Ketkä kaikki saavat jatkaa etätöitä nyt koronan jälkeen?
Kertoisitko ammattisi ja koulutuksesi? Vaihdan samalle.
Kommentit (33)
Puhelinmyyjä. Kaupallinen ja tekninen koulutus
Projektisuunnittelija. Olen tehnyt etätöitä jo kauan ennen korona-aikaa.
Mikä koulutus tarkemmin edellisen sivun it-tyypeillä joista toinen saanut tehdä etänä jo vuosia?
Suunnittelija/konsultti, DI.
Saan valita. Joko palaan toimistolla ja olen siellä xx määrän työajasta (kuitenkin reilusti yli puolet kuukauden työpäivistä) tai sitten jään kotiin jolloin menetän vakituisen työpisteeni ja kun tulen (pari kertaa kuussa tms) käymään työpaikalla niin joudun istumaan mitä työpisteitä nyt sattuu olemaankaan vapaana. Tai sitten varaa jonkun hiljaisen tilan.
Eli oikeastaan en ihan täyttä etätyötä saa edes valita, mutta aika lähelle menee. Luultavasti valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon, mutta tulen nyt päivän tai pari ainakin viikossa käymään toimistolla. Kätevä samalla reissulla hoitaa kauppailut, salihommat jne.
Tutkimushaastattelija. Olen opiskelija, jolla toistaiseksi on koulutuksena vain ylioppilastutkinto.
KTM, henkilöstötehtävät. Käyn toimistolla ehkä kerran viikossa. Muuten teen töitä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus tarkemmin edellisen sivun it-tyypeillä joista toinen saanut tehdä etänä jo vuosia?
Se, joka vastasi että soppari löytyy, koulutus on datanomi. It-alalla olen ollut reilun 15v ja etätöitä tehnyt siitä täysin nyt 5v ja sitäkin ennen useamman päivän viikossa. Valtiolla töissä
Vierailija kirjoitti:
Tietty koulutus ei takaa etätyömahdollisuutta.
Tradenomi, käsittelijä, tiiminpäällikkö.
Kehitysjohtaja. Tuotantotalouden insinööri.
Vierailija kirjoitti:
It-porukat on saaneet tehdä jo iät ja ajat etänä vähän joka paikassa. Itse olin alalla 15 vuotta vuosituhannen alussa ja varsinkin loppuajasta työtä tehtiin etänä noin 80 % ajasta, jotain yhteisiä toimistopäiviä sitten sovittiin. Koulutus ei liittynyt asiaan, yrityskohtainen juttu. Kaupallinen ja tekninen koulutus itselläni
Rakennustekniikan asiantuntija. Koulutuksena rakennusinsinööri. Etätöitä olen tehnyt koko ajan, kun olen tässä nykyisessä työssäni ollut, eli yli kuusi vuotta.