Oletko lapseton? Minkä vuoksi?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinkertaisesti kiinnosta, haluan olla omikseni ja puuhailla omia juttuja.
Sama mulla ja nautin sinkkuna olosta. Mukava tehdä omia juttuja.
Sama täällä. Mikään ei ole ihanampaa kuin tehdä juttuja itseään varten, kehittää itseään, opiskella, luoda uraa, harrastaa mieleisiään asioita, panostaa antoisiin ihmissuhteisiin eri elämän osa-alueilla. Joku jatkuvasti huomiota vaativa penska tähän niin mun elämä olisi sitten siinä.
Tietoinen valinta kirjoitti:
Olen tietoisesti lapseton. En ole elämässäni lapsia kaivannut saati halunut. Ajatuskin että seuraavat 18 vuotta vastuussa lapsesta voin sanoa suoraan että ei kiitos.
Eikä edes riitä se 18 vuotta nykyaikana
Luonnoton ajatus jo lapsesta saakka. Onneksi kuuntelin itseäni, sillä edelleen viiskymppisenä onnittelen itseäni omannäköisestä elämästä.
Kyllä. En halua pilata elämääni naiselle ja ipanoilla. Mies24
En ole uniikki lumihiutale eli minuun oli lisääntymistarve koodattu. Rakastan lasta jo ennen hänen olemassaoloaan kuitenkin niin ylitsevuotavan paljon että se menee omien tarpeideni edelle enkä lisäänny.
Olen aina inhonnut lapsia. Äitini on ärsyttävä eikä minulla ole sisaruksia. Lähes aina saan vain rumia ja tyhmiä miehiä. Toimeentuleminen on ollut minulle vaikeaa. Olen laiska enkä halua elää muita varten,koska elämäni on ollut jo ihan tarpeeksi ikävää. En pidä perinteisestä arvomaailmasta jossa mies tienaa paremmin ja elättää perheen. Inhoan sanaa perhe. Ja onneksi alan olla jo liian vanha lisääntymään, huh.
Haluan lapsen mutta tiedän että en olisi hyvä äiti lukuisten mt-ongelmieni takia joten olen jättänyt lapsen hankkimatta.
Minulla on liikaa elämänhallinta ongelmia ja uskoisin sen olevan iso turn off naisille. Joten täytyy jättää lasten tekeminen muille.
Olen allerginen lapsille ja koirille.
Siksi koska sairastin kohtusyövän 27-vuotiaana. Eikä tämä oikeastaan kellekään kuulu. En olisi edes koskaan halunnut lapsia koska ei ollut sellaista kumppania.
Lapset ovat ärsyttäviä. Kiljuvat, riehuvat, sotkevat, ovat avuttomia, epäkohteliaita ja näsäviisaita. Niille pitää kustantaa puhelimet, padit ja harrastukset.
Miksi haluaisin sellaisia omaan kotiini?
Olen lapseton lähinnä siksi, että vaimo ei halua lapsia.
Ja pienentäähän se kovasti aiheuttamaani hiilijalanjälkeä.
Nykylapset eivät ole sellaisia suloisia ja viattomia niin kuin joskus. Eivät herätä minussa mitään suojelunhalua tai äidillisiä tunteita. Pysyn siis velana.
Kaverin perhe-elämää seuramaan joutuneena voin sanoa, että syy lapsettomuuteeni on siinä. En halua samanlaista häslinkiä joutua kokemaan yhtään pidempään kuin on pakko. Korvat soivat vuorokauden ajan sieltä tullessa.
Miestä ei kiinnosta, eipä tässä pysty neitseellisesti sikiämään.
Olen, ei kiinnosta kersojen hankkiminen
En halua laittaa lapsia kärsimään tähän nykymaailmaan.
90-luvulla olisi asia voinut olla toisin.
Olen.
Siksi koska en halua lapsia.
V*ttuako se muille kuuluu.