Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aikuinen nuori ottaa paparokotteen

Vierailija
03.10.2021 |

Miten on.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paparokote?

Vierailija
2/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paparokote?

HPV-rokote. Mutta aplle vastaisin että miksi ottaisit rokotteen, joka suojaa vain parilta HPV-virukselta, kun niitä on muistaakseni kolmisenkymmentä. Suojaa itsesi muulla tavoin kuin piikillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi, mutta koronarokote on pakko ottaa. Ei niistä ihminen saa itse päättää.

Vierailija
4/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paparokote?

HPV-rokote. Mutta aplle vastaisin että miksi ottaisit rokotteen, joka suojaa vain parilta HPV-virukselta, kun niitä on muistaakseni kolmisenkymmentä. Suojaa itsesi muulla tavoin kuin piikillä.

Rokote suojaa juuri niiltä syöviltä mitä Suomessa on.

Kolme neljästä syövästä ovat ne johon tuo auttaa.

Ja nuori aikuinen voi ottaa rokotteen, eikös teillä ole jo koulussa 5 luokalla laaja terveystarkastut, jos asia voi tulla puheeksi.

Nuori saa itse päättää asian, jos katsotaan, että on niin kehittynyt ja ymmärtää asian ja rokotteen tarkoituksen täysin.

Muutoin nuoren pitää kysyä lupa rokotteeseen vanhemmilta.

Vierailija
5/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paparokote?

Siksi että rokote suojaa niiltä parilta, jotka aiheuttavat huomattavan syöpäriskin.

Vierailija
6/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen nainen ottaa

Vierailija
7/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi, mutta koronarokote on pakko ottaa. Ei niistä ihminen saa itse päättää.

Kumpaankaan ei ihmisiä pakoteta. Mutta korona-rokotteen saavat sentään kaikki, hpv-rokote on tarjolla vain toiselle sukupuolelle, "tasa-arvoisesti"...

Vierailija
8/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa. Yläikäraja muistaakseni 45 v. Itse olen ajatellut ottaa juuri tuon iän kynnyksellä.

Vierailija
9/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaankaan ei ihmisiä pakoteta. Mutta korona-rokotteen saavat sentään kaikki, hpv-rokote on tarjolla vain toiselle sukupuolelle, "tasa-arvoisesti"...

Se on nykyään tarjolla kouluissa molemmille sukupuolille.

Vierailija
10/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei juurikaan ole hyötyä, jos seksielämän on jo aloittanut. Se ei toimi jo saatuun tartuntaan.

Vierailija
11/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta jos on ollut jo kovin monen kanssa suojaamattomassa sukupuoliyhdynnässä tai harrastanut usean kanssa suuseksiä saattaa olla ns. liian myöhäistä eikä rokotteesta ole enää hyötyä, kun tartunta on jo saatu. Sen takia rokote annetaan ennen kuin nuoret (yleensä) ehtivät aloittaa sukupuolielämän.

Vierailija
12/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa rokotteen tehoa aikuisilla / tartunnan saaneilla on tutkittu kovin vähän, mutta tehdyissä tutkimuksissa on saatu viitteitä sen hyödyllisyydestä uusien solumuutosten ehkäisyssä. T. 8

Vierailija
13/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa, mutta se pitää itse ostaa yksityiseltä. Itsekin mietin joskus, mutta kävin sitten vaan papakokeessa ja se oli negatiivinen. Ja olen vakituisessa pitkäaikaisessa parisuhteessa, joten luultavasti tulee pysymäänkin negatiivisena, niin päätin että en jaksakkaan käyttää rahaa rokotteeseen 😅 En tiedä miksei mua rokotettu lapsena tohon, vähän hämmentää se.

Vierailija
14/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma miten idioottimainen aloitus taas kerran.

Vierailija
15/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisellä siskollani oli hiljattain kohdunkaulan syöpä, onneksi seulonnassa huomattiin ajoissa, mutta kohtu leikattiin pois, ja se ei ollut kiva kokemus. Tuli kaikenlaisia komplikaatioita, monta kuukautta sairaslomaa, moneen kertaan sairaalassa. Luojan kiitos tyttäreni sai rokotteen ensimmäisten joukossa.

