Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko saikkua tilanteessani?

Vierailija
26.11.2014 |

Olen ollut tunnollinen ja ahkera työntekijä, joustanut ehkä liikaakin. Osaan kyllä puolustaakin itseäni tarvittaessa, mutta joutavaa narinaa en siedä omallakaan kohdallani. Esimies on kärkäs ja mielialat vaihtelee, ei-pidetty persoona, joka haalii jonkinlaista "haaremia" lähelleen ja utelee toisten työsuorituksia. Itse en ole tähän ryhtynyt, vaikka on muutamaan otteeseen minua lähipiiriinsä kysellyt. Tästä on aiheutunut vuoden ajan outoja vihjailuita, etten suoriudu töistäni ja että minusta valitetaan. Kyseltyäni lähityökavereiltani tästä, ovat kaikki olleet ihmeissään. Otin aiheen palaverissa esimiehen ollessa paikalla esiin, niin esimies takelteli ja veti sanojaan takaisin. Nyt on siirtämässä minua koulutustani selkeästi alempiin tehtäviin, tosin palkkaus olisi entinen. Nuo tehtävät hoituisi kaikilta muiltakin työntekijöitä, joita on triplasti enemmän työpaikalla minun ja parin muun lisäksi. Ei suostu neuvottelemaan asiasta, van huutaa, että hänellä on oikeus näin tehdä. Jääkö nyt muuta vaihtoehtoa kuin hakea saikkua? Sekin tuntuu hölmöltä ratkaisulta, mutta mitä muuta voin tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla sinä sairauslomaa sitten hakisit?

Vierailija
2/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo nyt mikään sairasloma-asia ole, etkö voi ottaa yhteyttä esim. luottamusmieheen ja selvittää asiaa sitä kautta? Ymmärrän, että sairaslomalla täytyy olla, jos ollaan henkisesti tai fyysisesti sairaana, mutta ei kai tässä nyt ole kyse sellaisesta tilanteesta, vaan työpaikkakiusaamisesta, joka täytyy selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kannattaisi ehkä olla liittoon yhteydessä, tosin en tiedä voiko asialle mitään, kun palkka ei tipu.

Vierailija
4/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään hae saikkua jos et ole sairas.

Osaamisen kannalta tai aikaisempia tehtäviä selvästi vaatimattomampien työtehtävien antaminen on työpaikkakiusaamista. Keskustele asiasta työsuojeluvaltuutetun tai luottamusmiehen kanssa. Koska kiusaaja on esimiehesi, voit myös keskustella hänen esimiehensä kanssa.

Vierailija
5/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän duunissa haetaan saikkua ja saadaankin ihan kun valittaa väsymistä ja huonoa työilmapiiriä.

Vierailija
6/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:51"]

Kyllä meidän duunissa haetaan saikkua ja saadaankin ihan kun valittaa väsymistä ja huonoa työilmapiiriä.

[/quote]

Niin meilläkin, tosin se on palkatonta

Vierailija
7/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää olla työkyvytön voidaksesi saada sairauslomaa. Vitutukseen sitä ei valitettavasti saa ainakaan niin että se olisi palkallista.

Vierailija
8/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Huono työterveyslääkäri, jos kuittaa ongelman kirjoittamalla saikkua, kun työtervyshuollon pitäisi puuttua väsymisen syyhyn ja työilmapiiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä