Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin tyttäreni jäämään avukseni kahvilaan ? (Aikoo DI:ksi)

Vierailija
26.11.2014 |

Terve, olen siis kahvilayrittäjä, ja tyttäreni valmistui juuri ihan vasta lukiosta. Kovasti kiinnostaa matematiikka ja fysiikka ja himo DIksi on kova. Kirjoittikin pitkästä matikasta ja fyssasta L:n kummastakin ja E:n kemiasta, tosin sai sitten heikommat kielistä, enkku C ja äikkä A vaikka äikän ymmärtääkseni uusikin kerran. Matematiikkaa se raapustaa vapaa-ajallakin joskus tuntikausia. Derivaatasta ainakin puhuu paljon, vaikka en paljoa sen jutuista enää ymmärräkään :( 

Uhkailee hakevansa vaikka olen usein sanonut että arvostaisin jos jäisi auttamaan kahvilani kanssa kun en kaikkea jaksaisi yksin kuitenkaan :(

tietysti on aina mahdollista ettei pääse sisään tms. mutta miten voisin hienovaraisesti taivutella hänet jättämään haun väliin? Otaniemestä ja aalto-yliopistosta on puhunut.

En usko että hän ymmärtää miten paljon työtä kahvila vaatii, koska meillä menee suhteellisen hyvin ja jaksamiseni on ollut hyvää. Nyt kuitenkin viimeaikoina olen alkanut tuntea oloni väsyneeksi ja tyttäreni työpanos tulee ja tulisi tarpeeseen. Hän on siis autellut lukion ohella mutta yliopistoa varten hänen täytyisi muuttaa toiseen kaupunkiin. 

Olen eronnut ja tyttäreni on ainoa lapsi :( 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puheeksi asian esim näin: "Hienoa, että olet löytänyt oman alasi. Aalto-yliopisto on loistava valinta, ja haluan tukea opintojasi. Tässä vaiheessa minua kyllä kovasti pelottaa se, kuinka ikävä minun tulee, kun muutat pois kotoa. Sen takia ajatus tuntuu vähän vaikealta. Tajuan kuitenkin, että se on minun ongelmani ja minun pitää itse löytää ratkaisu siihen. Toivon kuitenkin, että ymmärrät, että minulta kestää vähän aikaa sopeutua ajatukseen."

Vierailija
22/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, haluatko että tyttärelläsi on 1500e kuukausipalkka vai se 5000e kuukausipalkka, vielä paikassa joka kiinnostaa?

Jos häntä kiinnostaisi olla töissä kahvilassasi, ei hän olisi mennyt edes lukioon. Saatika suorittanut matikkaa yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa työntekijä. Ei lapsesi halua mikään kahvilatäti olla tulevaisuudessa.

Vierailija
24/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että olet jaksanut kahvilayrittäjän rankkaa arkea, arvostan kovasti. Tyttäresi ei kuitenkaan ole kiinnostunut alasta, joten anna hänen tehdä mistä pitää. Jos kahvilasi menestyy mutta tunnet itsesi ajoittain rasittuneeksi, voit esim. palkata osa-aikaisen työntekijän avuksesi.

Vierailija
25/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AINA jotkut vatipäät ottavat tällaiset aloitukset todesta? Esim. nro 25. HALLOOO, onko valoa, edes minkäänlaista talvivaloa rimpsussa pihalla?

Vierailija
26/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhehheeee! Mikä paska provo taas vaihteeksi! Miksi tänne kirjoitellaan näin paskoja juttuja?!

Vierailija
27/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä saada mitenkään! Opiskelemaan vaan ja äkkiä

Vierailija
28/28 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Et voi kahlita lastasi piiaksi itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi