Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lapseton? Minkä vuoksi?

Vierailija
03.10.2021 |

Miten on?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua laittaa lapsia kärsimään tähän nykymaailmaan.

90-luvulla olisi asia voinut olla toisin.

Ei se lama nyt niin hienoa aikaa ollut...

Vierailija
62/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole taustalla mitään "en halua tehdä lapsia tänne kärsimään" tai muuta jaloa epäitsekästä syytä, en vain yksinkertaisesti halua lapsia, en halua olla äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tuntematon, tällä hetkellä veikkaan ikää mutta se ei selitä asiaa 5v taaksepäin.

En siis ole omasta tahdosta lapseton

Vierailija
64/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole taustalla mitään "en halua tehdä lapsia tänne kärsimään" tai muuta jaloa epäitsekästä syytä, en vain yksinkertaisesti halua lapsia, en halua olla äiti.

Minulla sama. Ja nyt olen ollut menopaussissa jo kaksi vuotta, eli hyvin kävi. :)

Vierailija
65/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säännöllisin väliajoin tämä sama aihe putkahtaa tälle palstalle, ja samat ihmiset vastaavat aina samat asiat. Kuka on se yksinkertainen, joka ei yhdestä kerrasta vastauksia ymmärrä? :D

Vierailija
66/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. On hevosetkin hienoja eläimiä mut en mä sellaistakaan halua ja jaksa hoitaa. Enole keksinyt, että mitä lisäarvoa lapsi toisi elämääni.

Vierailija
67/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt yhtään syytä miksi haluaisin lapsia, joten en siis halua. Tätä tuli pohdittua monelta kantilta vauvakuumeilevan exän kanssa.

Vierailija
68/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole haaveillut lapsesta. En kadu lapsettomuuttani.

Vierailija
69/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Oikea maailman turuilla haussa ja hukassa

🌃

Vierailija
70/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihan lapsia.

Ilmeisesti vihasit itseäsi lapsena?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta onpa outo kysymys. Miksi vihata itseään, kun toisten lasten käsissä joutuu kiusatuksi. Tuollaisten kysymysten esittäjä on varmasti itse kasvattanut kiusaajalapsia.

Vierailija
71/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua lapsia. Minun elämäni, minun valintani.

Vierailija
72/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla raskaana, en halua synnyttää, en halua olla äiti, en tiedä rakastaisinko lasta ja kaikki lapset ansaitsee olla toivottuja ja rakastettuja. En halua tuoda tähän palavaan maailmaan enempää ihmisiä, en halua että lapseni joutuisi elämään yhä pahenevan tilanteen keskellä. Jaksan juuri ja juuri huolehtia itsestäni, joten en usko että jaksaisin huolehtia lapsesta. En pidä lapsista.

Vierailija
73/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miestä:(

---------

Suomessa nainen voi hyvin hankkia lapsen ilman miestä. Niin itsekin tein. Yksi passattava vähemmän..

Vierailija
74/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan löytänyt ketään kenen kanssa olisin halunnut lisääntyä

Vierailija
75/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on haastavaa sairauden vuoksi. En voi ottaa tähän enää lisää stressitekijöitä.

Vierailija
76/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan onnistu, vaikka mitkä konstit käytetty. No ehkä tämän kuuluu mennä näin, että ihminen joka haluaa lapsen, ei sitä saa millään keinolla. :(

Vierailija
77/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton. Siihen on monta syytä. Ensinnäkin olen homo, joten lapsen siittäminen on jo ajatuksena ällöttävä. En tunne yhtään naista joka haluaisia ryhtyä lapseni äidiksi. Lisäksi olen erittäin laiska ja mukavuudenhaluinen. Mikäli en saa riittävästi unta (väh. 8 tuntia yössä), olen lähes toimintakyvytön seuraavan päivän. Olen myös hyvin konsensushakuinen, en kestä riitoja. En pysty antamaan noin vain anteeksi malttinsa menettäville ihmisille, olivatpa he minkä ikäisiä tahansa. 

M41

Vierailija
78/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outoa perustella sitä miksi ei halua jotakin. Yleensä se menee toisin päin. Miksi en halua omistaa hevosta? Tai olla yrittäjä? 

Koska en halua.

Minulla ei ole lapsia, koska en ole puolen sekunninkaan ajan koskaan halunnut niitä. Tuntuu aika erikoiselta ajatukselta lähteä niin työlääseen ja elämää muuttavaan touhuun ilman palavaa halua, enkä oikeasti ymmärrä miksi tätä pitää edes kysellä.

Samaa mieltä täysin!

Vierailija
79/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihan lapsia.

Ilmeisesti vihasit itseäsi lapsena?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta onpa outo kysymys. Miksi vihata itseään, kun toisten lasten käsissä joutuu kiusatuksi. Tuollaisten kysymysten esittäjä on varmasti itse kasvattanut kiusaajalapsia.

Jos vihaa lapsia ja on ollut itse joskus lapsi, on vihannut myös itseään. Yksinkertaista logiikkaa. Mieti hetki, niin ymmärrät itsekin.

Lisäksi tuo ”varmasti”-kommenttisi ei voisi olla enempää väärässä. Olen nimittäin lapseton.

Vierailija
80/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei harrasta seksiä, ei voi tulla raskaaksi. Jos ei pidä lapsista tai jopa vihaa heitä, ottaa valtavan riskin joka kerta, kun antautuu viettiensä vietäväksi.