Metsästäni löytyi luvaton riistakamera
Miten prosessin kanssa edetä, ottaako vain itselleen ja katsoo kuka tulee koputtamaan ovea, vai tekeekö rikosilmoituksen poliisille?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttaisin kameravarkaan metsän.
Juridisesti maanomistaja ei ole kameravaras kuin silloin, kun hän ottaa itselleen riistakameran, jonka kuvauspaikasta on kanssaan sovittu. Kaikissa muissa tapauksissa maanomistaja ainoastaan kerää metsästä sinne tuodun kaatopaikkajätteen ja toimii sen kanssa siten kuin haluaa. Riistakamera voidaan katsoa hänen omaisuudekseen, koska se löytyy hänen mailtaa ja se on oikeudettomasti sinne tuotu.
Paljonko arvelet metsänpolttaja juridisen pilipalin kiinnostavan?
Hyvä kysymys. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maan omistajan vastuu kirjoitti:
katso ne kortit. ole kuitenkin varovainen lähestyessäsi kameraa jos siinä on suorra yhteys. akku ja kortti irti. minunkin maalleni yksi lintu hippiäinen oli laittanut 2 kameraa ja tuonut teuras jätteitä ja kauppojen vanhoja liha tuotteita. otin kamerat ja velvoitin siivoomaan jätteet ja saastuneen maan pois. kyllä siivosi se olisi muuten ollut ympäristö rikos.
Kun hirvet oikein lisääntyy niin lisääntyy ainakin punkit.
2000 punkkia taitaa olla yhdessä hirvessä tai peurassa.
Hirvet ja peurat kyllä lisääntyy, että senkus kiellät kaiken.
Taitaa eläinten jätöksetkin lisääntyä.
Itse en halua metsästää, mutta olen tyytyväinen, että joku muu tekee sen. Kivempi ajaa autolla, kun ei hirviä ja peuroja juokse koko ajan tien yli esim. pikatiellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua metsästää, mutta olen tyytyväinen, että joku muu tekee sen. Kivempi ajaa autolla, kun ei hirviä ja peuroja juokse koko ajan tien yli esim. pikatiellä.
Toivottavasti myös nuoremmilla miehillä riittää kiinnostusta metsästykseen, kivempi ajaa pikatiellä myös jatkossa.
Jos minulla olisi metsää niin antaisin metsästäjän laittaa riistakameran, voisin toki haluta tietää, missä se on, koska en halua itse tulla kuvatuksi. Eläimiä se metsästäjä haluaa kuvata.
Toivon, että miehillä riittää kiinnostusta metsästys harrastukseen, on turvallisempaa ajaa autolla ainakin pikateillä, missä vauhti voi olla kesällä 100 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tulevaisuudessa ei ole paljon metsästäjiä, hirviä juoksee sitten paljon teiden yli, ajakaa hiljaa.
Onko kamerasta ilmoittaminen tosiaan niin ylitsepääsemättömän raskas homma? Jätät varmaan roskatkin metsään saman syyn varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juridisesti maanomistaja ei ole kameravaras kuin silloin, kun hän ottaa itselleen riistakameran, jonka kuvauspaikasta on kanssaan sovittu. Kaikissa muissa tapauksissa maanomistaja ainoastaan kerää metsästä sinne tuodun kaatopaikkajätteen ja toimii sen kanssa siten kuin haluaa. Riistakamera voidaan katsoa hänen omaisuudekseen, koska se löytyy hänen mailtaa ja se on oikeudettomasti sinne tuotu.
Tuskin yhtään. Mutta hän näkyy metsänomistajan riistakamerassa ja korvaa tekosensa.
Vierailija kirjoitti:
synkkääkin synkempi aukko kirjoitti:
minä antaisin sen kameran olla ja levittäisin ensiksi pilluni levälleen koko karmeudessaan ja sen jälkeen levittäisin pakarat ja näyttäisin hyvin tumman synkän mustan persereikäni. Siinäpä katselisivat riistakameraansa.
Vatsaläskini hytkyvät kun nauran.
Päivän parasta antia tällä palstalla.
Voin kuvitella kun metsäukot yrittävät arvailla mikä elukka siinä esiintyy.
Metsäakkoja yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tulevaisuudessa ei ole paljon metsästäjiä, hirviä juoksee sitten paljon teiden yli, ajakaa hiljaa.
Onko kamerasta ilmoittaminen tosiaan niin ylitsepääsemättömän raskas homma? Jätät varmaan roskatkin metsään saman syyn varjolla.
En harrasta metsästystä. Yksi tuttuni kuoli hirvikolarissa joten katson asioita ehkä eri kantilta.
Ei niitä elukoita ennenkään ole kameralla ammuttu.
Tuollaista en olekaan ennen kuullut että joku pahoittaisi mielensä riistakameroista. Olen ajatellut että ei se ketään haittaa jos seurailen eläimiä riistakameralla. Onneksi ei ole kukaan vielä pöllinyt kameraani. Täytyykin piilottaa se tästä lähin paremmin.
synkkääkin synkempi aukko kirjoitti:
minä antaisin sen kameran olla ja levittäisin ensiksi pilluni levälleen koko karmeudessaan ja sen jälkeen levittäisin pakarat ja näyttäisin hyvin tumman synkän mustan persereikäni. Siinäpä katselisivat riistakameraansa.
Jokaisen naisen vulva on kaunis!
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista en olekaan ennen kuullut että joku pahoittaisi mielensä riistakameroista. Olen ajatellut että ei se ketään haittaa jos seurailen eläimiä riistakameralla. Onneksi ei ole kukaan vielä pöllinyt kameraani. Täytyykin piilottaa se tästä lähin paremmin.
Laita se vaan omalle maallesi, jos et suutasi auki saa luvan kysyäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yhtään. Mutta hän näkyy metsänomistajan riistakamerassa ja korvaa tekosensa.
No, jos se sinun mielestäsi riittää korvauksiin, että kuvassa näkyy huppupäinen tyyppi, niin ehkä sitten. Todennäköisemmin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ota kamera kainaloon ja myy simmikortti sompuille.
Vaiha levyä!!
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera ja metsästys ei välttämättä liity mitenkään toisiinsa. Ketä häiritsee, jos kamera on metsässä, jossa harvoin, jos koskaan liikkuu muita ihmisiä (kuin se kamerahenkilö). Kyllä vähän voisi miettiä, jos näet metsässäsi linnunpöntön rikotko sen, jos löydät mailtasi geokätkön (piilo) hävitätkö sen. ja kuitenkin nämä on asioita, joita monet tykkäävät katsella, seurata ja harrastaa.
Minä iskin kiveen ja lekkasin kortin kappaleiksi. Ehkä seuraavalla kerralla käy kysymässä luvan. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera ja metsästys ei välttämättä liity mitenkään toisiinsa. Ketä häiritsee, jos kamera on metsässä, jossa harvoin, jos koskaan liikkuu muita ihmisiä (kuin se kamerahenkilö). Kyllä vähän voisi miettiä, jos näet metsässäsi linnunpöntön rikotko sen, jos löydät mailtasi geokätkön (piilo) hävitätkö sen. ja kuitenkin nämä on asioita, joita monet tykkäävät katsella, seurata ja harrastaa.
Minä iskin kiveen ja lekkasin kortin kappaleiksi. Ehkä seuraavalla kerralla käy kysymässä luvan. Aamen.
Sulla ei varaa kuin korkeintaan aamenen sanomiseen 🤣. Köyhä kirkonrotta siellä satuilee!
Olipa typerä satu. Untako näit?
Ja opettele tahvo edes suomen kieltä kirjoittamaan. Tuollaista mongerrusta on kauheaa lukea.