Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai, lapsetko vaan ronkeleita??!

Vierailija
04.09.2006 |

Entäs nämä aikuiset ihmiset, jotka noudattavat milloin mitäkin dieettejä eivätkä ota kahvipöydässä kuin kupin kahvin, kun tuossa tonnikalaa, tuossa on vehnajauhoja, tuossa on rasvaa... Listaa voisi jatkaa loputtomiin!

Ja kyse ei siis ole allergioista, vaan siitä että tuota " ei saa" syödä. Jos tullaan syntymäpäiville, kahvikutsuille ym. niin eikö voi tehdä sen kerran poikkeusta, että maistaa jotain kun ensin on hikihatussa leiponut vieraille!

No, joo, kiitos että sain purkautua.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19

Vierailija
42/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19

Vierailija
44/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta ehkä ei olekaan järkeä panna tarjolle esim. viittä lajia keksejä, vaan voisi olla vaikka parit keksit, leipäjuustoa, hedelmälohkoja. Ei se piintyneelle keksihiirellekään pahaa tekisi syödä välillä jotain muuta.

Sinänsä olen samaa mieltä sen kanssa, jonka mielestä on naurettavaa, että aikuinen ihminen valittaa, ettei " tykkää" . Miten ei tajua, että se kuulostaa lapselliselta?

Vierailija
45/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen. Minun " ongelmani" on päinvastainen. Kaikki tarjottava, jopa voileipä, Maistuu kylässä paljon paremmalle. Ja sitten on vaikea olla ottamatta lisää..

Vierailija
46/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19

Vierailija
47/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko samoin omista vieraistasi? Pitäisikö heidän maksaa jos tarjoat jotain?

Vierailija
48/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19

Vierailija
49/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on usein poikkeuksellisen herkät aistit.

Vierailija
50/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaan syömään sellaiseen seurueeseen missä EI VOI kieltäytyä. Siinä tippuu kummasti alas kurkusta vaikka mitä. En ole nirsoilija mutta tekemistä oli minullakin niitten ihmeellisyyksien kanssa....

Vierailija
51/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin kohteliaisuussäännöt ois pyyhkäisty tipotiehen. Outoja ootta.

Vierailija
52/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommin leivo enkä laita ruokaa ellen itse halua laittaa. Jokainen sitten syö ihan sen verran kuin haluaa ja sitä mitä haluaa sen rajoissa mitä pöydässä on.

En loukkaannu jos ei kelpaa.

Jos joku (typerys) mainostaa ääneen miten ei voi sietää sitä tai tätä ihmettelen vaan kovasti miten maut voivat olla niin erilaisia. Olen oppinut ettei tyhmyyden ja huonon käytöksen yhdistelmälle voi mitään!

Tähän hyvää koulutusta antoi edesmenneen isäni vierailut jolloin hän minun laittamaani ruokaa lautasellaan siirrellen kehui sisarusteni tarjoilut maasta taivaaseen. Muutenkin vanhat ne ovat pahimpia ronklaajia. Mitä vanhempi sen harvempi ruoka käy.

Vierailija
53/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina tunkea kaiken maailman pastejoita ja kakkuja päytään? Eikö olis helpompaa laittaa pari juustoo kuutioiksi ja huuhdella ja paloitella hedelmiä, kuin leipoa sen seitsemän sortin leivosta? Tuskin lapsetkaan sanovat omenanlohkoille (allergiat taas erikseen!!) yäk eivätkä kärsisi sokerihumalasta..

Vierailija
54/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin lapsetkaan sanovat omenanlohkoille (allergiat taas erikseen!!) yäk.

Vierailija
55/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti välillä tuntuu että ei kärsi käydä missään kylässä kun aina sinne pöytään laitetaan viinereitä, pasteijoita yms.. jotka ovat todella lihottavia. Ja jos otat yhden niin emäntä komentaa ottamaan toisen. Harmittavaa.

Onneksi minun ystävistäni suurin osa on niin fiksuja että erikseen kysyvät otanko kahvia. Jos juon kahvia niin sitten syön sitä pullaakin pöydästä (ja loppupäivän kärvistelen todella vähällä ruualla) ja jos taas en suin surminkaan halua sitä pullaa syödä ni sitten kieltäydyn kahvista. Ne jotka keittävät kahvia kysymättä haluanko sitä ni saavat kestää sitten sen että sen pullankin jätän väliin.

Vierailija
56/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä apn tarkoitus ollut kritisoida aikuisia, jotka nyrpistelevät ruualle..?

Mutta myös emäntien on syytä katsoa peiliin ja olla suuttumatta siitä ettei kaikki hänen tarjottavat ole kaikkien mieleen. Yksi raivostuttava ja myös huvittava kommentti, johon hoikkana ihmisenä törmää usein " ota isompi pala kakkua/toinen pulla/syösyö, kun sä olet niin hoikka" . Ei riitä, että syö yhden keksin vaan pitää ottaa myös toinen ja kolmaskin! Mielestäni lähes sama kuin lihavalle sanoisi " älä ota lisää (ettet liho)" .

Vierailija
57/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini perheineen tuli kyllän ja olin leiponut pullaa,keksejä ja laittanut karjalanpiirakoita,kaikki sellaista mitä olen heillä itsekkin syönyt,joten ei allergioita tmv.

No,nämäpä tosiaan tyytyvät vain kahviin ja sanovat et " ei nyt viitsi ottaa,kun ei ole nälkä" HÄH?? En tod mihinkään nälkään leiponutkaan niitä...

Samoin jos heille menee niin mitään ei ole ikinä valmiina,vaan sitten miehet tai me naiset mennään kauppaan ja ostetaan PUOLIKSI heillä tarjottavat... OUTOA...

Vierailija
58/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen av:ta en edes tiennyt, että tällaisia nirppanokkia on olemassa;) Kun ei meidän pöydässä ole koskaan näitä istunut.

Vierailija
59/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mennään vierailulle ja emäntä laittaa tarjottavaa niin sitähän otetaan.

Minulla on laktoosi-intoleranssi. Oireilen vatsakivulla, ilmavaivoilla ja paljon nautittuna ripulilla. En mainosta sitä kyläillessäni. Jos ei ole laktoositonta vaihtoehtoa tarjolla niin otan sitä missä laktoosia sitten on.

Lähimmät ystävät ja suku vaivani tietää, joten he siihen varautuvat. Niin usein en vieraampien luona käy ettenkö sitten joskus söisi vaivastani huolimatta ja sitten kaasuttelisi iltaa kotona.

Vierailija
60/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäää? En minäkään nypi oliveja ruoistani, vaikken niistä niin kauheasti tykkää. Tai sieniä. Totta kai minä syön ne, jos niitä kerran ruoassa sattuu olemaan. Se on kohteliasta. K-o-h-t-e-l-i-a-s-t-a!!!

Minä en ymmärrä, miksi joillekin on ikäänkuin sallittua ja oikeutettua olla epäkohteliaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan