Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?

Vierailija
03.10.2021 |

Mitä mieltä palstalla, onnistuisiko?

Kommentit (5012)

Vierailija
441/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poropeukalo? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poropeukalo? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounasbuffet ABC:lla?

ABC nietu, Parikkalan patsaspuisto yläpeukkuun

Nyt on hätä!!!

Kävin äsken paikallisella ABC:llä, ja siellä oli varmaan satoja immeisiä konoontunut av-lukijamatkalle Saimaaseen. Satoi tihutti vettä, ja moni oli kietonut päällensä sadetakkia ym peittämään Norppayöasua. Kun sitten järjestelmällisesti aloin aukoa ihmisten takkeja ja tutkimaan Norppayöasuja, ja selittelin samalla tarinat vapaasti vuotavista keinuvista tamponinnarukoruista ja luonnossa metsään kivelle synnyttävät kerihtinraskaat...

Niin siinä ihmiset perääntyi ihmetellen, ja katsoivat minua kummastuneena ikäänkuin eivät koskaan olisi kuulleetkaan Av-lukijamatkasta, ja josseivät olleetkaan aiemmin niin nythän olisi ollut oiva tilaisuus. Siellä oli ihania seisovia pöytiä täynnään pullaa, rinkeliä, kahvia, lettuja... mutta maksua pyysivät. Ruokahan piti kuulua hintaan.

Kun en mitenkään saanut noita onnettomia avautumaan tunnin yritettyäni, joku kuiskasi: Täällä on K: markkinat!!

No jos se ei ollutkaan oikea lukijamatkan kokoontumispaikka, niin voi voi, kerrankos sitä ihminen erehtyy. Jopa avlle voi käydä niin, tosin äärimmäisen harvoin.

Tuhlasitko aikaa k-markkinoilla, kun lukijamatkalle oisi pitänyt valmistautua??? Voi ei, tuohan on kauheaa:(

Niinpä. Mähän just tossa lyhyesti kerroin, että VAHINGOSSA olin jollain Ku- markkinapaikalla. Siks oli iso hätä, kun tuhlasin tota aikaa...

Hei muuten bai tö vei, eihä se iha hukkareissu oltkaa, ku tuolla Kuo- markkinoilla tapasin tutun traktoriurakoijan. Jos tarvitaan vielä kuskeja, toi ois tyrkyllä? Mitä sanotte, sopiiks se teille?

Söi muuten raikasta voileipää markkinoilla, siitä hokasin et tässä se on!

Vierailija
442/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko sopia, että mun mies tiputetaan jonkin syyn varjolla osallistuja listalta?

Oikeasti, me mennään Saimaassa JÄRVEEN = sitä kalajuttujen määrää matkan aikana, perillä ja paluumatkalla:(

"uistimet sitä, sellainen vapa pitää olla, kala lyö parhaiten kiinni jos.."

Ne tarinat ei kuulkaa matkan aikana lopu ja kukaan EI jaksa kuunnella niitä:(

Sovitaanko, että sun mies ja mun mies istuu vierekkäin. Mun on tänään eka kertaa hirvimettällä, lyön veikkaa et mun mies hiljentää sun miehen kalajutut hirvenkaato-raatojutuillaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poropeukalo? kirjoitti:

Nyt on hätä 2!!!!!! kirjoitti:

Auttakaa, missä meidän Nico-jannica on????

Meidän Nico-jannicahan oli se Taapero, joka muuttui norpaksi, kun sovitin sille norppayöasua, itkin niin paljon etten pystynyt edes raikkaita voileipiä. Tekemään!!!

Nyt norpan hajottama asunto korjattu, koska joukko ihanaa av-väkeä haki hoitoon norpaksi muuttuneen nico-jannican ja voileivätkin on taas raikkaita.

Meillä on nyt mm kylppäri, joka soveltuu täysin norpan tarpeisiin, voidaan elää yhä kuin perhe - mutta Nico-jannicahaahan EI ole palautettu vaikka pitäisi, eivätkä Heimo ja muut vastaa puhelimiinsa!!!

Tietääkö joku, missä mun lapsi on???!!!

Ois taas raikkaat ja rakkaudella tehdyt voileivätkin Taapero kuuttia odottamassa!!!

Jos kohta ei kuulu jotain, on pakko varmaan soittaa hätänumeroon, jotain saletisti sattunut, APUVA!!!

Voi oi voi ei ei voi nyt ehtiä auttaa, kun lupasin saunan lämmittää ennen reissua, että puhtoisena voin bussiin istahtaa papiljotit päässä sifonkihuivin alla upouudessa kerrankin kiristämättömässä Norppayösusessa. Muistatte kai kun en löytänyt tarpeeksi suurta asua ja ratkoin saumat auki. Aika vapauttava ajatus, lainaan vielä ukon reiskat mukaan, niin ei jalkoja villasukissa kiristä.

Eniveis

Siis en ehdi tuota Janni- Nicola Taaperoasiaa hoitaa...

Hoitakaa liis joku

Mä meen nyt saunalle ja laitan naulan laukalle vai miten se nyt meni, juu nou???

Soitin heimolle = kuulemma näette sen lellityn nico-jannicanne perillä Saimaassa. Heimo lupasi henkilökohtaisesti kiikaroida sen ja pullervon muun perheen näkyviin teille. Eikun........ Tuota.... Kaikki selviää perillä Saimaassa, vakuutti Heimo.

No miks se leuka-Heimo vastaa puhelimeen tolle "hätähätähätälle" ???

Mä luulen, ettei se ite tunnista enää Taaperonorppaa ja toivoo et Taapero tunnistais sit vanhempansa kun näkee. Jotain kieroakin kierompaa on tekeillä...

Kiikaroida ni-jannican ja pullervon???? Siis onko Nico-jannicalle jossain ulkomaailmassa, norpppien kanssa???? Mun voileivätkin ei oo enää raikkaita ja kalliskylpyhuono remppa tehty, jossa Nico-jannicalle voi elää perheemme jäsenenä, vaikka olisikin Norppa!!!!

Haluan jutella NYT heimon ja muiden nico-jannicaa hoitaneiden kanssa _ muuten soitan kohta johonkin!!!! Siis voileivätkin läsähti, yli 40 tonnin kylppäriremppa, sisältäen mm uima-altaan ja nyt te väitätte, että kukaan ei edes tiedä missä mun lapsi on?????

Ja mikä kiikarointi ja kieroilu???? Voileivät läsähti kun aloin itkeä, selitystä vaaditaan nyt! Se on tunti aikaa tuoda meidän Nico-jannicaa kotiin, sillä mulla on ikävä lastani!! Ei tästä enää mitään tule ei, raikkaat voileivätkin lässähtää = hätä on suunnaton!!

Nyt se totuus tapahtumista tänne ja äkkiä!!!

Vierailija
444/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa Nuorgam yrittää Huhujen mukaan päästä kuulemma mukaan, kai pakoon saamelaisten vihaa tms = voidaanko minkään tyyppisestä kulttuurisesta omimisesta syytettyä hyväksyä av-matkalle? Mielipiteitä?

Vierailija
445/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka biisi ehdotuksia? Entä mitä lauletaan pysähdyspaikoilla esim tupakkatauoilla, vessatauoilla ja syödessä?

Vierailija
446/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mukaan ottaa riittävästi vettä pulloissa tms? Voitaisiin pissatauoilla tienposkessa peseytyä kyykkyvatkaten, eikä pelkkään paperiin pyyhkiä?

Vierailija
447/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka biisi ehdotuksia? Entä mitä lauletaan pysähdyspaikoilla esim tupakkatauoilla, vessatauoilla ja syödessä?

Täällä on meille jo ihan valmis soittolista!

https://www.vauva.fi/keskustelu/4226618/biiseja-joiden-nimena-vain-nais…

Vierailija
448/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hätä ?!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Joopa joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poropeukalo? kirjoitti:

Meidän Nico-jannicahan oli se Taapero, joka muuttui norpaksi, kun sovitin sille norppayöasua, itkin niin paljon etten pystynyt edes raikkaita voileipiä. Tekemään!!!

Nyt norpan hajottama asunto korjattu, koska joukko ihanaa av-väkeä haki hoitoon norpaksi muuttuneen nico-jannican ja voileivätkin on taas raikkaita.

Meillä on nyt mm kylppäri, joka soveltuu täysin norpan tarpeisiin, voidaan elää yhä kuin perhe - mutta Nico-jannicahaahan EI ole palautettu vaikka pitäisi, eivätkä Heimo ja muut vastaa puhelimiinsa!!!

Ois taas raikkaat ja rakkaudella tehdyt voileivätkin Taapero kuuttia odottamassa!!!

Jos kohta ei kuulu jotain, on pakko varmaan soittaa hätänumeroon, jotain saletisti sattunut, APUVA!!!

Voi oi voi ei ei voi nyt ehtiä auttaa, kun lupasin saunan lämmittää ennen reissua, että puhtoisena voin bussiin istahtaa papiljotit päässä sifonkihuivin alla upouudessa kerrankin kiristämättömässä Norppayösusessa. Muistatte kai kun en löytänyt tarpeeksi suurta asua ja ratkoin saumat auki. Aika vapauttava ajatus, lainaan vielä ukon reiskat mukaan, niin ei jalkoja villasukissa kiristä.

Eniveis

Hoitakaa liis joku

Mä meen nyt saunalle ja laitan naulan laukalle vai miten se nyt meni, juu nou???

Soitin heimolle = kuulemma näette sen lellityn nico-jannicanne perillä Saimaassa. Heimo lupasi henkilökohtaisesti kiikaroida sen ja pullervon muun perheen näkyviin teille. Eikun........ Tuota.... Kaikki selviää perillä Saimaassa, vakuutti Heimo.

Mä luulen, ettei se ite tunnista enää Taaperonorppaa ja toivoo et Taapero tunnistais sit vanhempansa kun näkee. Jotain kieroakin kierompaa on tekeillä...

Kiikaroida ni-jannican ja pullervon???? Siis onko Nico-jannicalle jossain ulkomaailmassa, norpppien kanssa???? Mun voileivätkin ei oo enää raikkaita ja kalliskylpyhuono remppa tehty, jossa Nico-jannicalle voi elää perheemme jäsenenä, vaikka olisikin Norppa!!!!

Haluan jutella NYT heimon ja muiden nico-jannicaa hoitaneiden kanssa _ muuten soitan kohta johonkin!!!! Siis voileivätkin läsähti, yli 40 tonnin kylppäriremppa, sisältäen mm uima-altaan ja nyt te väitätte, että kukaan ei edes tiedä missä mun lapsi on?????

Ja mikä kiikarointi ja kieroilu???? Voileivät läsähti kun aloin itkeä, selitystä vaaditaan nyt! Se on tunti aikaa tuoda meidän Nico-jannicaa kotiin, sillä mulla on ikävä lastani!! Ei tästä enää mitään tule ei, raikkaat voileivätkin lässähtää = hätä on suunnaton!!

NYT VASTUULLINEN MATKANJÄRJESTÄJÄ ESIIN!!!! Eihän matka vielä ole edes alkanut mut kai joku vastuuvakuutus korvaa kulut tolle "hätähätähätälle"?

(Rivien väliin kirjoitan, että vaikka norppalapsi on triplasti kalliimpi kuin ihmistaapero, eikös anneta joku norppabeibi tolle "hätähätähätälle", muuten saatetaan olla pulassa koko sakki ja kenties koko matka joudutaan perumaan)

Vierailija
449/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn listan VAIN SILLÄ EHDOLLA, että saan olla DORIS matkan aikana. Minun hieno aatelinen nimeni ei missään renkutuksissa tai kaihotangoissa esiinny, ja huolehdin jo etukäteen että teidän kaikkien muiden nimet on lauluissa: Laura, Milla, Aila, Minttu, jne ym ym. Jos saa olla DORIS, On oikea Doris-biisi, Onko Doris vielä hyvännäköinen ja sit viel tää Terveisin Doris...

Kaikki mukaan laulamaat

t. Doris

Vierailija
450/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dooriis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn listan VAIN SILLÄ EHDOLLA, että saan olla DORIS matkan aikana. Minun hieno aatelinen nimeni ei missään renkutuksissa tai kaihotangoissa esiinny, ja huolehdin jo etukäteen että teidän kaikkien muiden nimet on lauluissa: Laura, Milla, Aila, Minttu, jne ym ym. Jos saa olla DORIS, On oikea Doris-biisi, Onko Doris vielä hyvännäköinen ja sit viel tää Terveisin Doris...

Kaikki mukaan laulamaat

t. Doris

Olen Laura Helena, joten löydyn moneen kertaan!

Siskoni löytyy puoliksi, hän on Anu Susanna. Älkää pilkatko häntä, hän on saanut jo kantaa osansa. :/

Vierailija
451/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei voi ei voi ei, mä olen huolettomasti allekirjoittanut mun viestejä juu nou ihan vaan N60. Kun oon syntyny siis -60. Ja jos joku nyt luulee et mun ikä on 60... salli mun nauraa...

Tai siis tarkemmin ajatellen, niinhän se onkin. Voi mikä yhteensattuma.

Ignooratkaa tää viesti, ettei kaikki luule mua ihan hupsuksi.

Eniveis, mä tulin just saunasta ja en löydä siis yhtään mistään mun papiljottiani, siis en mistään. Voiko kiharat tehdä jotenkin sanomalehden suikaleita sihvonkihuivin alle sitomalla???

N60

Vierailija
452/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan olla Macarena! Tanssin, laulan ja tuhlaan miesten rahat. T: AV-Macarena

Vierailija
453/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vapaat vuotajat ja kaksi epätoivoista matkalla haluavaa synnyttäjää, joista toinen tahtoo synnyttää pullervon kivellä ja toinen vedessä kuin Norppa ovat kyllä niin noloja...

Myötähäpeä iskee ja Hävettää noiden huomionhakuisuus:(

Mutta enivei, matkaohjelmaan mulla oisi mahtava ehdotus:

- Sopiihan kaikille, jos mutt hedelmöityshoidoilla saatetaan pullervon kivellä raskaaksi? En halua mitään huomiota itseeni, kun norppaliveenkin pääsisin:(

Kyse oisi VAIN symbolisesta eleestä norpppien uhanalaisuuden suhteen...

Kai tämä sopii pullervon kivellä tehdä, kirkkaassa päivänvalossa vaikka mulla on karseat menkat?

Kiven voin huuhtaista kyllä jälkeenpäin vedellä ja mitään esiintymismaksua en pyydä..

Sopiiko kaikille?

Vierailija
454/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako matkalla käyttää siteitä, kun kaikilla on tampoonikorut tai vuotavat vapaasti???

Vierailija
455/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako matkalle ottaa mukaan muuten hyvän miehen, mutta joka syö vain ns lasten ruokia?

Vierailija
456/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku norpat ei synnytä veteen. Jään päälle!

Vierailija
457/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelias utelias kirjoitti:

Nyt on hätä ?!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Joopa joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poropeukalo? kirjoitti:

Eniveis

Hoitakaa liis joku

NYT VASTUULLINEN MATKANJÄRJESTÄJÄ ESIIN!!!! Eihän matka vielä ole edes alkanut mut kai joku vastuuvakuutus korvaa kulut tolle "hätähätähätälle"?

(Rivien väliin kirjoitan, että vaikka norppalapsi on triplasti kalliimpi kuin ihmistaapero, eikös anneta joku norppabeibi tolle "hätähätähätälle", muuten saatetaan olla pulassa koko sakki ja kenties koko matka joudutaan perumaan)

"Joku norppabeibi"?????

Siis meille kelpaa VAIN meidän oma Nico-jannicalle, rahaa ei haluta!!!!

Itkettää ja raikkaat voileivät homehtui silmissä!!!

NYT JOKU VASTAA, ETTÄ MISSÄ MEIDÄN IHAN IKIOMA JA BIOLOGINEN PIKKU TAAPERO KUUTTI ON, HALUTAAN VAIN AITO JA ALKUPERÄINEN NICO-JANNICA!!!

Raikkaat voileivät vietävä roskiin, haisevat homeelta ja nyt niitä vastauksia kehiin!!!

Vierailija
458/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako matkalle ottaa mukaan muuten hyvän miehen, mutta joka syö vain ns lasten ruokia?

Paha kysymys ja hyvin vaikea kommentoida mitään, ei ole tullut tuollaista tilannetta ikinä vastaan.. Muiden mielipiteitä joudutaan nyt kyllä kyselemään, voitko ottaa mukaan vai et?

Vierailija
459/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha pipilä haluaisi kuskiksi = hylätäänkö heti vai uhrataanko norpille?

Vierailija
460/5012 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelias utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju, en kestä😂 Nauran ihan koko ajan itsekseni ääneen ja tuun niin mukaan, älkää jättäkö mua!😂😂

Tämä! Tälläistä asennetta ja naurun hekotusta itsekseen kaikilta matkalaisilta toivon!!

Mököttelijät älkööt vaivautuko.

Kuvitelkaa nyt keskiverto av: Norppayöasussaan, raikas voileipä kädessään, norppavanukas toisessa vaeltaa taukopaikalla kohti laatikkoleukaista Heimoa vapaasti vuotaen, tamponinnarukoru iloisesti tuulessa keinuen, itsekseen hihitellen...

Onko kauniimpaa näkyä? Kysyn vaan...

Olet aivan oikeassa, positiivinen asenne on tärkein ja kauniimpaa näkyä kuin av-matkailijat ei ole:)

Positiivisuudesta voitaisiin opettaa esim tosikkonaapureitani, jotka suuttuivat kun kerroin matkasta..

Ne on kyllä aina olleet samanlaisia, hulluiksi meitä haukkuivat:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän