Muistaako joku vielä Kukkura kaupan?
Oli Kukkuravihko ja kukkuramerkit ja kun vihko oli täynnä sai 10mk tai jonkun tavaralahjan. Asioin itse Pukinmäen kukkurassa ja kerran 6-vuotiaana nyysin sieltä käck patukan. Vieläkin on huono omatunto.
Kommentit (34)
Muistan toki, kaupan maskotti oli orava.
Herttoniemen Kukkurassa tuli käytyä rakkaan mummin kanssa.
Kyllä muistan Kukkurat ja etenkin ne kukkuramerkit.
Muistaako täällä kukaan Pajusen kauppoja? Ne muuttuivat Alepaksi sitten myöhemmin. Ja vielä vanhempia kauppoja, muistan Seeckin liha-/makkarakaupat hämärästi lapsuudesta 60-luvulta.
Nyt kun muistellaan, niin muistaako kukaan punaista inkkari- pallopurkkaa? Olikohan pari keltaisella pohjalla ja inkkareita?
Muistan vieläkin kun vetelin sitä mukamas huulipunaksi ja joku vanhempi herrasmies tuli mua vastaan ja purskahti nauruun:)
Mä asioin Malmin Kukkarassa, kun mummo asui siinä lähellä. Kovasti keräilin Kukkura-merkkejä. Malmilla oli myös Pajusen kauppa, yläkerrasta meni liukumäki alakertaan.
Muistan! Tai en siis muuten olisi muistanut, mutta nyt kun kysytään, niin muistan kyllä pikkupenskana asioineeni äidin kanssa Kukkurassa. Olipa hauska muistopulpahdus.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun muistellaan, niin muistaako kukaan punaista inkkari- pallopurkkaa? Olikohan pari keltaisella pohjalla ja inkkareita? Muistan vieläkin kun vetelin sitä mukamas huulipunaksi ja joku vanhempi herrasmies tuli mua vastaan ja purskahti nauruun:)
Minäkin pidin lapsena näistä 63-syntyneenä
Muistan, olin töissä Larun Kukkurassa alkuvuoden 1987.
Mannerheimintien päässä oli kukkura. Otin siellä lehden käteeni ja yritin katsoa sisällystä, en lukea. Myyjäakka tuli ja löi lehden maahan nyrkiniskulla. Pudotin aikomani ostokset siihen paikkaan lattialle. Olin lähellä asuva kantis enkä mennyt enää koskaan siihen paskaläävään.
Hyvä ja halpa. Kukkura-vihot täyteen merkkejä. Ei kestänyt kilpailussa?
Muistan. Kukkarasta ostin halpaa ja hyvää riisisuklaata! Kukkuravihkot oli ihania.
Turussa oli Kukkura Hämeenkadun toisella puolella, sympaattinen kauppa. Olin jo unohtanut kukkuramerkit. :) Olivatko ne sinisiä?
Muistan Treelta Vikkulat. Taisi viimeinen sulkeutua jo 90-lyvulla?