Ai, lapsetko vaan ronkeleita??!
Entäs nämä aikuiset ihmiset, jotka noudattavat milloin mitäkin dieettejä eivätkä ota kahvipöydässä kuin kupin kahvin, kun tuossa tonnikalaa, tuossa on vehnajauhoja, tuossa on rasvaa... Listaa voisi jatkaa loputtomiin!
Ja kyse ei siis ole allergioista, vaan siitä että tuota " ei saa" syödä. Jos tullaan syntymäpäiville, kahvikutsuille ym. niin eikö voi tehdä sen kerran poikkeusta, että maistaa jotain kun ensin on hikihatussa leiponut vieraille!
No, joo, kiitos että sain purkautua.
Kommentit (81)
minusta jotkut asiat esim pitsassa on niin makukysymyksiä etten ikinä tekisi vieraille tarjottavaksi sieni,pepperoni tmv pitsaa... MUTTA minusta se että kieltäydyn sit kokonaan pitsasta jos sellasta on ei ole nirppanokkailua koska syön sitten kyllä hyvällä halulla muuta tarjolla olevaa :)
Vierailija:
Tykkäää? En minäkään nypi oliveja ruoistani, vaikken niistä niin kauheasti tykkää. Tai sieniä. Totta kai minä syön ne, jos niitä kerran ruoassa sattuu olemaan. Se on kohteliasta. K-o-h-t-e-l-i-a-s-t-a!!!Minä en ymmärrä, miksi joillekin on ikäänkuin sallittua ja oikeutettua olla epäkohteliaita.
Mä en todellakaan työnnä suuhuni mitään mikä ei miellytä. En edes sen takia että joku toinen olisi mielissään.
Tosin enpä mä tekis pitsaakaan kysymättä ensin mistä täytteistä vieraat pitää.
kanaa ja ananasta vai? Tai jauhelihaa, kunhan ei ole liian voimakkaasti maustettua? Eiköhän salami, sienet ja oliivi ole ihan normaaleja pitsan raaka-aineita...
Oikeasti, miten ihmiset voivat olla niin moukkamaisia?! Joillain on tosiaan pikkulasten ruokavalio, ja nähtävästi myös käytöstavat.
Muut käy vallan mainioisti. Ja vaihtoehtojakin jää vielä paljon täytteeksi.
Mun mielestä on sekin huonotapa että pakotetaan aikuinen syömään jotain mistä hän ei pidä. Tuputus on myös ihan perseestä.
Mua saa ihan vapaasti kutsua nirppanokaksi, sellainen mä olenkin. Mulle kelpaa vain paras!!
mutta mainitsin sen tuossa pitsaesimerkissä juuri siksi, että näillä nirppanokilla yleensä on lasten makutottumukset (joihin tuo ananas viittaa).
Yleensä nämä " mä en syö sitä, tätä ja tota" -vinkujat sitten rakastavat kaikkea makeaa... Tai näin ainakin olen keittiötyössä huomannut.
sitä en tee koskaan, enkä ole läski. Kissanristiäisiä on pari joka viikko, jos söisin toisten mieliksi, olisin 5-10 kg painavampi.
Eikö ihmisiä kutsuta kylään seuran vuoksi, eikä sen vuoksi että puputetaan läskiruokia ja kehutaan emäntää niistä???
ja samanlaisia ihmisiä käy meilläkin kylässä. No, yksi tuttavaperhe on sellainen, että heitä varten ei paljon viitsi panostaa, kun heille ei mikään kelpaa. Heidän suustaan kyllä kuulee kaikenlaista muutakin tökeröä.
muistelen ystäväni kertoneen jonkun kaukomatkan jälkeen, että melkein joka ruoassa oli jotain hedelmiä.
Vierailija:
sitä en tee koskaan, enkä ole läski. Kissanristiäisiä on pari joka viikko, jos söisin toisten mieliksi, olisin 5-10 kg painavampi.Eikö ihmisiä kutsuta kylään seuran vuoksi, eikä sen vuoksi että puputetaan läskiruokia ja kehutaan emäntää niistä???
Ei kai kukaan oletakaan, että vieraat lihottavat itsensä kylässä? Kyse on siitä, että aikuiset ihmiset kehtaavat valittaa tarjolla olevista ruoista sen sijaan, että pitäisivät turpansa kiinni ja jättäisivät syömättä. Tai, kuten hyvät käytöstavat edellyttäisivät, maistaisivat kohteliaisuudesta edes vähän.