Vierailija
16/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ottaa, mutta se pitää itse ostaa yksityiseltä. Itsekin mietin joskus, mutta kävin sitten vaan papakokeessa ja se oli negatiivinen. Ja olen vakituisessa pitkäaikaisessa parisuhteessa, joten luultavasti tulee pysymäänkin negatiivisena, niin päätin että en jaksakkaan käyttää rahaa rokotteeseen 😅 En tiedä miksei mua rokotettu lapsena tohon, vähän hämmentää se.

Minkä ikäinen olet? Eihän se ole ollut kansallisessa rokotusohjelmassa vielä kovinkaan kauaa. Itse olen kolmikymppinen ja otin HPV-rokotteen 18-vuotiaana oikeastaan vain, koska lääkäriveljeni suositteli sitä. Ainakaan omasta kaveripiiristäni ei kukaan ollut sillon kuullutkaan koko rokotteesta eikä kukaan muu tuttuni sitä ottanut.

Vierailija
17/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thln yhteistyökumppani gsk hpv rokote on kaksivalenttinen, kilpailijan nelivalenttinen eli tehokkaampi.

Vierailija
18/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Eihän se ole ollut kansallisessa rokotusohjelmassa vielä kovinkaan kauaa. Itse olen kolmikymppinen ja otin HPV-rokotteen 18-vuotiaana oikeastaan vain, koska lääkäriveljeni suositteli sitä. Ainakaan omasta kaveripiiristäni ei kukaan ollut sillon kuullutkaan koko rokotteesta eikä kukaan muu tuttuni sitä ottanut.

25v. Emt olinko sitten jossain verrokki ryhmässä kenelle sitä ei laitettu, koska yleensä ikäisilleni on kai laitettu. Tai sitten äitini ei jostain syystä laittanut sitä minulle, tosin en tiedä miksi ei olisi laittanut.

Olin nuorempana melko kevytkenkäinen, joten onneksi en saanut silloin virusta. Mutta nyt kun olen ollut jos ollut pitkään vakituisessa parisuhteessa niin tuskin tulen saamaankaan sitä, ellei jostain syystä erota. Mutta olisi ollut kiva jos rokote olisi laitettu minulle lapsena, koska aikuisena siitä pitää maksaa :/

Vierailija
19/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25v. Emt olinko sitten jossain verrokki ryhmässä kenelle sitä ei laitettu, koska yleensä ikäisilleni on kai laitettu. Tai sitten äitini ei jostain syystä laittanut sitä minulle, tosin en tiedä miksi ei olisi laittanut.

Olin nuorempana melko kevytkenkäinen, joten onneksi en saanut silloin virusta. Mutta nyt kun olen ollut jos ollut pitkään vakituisessa parisuhteessa niin tuskin tulen saamaankaan sitä, ellei jostain syystä erota. Mutta olisi ollut kiva jos rokote olisi laitettu minulle lapsena, koska aikuisena siitä pitää maksaa :/

HPV-rokote on lisätty kansalliseen rokotusohjelmaan 2013 ja se annetaan 10-12-vuotiaille tytöille. Sitä ei siis todennäköisesti ole ollut tarjolla sinulle koulurokotuksissa.

Btw et voi tietää oletko saanut virusta vai et, koska tartunta on yleensä oireeton. Siksi niissä PAPA-kokeissa kannattaa käydä, vaikka olisikin vakituinen kumppani.

Vierailija
20/32 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HPV-rokote on lisätty kansalliseen rokotusohjelmaan 2013 ja se annetaan 10-12-vuotiaille tytöille. Sitä ei siis todennäköisesti ole ollut tarjolla sinulle koulurokotuksissa.

Btw et voi tietää oletko saanut virusta vai et, koska tartunta on yleensä oireeton. Siksi niissä PAPA-kokeissa kannattaa käydä, vaikka olisikin vakituinen kumppani.

Annetaan nykyään myös pojille 10-12v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän