Miksi tulet rampilta 80kmh kun päätiellä ajetaan 110kmh??
Sinä molopää aiheutat vaaratilanteita ja turhia kaistanvaihtoja / jarrutuksia. Keskity ajamiseen ja tutki instagrammiasi vasta kotona.
Kommentit (49)
Tai miksi tulet rampille täysin samaa vauhtia kuin päätiellä ajava? Ymmärrätkö että sinun tulee sopeuttaa nopeutesi niin että pääset sujuvasti liikenteen sekaan. Tämä tarkoittaa joko aavistuksen hiljempaa tai aavistuksen suurempaa nopeutta ajoa tilanteesta riippuen.
No kun mun Scanialla ei valitettavasti saa ajaa lujempaa mottipää.
Kerran yhdessä työpaikassa vanhempi rouvashenkilö pyysi saada kyydin kotiin, olin silloin jotain 25v mies ja rouva oli joutua shokkiin "hurjasta menosta" kun kiihdytin moottoritien rampilla siihen vähän reiluun satasen vauhtiin :D Ei tullut toista kertaa kyytiin xD
Vierailija kirjoitti:
No kun mun Scanialla ei valitettavasti saa ajaa lujempaa mottipää.
Ei koske rekkakuskeja, pelkästään normaali-ihmisiä
En periaatteestakaan aja ylinopeutta
Tulen rampille yleensä noin 50 km/h. Pitää väistämisvelvollisena olla valmis pysäyttämään, jos rakoa ei löydy.
Näiden takaa onkin sitten kiva yrittää itsekin tielle... 5 auton letka tunkee sekaan kahdeksaakymppiä kun muut ajaa 120 km/h.
Saksassa saa vähän widunmoiset sakot jos väistät rampilta tulijaa vasemmalle kaistalle. Pitäis olla täällä sama.
Amerikassa on muistaakseni sellainen sääntö että motarille liittyvälle annetaan tilaa. Mutta kyseessä onkin sivistysmaa, eiäk Suomen tapainen sossula jossa oma etu paras etu.
vielä pahempia ne molopäät, jotka ei osaa ajaa liikenneympyrässä. Ollaan mukamas kohteliaita ja odotellaan aivan turhaan. samalla jumiutetaan koko liikenne.
Jos laki ei ole vallan muuttunut, niin ilman toisin mäãrääväã merkkiä suurin nopeus kiihdytyskaistalla on 80 km/h.
No kun sieltä rampilta tullessa ei pääse mihinkään väliin, kun autot menevät ilman turvaväliä keula edelläolevan perseestä. Pitää olla valmis pysähtymään, kun väliin ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Tulen rampille yleensä noin 50 km/h. Pitää väistämisvelvollisena olla valmis pysäyttämään, jos rakoa ei löydy.
Pelottaa, mikäli oikeasti olet liikenteessä... vieläkö olet hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa saa vähän widunmoiset sakot jos väistät rampilta tulijaa vasemmalle kaistalle. Pitäis olla täällä sama.
Niin onkin. Mutta Suomessa ei ole ketään sakottamassa, koska liikennevalvonta on nähtävästi poistettu poliisin tehtävistä.
1antero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen rampille yleensä noin 50 km/h. Pitää väistämisvelvollisena olla valmis pysäyttämään, jos rakoa ei löydy.
Pelottaa, mikäli oikeasti olet liikenteessä... vieläkö olet hengissä.
En ole edes kolaroinut.
Jos kaikki pitäisi oikeita turva välejä niin pienestä alinopeudesta rampilta tullessa ei olisi kenellekkään haittaa
Tahallani. Teen muutenkin liikenteessä mahdollisimman paljon kiusaa. Jarrutan ensin ja vilkutan vasta kun aloitan kääntymisen, ajan aina 5km/h hitaampaa kuin suurin sallittu nopeus ja liikennevaloissa lähden todella hitaasti liikkeelle, jotta osa ei ehdi samoilla vihreillä.
Itsekin kiroilin ennen autossa muiden kuskien idioottimaisuutta, mutta joku suositteli tällä palstalla kokeilemaan kiusantekoa. Oli hyvä vinkki, saan mielihyvää kun tiedän muiden kuskien kiroilevan minua.
Isompi ongelma motareilla, etenkin kehä ykkösellä ovat nämä kilometrikaupalla oikeaa kaistaa pitkin ajavat. Kehällä on siis yleensä kolme kaistaa suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Näiden takaa onkin sitten kiva yrittää itsekin tielle... 5 auton letka tunkee sekaan kahdeksaakymppiä kun muut ajaa 120 km/h.
Ei kait kukaan tyhmä aja siinä letkassa ja ajattele että 5 autoa löytää sopivan raon yhtäaikaa?
itse jätän aina rakoa siihen rampilla edellä menevään 30-50 metriä ja kattelen sopivaa rakoo.
Pitää olla todella köyhä jos jonossa menet rampilla ja ööö ei sovi apuvaaa?
No kun kovempaa ei pääse 😭