Apua! Mies pyytää muuttamaan ulkomaille.
Sai unelmaduunin, mutta nyt pitäis muuttaa New Yorkiin ainakin kahdeks vuodeks. Mulla oma työ, en oo varma onko pakko irtisanoutua. Lapset päiväkodissa, niillä kaverit ja harrastukset täällä. Ihan hirvee tilanne kun en haluais lähteä mutta en tietty halua olla mieheni uran esteenäkään. Onko jollain palstalla kokemusta tai neuvoja?
Kommentit (34)
Lapsiperheillä lapsiperheiden ongelmat, mutta lapset ovat sopeutuvaisia ja ovat onnellisia missä vain, kun isä ja äitikin ovat . Itse lähtisin, ja olen lähtenytkin, enkä vielä takaisin tullut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheillä lapsiperheiden ongelmat, mutta lapset ovat sopeutuvaisia ja ovat onnellisia missä vain, kun isä ja äitikin ovat . Itse lähtisin, ja olen lähtenytkin, enkä vielä takaisin tullut.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!😊
ap
Huutista jonkun päiväkotilapsen tosi tärkeille harrastuksille. Totta kai lähdette, lapsi saa harrastuksia ja kavereita sieltä New Yorkista. Se lapsi tulee joskus tulevaisuudessa vielä vittuilemaan teille oikein urakalla jos jätitte muuttamatta Yhdysvaltoihin sen sormiväriharrastuksen ja taaperofrendien takia.
Kuinka monen päiväkotikaverit muutenkaan kestävät enää päiväkodin jälkeen varsinkin jos menevät eri kouluihin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen päiväkotikaverit muutenkaan kestävät enää päiväkodin jälkeen varsinkin jos menevät eri kouluihin?
Mä en edes muista minun päiväkotikavereita. Katsottiin vanhaa perhealbumia missä näkyi kuvia minun päiväkotiaikojen synttäreiltä. En tunnistanut niistä kavereista melkein ketään:D
Minä lähtisin ehdottomasti, lähipiiristä moni on lähtenyt vastaavasti eri puolille maailmaa. Osa viihtyy niin hyvin, että ovat jääneet sille tielleen. Lapset sopeutuvat kyllä ja samalla oppivat kielen. Hieno mahdollisuus jota ei kannata jättää väliin!
Mä olen ollut parikin tommosta reissua. Elämäni parasta aikaa. Meillä oli vanhimmat lapset koulussa, oppivat kielen helposti ja siitä on koko elämän hyöty. Perhe läheni entisestään. Lähtisin heti, jos tulis tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haki paikkaa keskustelematta kanssasi?
Uskomatonta mutta totta, välillä käy niin että työpaikkaa tarjotaan ilman että sitä hakee. En ole ap mutta huomautanpa vaan.
Näinkin käy, meillä jäätiin sellaisessa tilanteessa Suomeen, eikä lähdetty Saksaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut parikin tommosta reissua. Elämäni parasta aikaa. Meillä oli vanhimmat lapset koulussa, oppivat kielen helposti ja siitä on koko elämän hyöty. Perhe läheni entisestään. Lähtisin heti, jos tulis tilaisuus.
Yleensä noilla reissuilla äiti jää kotiin ja isä tekee pitkää päivää. Äiti toki lähenee lasten ja lasten koulun kanssa. Äidin oma ura/työpaikka ei välttämättä sitten lähene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes muista minun päiväkotikavereita. Katsottiin vanhaa perhealbumia missä näkyi kuvia minun päiväkotiaikojen synttäreiltä. En tunnistanut niistä kavereista melkein ketään:D
Lapsen päiväkotikaverit jatkoivat samaan alakouluun ja edelleen samaan yläkouluun. Osa samalle luokalle ja osa rinnakkaisluokille.
Lapsista kasvaa kansainvälisiä, kielitaitoisia kosmopoliitteja. Paluu 2034 armeijaan.
Lähtisin ehdottomasti. Ihana seikkailz. Lapsista tulee avoimempia ja oppuvat englannin ilmaiseksi. Suomeen paluun jälkeen hyvän kansainväliseen kouluun. Hieno mahdollisuus!
No, puoliso töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja heillä konttori New Yorkissa. Siellä yli 8.5 miljoonaa ihmistä niin ei ihme, että joku muukin on samassa tilanteessa. Meille asia on kuitenkin ihan uusi, vuodenvaihteessa pitäisi muuttaa.
Tuo siirto liittyy ylennykseen ja aikamoiseen palkankorotukseenkin. Eli olisi sulaa hulluutta olla miehen menemättä. Lentojahan Suomeen on päivittäin että siinä mielessä voisi käydä vaikka kerran kuukaudessa kotonakin, mutta eihän tuo normaalia perhe-elämää olisi jos aikaerosta rasittunut mies kävisi täällä vaan kääntymässä. Lapsetkin varmaan jossakin kohtaa alkaisivat vierastaa. Ja sori, jos meni tunteisiin. Ajattelin vaan, että joltakin palstalaiselta voisi saada vertaistukea asiaan.
ap