Minäen vain voi (oksennus tulee) syödä esim just pepperonia.
Ja kyllä,minä syön yleensä jauhelihapitsaa (ei kiitos ananasta!!) tai tonnikalapitsaa.
MIKSI tehdä edes tarjolle ns mielipiteitä jakavia,miksei voi tarjota takuuvarmaa??
Jos maistan esim. suolaista piirakkaa, niin saatan sortua ahmimaan ison palan ja tuhoamaan monen päivän terveellisen ruokavalion. En kuitenkaan pidä meteliä syömisistäni ja syömättömyyksistäni ja jotain tosiaan maistan, mieluiten isäntäväen valmistamaa enkä esim. keksejä. Mielestäni näin olen kohtelias ruoanlaittajille ja toisaalta uskollinen omille tavoitteilleni.
Normaalisti syön vähän ja en todella jaksa syödä syömisen vuoksi. Sitten on näitä
ota toinen pala
Älä nyt näin vähän syö.... ota lisää
Miksi otit noin pienen palan
Et ole maistanut tota ja tota ja tota ja tota
KAUHEETA!
syö mitään leipomuksia, sokeria sisältävää tai leipää, koska saan niistä todella pahoja terveydellisiä ongelmia. Sama se mitä muut siitä ajattelevat, ei kiinnosta joutua kuoleman kieliin vain muiden ihmisten odotusten vuoksi. Elämä on tarpeeksi vaikeaa ilmankin.
Ja olen lisäksi aivan älyttömän EPÄKOHTELIAS koska en juo edes KAHVIA!! Viimeksi join kaksi vuotta sitten ja hirveät oireet tuli, joten ei kiitos.
Minä joka taistelen jatkuvasti ylipainon kanssa saan oikeasti näppylöitä tällaisista keskusteluista. Mua ärsyttää että pitäisi syödä joka paikassa pullia, kakkuja jne.
Ei voi ajatella niin että ei se yksi pala pahaa tee, mutta kun käy kylässä joka toinen päivä niin mitä järkeä olisi syödä vaan herkkuja ja jättää kunnon ruoka syömättä vain siksi että emännälle tulee paha mieli.
Olen lapsenikin opettanut siihen ettei herkkuja ole koskaan pakko syödä. Miksi muka olisi?
Kuinka kenelläkään on oikeus pakottaa syömään ylimääräisiä kaloreita? En ymmärrä..
Mieheni äiti valittaa aina ruoasta mitä tarjoan ja kehuu omia ruokiaan pojalleen meidän ruokapöydässämme. Mitä parempaa ruokaa teen, sitä enemmän pitää muistella hänen tekemiään ruokia.
Minun mielestäni kaikenlaiset arvostelut ruokapöydässä ovat junttimaisia. Jos on ruoalle allerginen, niin sen voi sanoa nätisti tai olla sanomatta. Loukkaavampaa on kuuluttaa isoon ääneen ettei pidä ruoasta kuin olla kokonaan syömättä. Hyvä selitys on aina, että söin juuri ja minulla e ole yhtään nälkä tai, että minulla on vähän huono olo, että ottaisin mieluiten vain vettä. Minä kyllä voin syödä vaikka pieniä kiviä, ettei tarvitse olla epäkohtelias.
Oletteko muuten huomanneet miten mustasukkaisia jotkut naiset ovat, jos heidän miehelleen maistuu toisen naisen tekemät ruoat? Kerrankin yksi ystäväperheemme mies kehui kohteliaisuudesta tarjolla ollutta ruokaa ja vaimon naama musteni. Vaimo sanoi, että jos me söisimme tällaisia ruokia, niin sinä lihoisit aivan muodottomaksi. No, minä ja mieheni olemme normaalipainoisia, vaikka syömme usein pippuripihvejä, kermakastiketta, hyviä salaatteja, juustoja ym.
Lisäksi en syö pekonia, sieniä, katkarapuja, simpukoita yms ällöjä juttuja, makkaroista kelpaa vaan nakit, meetwursti ja arkiwursti, Ällöttävän makeat kakut on myös inhokkeja
Vierailija: