eikä käyttänyt sitä. Grilli jäi yhteiseen kiinteistöön, mistä tavarat oli tarkoitus jakaa, kun saan uuden asunnon. Sitten kun kyselin grilliä, kertoi heittäneensä sen roskiin, kun pihvin paisto ei siinä ollut onnistunut. Halpisgrilli maksoi niihin aikoihin jotain 35 markkaa ja tuon hinta oli melkein kuusisataa - pyykkikoneitakin sai parilla sadalla. En usko voileipägrillin toimivan pihvin paistossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli älyttömän kallis amerikkalainen voileipägrilli. Exä ei ollut lämpimien leipien ystävä, eikä käyttänyt sitä. Grilli jäi yhteiseen kiinteistöön, mistä tavarat oli tarkoitus jakaa, kun saan uuden asunnon. Sitten kun kyselin grilliä, kertoi heittäneensä sen roskiin, kun pihvin paisto ei siinä ollut onnistunut. Halpisgrilli maksoi niihin aikoihin jotain 35 markkaa ja tuon hinta oli melkein kuusisataa - pyykkikoneitakin sai parilla sadalla. En usko voileipägrillin toimivan pihvin paistossa.
Voileipägrillissä / vohvelipannussa se metalliosa on aika ohut verrattuna järeään parilagrilliin. Sillä varmaan vaikutusta lopputulokseen?
Tämä on ihan maallikon mututuntumaa, en ole ammattikokki tai leipuri..
Vierailija kirjoitti:
Sepä siinä. Kun ei sitä rasvaa pääse kunnolla puhdistamaan sieltä vastuksista, niin ennen pitkää se syttyy tuleen.
No juu ei tosiaan lykitä kaikkea leivänpaahtimeen.