Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin unohtuu se, ettei kaikki voi ottaa koronarokotetta?

Vierailija
03.10.2021 |

Suomessa on valtava määrä vielä rokottamattomia ihmisiä. Mutta. Joukossa on paljon muitakin, kuin rokotekriittisiä tai -vastaisia. Laajasti voidaan jo nähdä, että siellä on runsaasti raskaana olevia, raskautta suunnittelevia, 1. rokotteesta esim. anafylaksian tai muun vakavan haitan saaneita, jotka ei halua tai edes voi ottaa toista rokotetta. Niitä, joiden sairaus estää sen. Ja niin edelleen.

Pidetäänpä mielessä tämä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota missään tilanteessa korona rokotetta. Oma päätökseni jota kenenkään ei tarvitse kyseenalaistaa. Jokainen itse tekee oman ratkaisun rokotteen ottamisesta. Minun keho minun lupa ei sinun.

Vierailija
22/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tiedä. Itselläni on mm. kohonnut veritulppariski, rytmihäiriöitä, autoimmuunisairaus. Odotan siis milloin korona osuu kohdalle ja odotellessa elän öö-kansalaisen elämää.

Joo, eli olet riskiryhmää jonka kannattaisi ottaa rokote. Mutta mieluummin eristäydyt loppuikäsi tai otat koronatartunnan. Kuulostaa fiksulta.

Olen seurannut rokotteen haittavaikutuksia, kuunnellut lääkäreitä, sekä muiden ihmisten kokemuksia sairastumisesta ja rokotteesta ja sen perusteella jättänyt oman rokotteen ottamatta. En ota riskiä esim. sydänongelmista, koska olen joutunut mm. tänä kesänä pariin otteeseen päivystykseen. Jos minulla on jo ilman rokotetta samanlaisia oireita valmiina, kuin mitä rokotteesta voi tulla, niin lasken että todennäköisyys oireiden lisääntymiselle/vahvistumiselle on aika suuri rokotteen kera. Olen elänyt normaalisti tähän asti, en ole erityisemmin eristäytynyt. Jos tauti tulee kohdalle, sitten se tulee ja siitä selvitään tai sitten ei.

Eli kyse on siitä, ettet halua ottaa rokotetta.

Oma valinta. Elämä jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole unohtanut. Mutta entäs sitten?

Vierailija
24/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka ei uskalla terveyssyiden takia ottaa rokotetta. Rokote voi toki ollakin hänelle vaarallinen, mutta korona kyllä vie juuri hänen vakavien sairauksien takia 100% varmasti hengen. Tämä on tietoinen riski, minkä hän on päättänyt ottaa. Ei hän kuitenkaan vaadi muita elämään rajoitettua elämää. Itse sitten eristäytyy kotiinsa, jos kokee esim. maskisuosituksen poistumisen riskinä itselleen.

Ei ole mitään 100 % varmaa hengen lähtöä kenellekään koronan takia.

Vierailija
25/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tiedä. Itselläni on mm. kohonnut veritulppariski, rytmihäiriöitä, autoimmuunisairaus. Odotan siis milloin korona osuu kohdalle ja odotellessa elän öö-kansalaisen elämää.

Minulla verenpainetauti, vaikeahoitoinen astma sekä chronin tauti. Minulle EI suositella rokotteita mm. käyttämieni lääkkeiden vuoksi. Kohtaamani paheksunta ja halveksunta on jatkuvaa. Minulla ei ole ihmisarvoa ilmeisesti.

Vierailija
26/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli olet riskiryhmää jonka kannattaisi ottaa rokote. Mutta mieluummin eristäydyt loppuikäsi tai otat koronatartunnan. Kuulostaa fiksulta.

Olen seurannut rokotteen haittavaikutuksia, kuunnellut lääkäreitä, sekä muiden ihmisten kokemuksia sairastumisesta ja rokotteesta ja sen perusteella jättänyt oman rokotteen ottamatta. En ota riskiä esim. sydänongelmista, koska olen joutunut mm. tänä kesänä pariin otteeseen päivystykseen. Jos minulla on jo ilman rokotetta samanlaisia oireita valmiina, kuin mitä rokotteesta voi tulla, niin lasken että todennäköisyys oireiden lisääntymiselle/vahvistumiselle on aika suuri rokotteen kera. Olen elänyt normaalisti tähän asti, en ole erityisemmin eristäytynyt. Jos tauti tulee kohdalle, sitten se tulee ja siitä selvitään tai sitten ei.

Minulla sama tilanne ja ajattelen samalla tavalla. Mutta rokotetuille tätä on ihan turha selittää. Heidän näkemyksensä on tämä eikä sitä muuta mikään: "Koska minulle ei tullut rokotteesta mitään haittavaikutuksia, niitä ei tule kenellekään".

Vierailija
27/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla verenpainetauti, vaikeahoitoinen astma sekä chronin tauti. Minulle EI suositella rokotteita mm. käyttämieni lääkkeiden vuoksi. Kohtaamani paheksunta ja halveksunta on jatkuvaa. Minulla ei ole ihmisarvoa ilmeisesti.

Miten niin ei ole? Me muut otetaan rokote ja sinä hyödyt siitä. Tauti hiipuu.

Mitä muuta haluat?

Vierailija
28/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä takia ei ota. kaikki keiltäytymisen syyt ovat yhtä arvokkaita. EIkä meilestäni tavi olla edes erityistä syytä. Joku haluaa ottaa osaa kokeeseen, montakin kertaa, joku ei kertaakaan

Vierailija
29/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi että valtavat määrät. 16 prosenttia yli 11-vuotiaista ja kaikista ihmisistä 26 prosenttia ei ole kokeillut kertaakaan. kerran kokeilleita 11 prosenttia kaikista

Vierailija
30/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Me muut otetaan rokote ja sinä hyödyt siitä. Tauti hiipuu.

Mitä muuta haluat?

Ei kukaan hyötynyt mitään jos sait plasebon, mutta ole kuitenkin tyytyväinen siltä varalta että satuit saamaan sellaisen. oletko vielä kuullut kummanlaisen saitkaan?

Vierailija
31/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään noista ei ole este rokotuksen ottamiselle. Itse vaan olet päättänyt että niin olisi.

Vierailija
32/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavaa määrää sellaisia yli 12-vuotiaita, jotka eivät VOI rokotetta ottaa, ei ole. Raskaana olevat ja raskautta suunnittelevat eivät pelkästään tuon perusteella kuulu ryhmään, joka ei voi ottaa rokotetta. Päin vastoin, rokote on ehdottomasti syytä ottaa tuossa tilanteessa.

Jos rokotetta ei halua, se on oma valinta, jonka seuraukset on sitten myös kestettävä. Sen sijaan, että ne kestettäisiin, olen kuullut valitusta ja itkua ja uhriutumista, kun joihinkin tapahtumiin osallistumiseen on vaadittu rokotteen ottamista. Tietty myöskään se 200 euroa maksava testi koronapassia varten ei myöskään kiinnosta.

Elämä on täynnä valintoja, mutta ei kukaan ole luvannut, etteikö niistä voisi olla seurauksia.

Vierailija
33/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään noista ei ole este rokotuksen ottamiselle. Itse vaan olet päättänyt että niin olisi.

Ja sinä itse menisit riemusta kiljuen ottamaan rokotteen tuossa tilanteessa? Ja parkuisit sitten täällä jälkikäteen, kun elämä meni pilalle. Korona-aika on kyllä paljastanut, kuinka suppealla tasolla joidenkin ihmisten älykkyys on.

Vierailija
34/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa jotka jättää rokotuksen ottamatta ei kuulu näihin ryhmiin. Rokotteiden ja laumasuojan idea nimenomaan on se, että sillä suojellaan niutä jotka ei lääketieteellisistä syistä voi rokotetta ottaa.

Vierailija
35/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008306532.html

Mikä on viestisi heille, joita rokotteen ottaminen syystä tai toisesta huolettaa tai pelottaa?

– Olen aina sanonut, että rokotteet ovat tehokkaita ja turvallisia, ja ainoa keino päästä pandemiasta ulos on rokotteiden ottaminen. Vaikka rokotteita joudutaan ehkä ottamaan vielä kolmas tai neljäskin annos, se on pieni vaiva siitä, että päästään eroon jatkuvista koronan uusista aalloista. Kannattaa hyödyntää tämä mahdollisuus saada tilanne kuriin pysyvästi, Lehtonen sanoo.

Sieltä on tulossa neljäskin rokote. Ei taida rokotukset loppua mihinkään. Vaan on tulossa neljännen  jälkeen viides, kuudes jne.

Vierailija
36/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autoimmuunisairaus näitä piikkejä EN voi ottaa.

Olen sen työnantajalleni ilmoittanut ja jatkan Tätä kotikonttoria aina vaan..😣

Vierailija
37/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua ottaa sitä.

Katson, että minulla on perustuslain suoma oikeus päättää itse.

Vierailija
38/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi?

Työnantajan kannattaa pyytää lääkärinlausunto tai päättää kotikonttori.

Vierailija
39/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua ottaa sitä.

Katson, että minulla on perustuslain suoma oikeus päättää itse.

Tottakai on. Sopeudu sitten siihen.

Vierailija
40/47 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä saireus on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä