SATOn vuokrat aivan järjettömiä
Nyt tuli Satolta lappu, että ensi vuonna vuokrani nousee yli 20 eurolla (korotuksen jälkeen pikkuyksiöstä vähän vajaa 600 €/kk ja asun Pohjois-Suomessa) Tämä ja viime vuosi meni ihme kyllä samalla summalla, mutta luultavasti nyt on hakusessa halvemman kämpän hakeminen. Sääli sillä tässä nykyisessä asunnossa on ollut mukava asustella.
Olen kuullut että ko. firma saattaa nostaa vuokria paljon kovemmallakin kädellä joten minun narinani parinkympin korotuksesta on varmasti monien mielestä pientä. Kertokaa muutkin kokemuksianne SATO vuokra-asumisesta ja vuokrien korotuksista.
Kommentit (51)
Asuin 15 vuotta Saton asunnoissa. Asunnot järkyttävän paskassa kunnossa, mitään ei tehty, osin jopa vaarallisia. Kun imurin irrotti töpselistä, lensi seinästä kipinöitä, parvekkeen kahva katkesi käteen, muoimattojen alla hometta, talvisin jääkylmät asunnot. Ja vuokrat tosiaan nousivat joka vuosi hirveästi. Me saimme kaupungin asunnon siinä vaiheessa, kun 800e vuokra homeisessa kämpässä nousi 1200 euroon.
Kaupungin asunnot, kolmessa olen nyt asunut, ovat järjestään hyvässä kunnossa, kaikki korjataan pikaisesti yhdellä vikailmoituksella, ja tehdään lisäksi vuosittaistarkastuksia tiettyihin juttuihin. Ja vuokra siis 1/5 osa Saton hinnoista. Sato ei piittaa asunnoista eikä asukkaista, haluaa vain rahat pois.
Lisäksi Satolla hyvin "levotonta" naapurustoa, sattui ja tapahtui vaikka mitä, kapungin asunnoissa en ole ikinä kuullut naapureista mitään ääntä edes. Rauhallista.
Meillä vuokra nousee 3,5% ja rikkoo nyt 1500 e rajan. Ihana asunto on kyllä, joten ei tuo paha ole. Omassa vuokra-asunnossa tullaan nostamaan vuokraa varmaan 2%.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:12"]
Miten voi olla noin törkeen hintasia?
Itsellä Kaupungin asunto Espoossa - 55 neliöö - vuokra 600 e.
[/quote]
Siksi kun Sato tekee bisnestä.
Itse asuin Saton asunnossa Helsingissä. Ensimmäisenä vuonna vuokra nousi 10 eurolla kuukaudessa, toisena vuonna 70 eurolla ja kolmantena vuonna 100 eurolla. Muutin pois. 180 euron kuukausikorotus kolmen vuoden aikana tuntui aika kohtuuttomalta. Ei perustunut ihan pelkkiin indekseihin nuo korotukset..
Asun talossa, jossa myös Saton omistamia asuntoja. Pk-seudulla n. 25 m2 luukusta lähes 800 vuokra. Kokemuksesta tiedän, kuinka huono taloyhtiö on. (Asunnot rempattuinakin kylmiä, lämmöt piheyssyistä alhaalla, ovet kuin paperia jne jne.) Saton edesottamuksia seuranneena olen erittäin iloinen etten omista nykyistä kotiani tässä taloyhtiössä, enkä koskaan suosittele Saton palveluita käyttämään. Näemmä muutkin ovat sen huomanneet, koska vaihtuvuus naapureissa on todella suuri (vuodessa saattaa kaksikin kertaa asukki muuttua) ja osa ylihinnoitelluista luukuista tyhjänä. Nimimerkillä Etelä-Helsinki. VÄLTÄ!!!
kaksio vantaalla 880, nousee vuoden alussa 913e
Sato palkitsi johtoa mittavilla palkkioilla ja osingoilla.
Muutettiin 48 neliön kaksioon vuonna 2011. Vuokra oli silloin 856 e. Muutama kuukausi sitten muutettiin pois, vuokra oli jo 965 e. Vuoden alussa olisi taas noussut todennäköisesti. Uusille vuokralaisille oli sanottu vuokraksi 1020 e. Asunto oli todella huonossa kunnossa, mutta vuokra vain nousi...
Saton keskustan yksiöt on järjettömissä hinnoissa. Kalliossa oli vasta vapautumassa kun katselin niin noin 30 neliön yksiö ja vuokra oli 1100e. Kampissa 1300e. Ihan järkyttävää.