Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lapseton? Minkä vuoksi?

Vierailija
03.10.2021 |

Miten on?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, koska en voi kuvitella arkea lapsen kanssa. Haluan elää vapaasti ja tehdä omia juttujani. No, itsekkäistä syitä, mutta myös epäitsekkäitä löytyy. Olen itse kärsinyt tässä elämässä ihan tarpeeksi, enkä voi taata sitä, ettei lapseni kärsisi samoista asioista. Koen muutenkin myös nykymaailman erittäin hankalana paikkana, enkä voisi tietää millainen elämä lapselleni tulisi. Lapsestani saattaisi myöskin tulla ihan mitä vaan, myös negatiivisessa mielessä, esim. murhaaja, narkkari tms. Lapsi saattaisi myös sairastua vakavasti, mikä olisi tosi rankkaa myös itselle.  Ylipäätään muutenkaan en halua lapsia, se olisi yksi kamalimmista asioista joka minulle voisi tapahtua. Hankkikaa te lapsia minunkin puolestani, jotka niitä oikeasti haluatte, ettekä pelkää etukäteen mitä kaikkea voi tapahtua.

Vierailija
42/94 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei halunnut lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, koska emme ole kahden vuoden yrittämisen (sisältäen hoitokierroksen) onnistuneet tulemaan raskaaksi.

Vierailija
44/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, koska emme ole kahden vuoden yrittämisen (sisältäen hoitokierroksen) onnistuneet tulemaan raskaaksi.

Te?

Vierailija
45/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikävä kyllä saanut lapsia. Kaikki meille mahdollinen on yritetty. Olisin todella halunnut lapsia. Tämä on elämäni suurin suru.

Vierailija
46/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan lapsia.

Vierailija
47/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tehdä lapsia tai perustaa perhettä ilman kumppania. Ja nyt on jo ikää liikaa.

Vierailija
48/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lapsia.

Ilmeisesti vihasit itseäsi lapsena?

Vierailija
49/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, koska rakastan omaa rauhaa, ja elämässä kiinnostaa muut asiat kuin lasten kasvatus.

Vierailija
50/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloutemme yhteenlasketut tulot ovat matalat, koska mieheni on työtön. Kasvoin itse köyhyydessä, en halua samaa lapselleni. Jos olisin raskaana, pelkäisin, että koronan takia hoito olisi puutteellista, koska sitä se on ollut tähän asti. En halua lapseni kasvavan ilman vuorovaikutusta muihin ihmisiin kuin vanhempiin, ja sitä on tiedossa niin kauan kuin K:ta riittää. En ole naimisissa, enkä halua aviotonta lasta. 

Haluan lapsia kyllä tulevaisuudessa, mutta nämä ovat ajankohtaiset syyt. 

Vierailija
51/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, asun vuokralla yhä ja elämälläni ei ole minkäänlaista suuntaa. Iän puolesta kannattaisi alkaa jo yrittämään, mutta en vaan luota siihen että elämä kantaa. Ehkä en sitten halua lapsia tarpeeksi. Jos saan elämälleni paremman suunnan uusien opintojeni myötä niin voisi sitä lapsiakin ajatella vielä. Olen valmis ottamaan sen riskin, että myöhemmin ei tärppää mutta vielä ei ole lasten aika.

Vierailija
52/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, koska ei ole ollut vielä sopivaa hetkeä hankkia niitä.

Vierailija
53/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saaminen olisi painajaista. En ole koskaan kokenut mitään tarvetta lisääntyä. Lapset eivät herätä minussa muita tunteita kuin toisinaan ärtymystä. Ankea lapsiperhe-elämä ei myöskään kiinnosta pätkän vertaa. Kaipaan omaa aikaa ja vapautta tehdä, mitä haluan vapaa-aikanani. En myöskään halua olla raskaana ja synnyttää. En keksi yhtäkään hyvää asiaa, mitä lapsen saaminen minulle toisi.

Vierailija
54/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, koska en halua lapsia.

Sama.

Vierailija
55/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin loppuunpalamisen kärsineenä ihmisenä olen vain onnellinen ettei mulla ollut tuolloin lapsia. Päätin tuona aikana etten aio edes kokeilla. Mitä jos palan uudelleen loppuun? Lapsi haettaisiin pois, sehän on selvä.

Jätän tekemättä.

Vierailija
56/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
57/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin 20 vuotta sitä, että olin vanhempieni mielestä täysin kelvoton, en osannut mitään, enkä jaksanut mitään, mitäpä veikkaatte, että haluttaako jatkaa niin mahtavia geenejä eteenpäin?

Vierailija
58/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kun en ole noussut satulaan!

Vierailija
59/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttäni. Odotin liian kauan mielestäni sopivaa elämäntilannetta saada lapsi.

Vierailija
60/94 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua lapsia.