Järkyttävä ihonalainen finni (paise) keskellä otsaa. Keskiviikkona työhaastattelu. Miten saisi sen pois?
Totta kai ilmestynyt aivan järkyttävä paise ihan keskelle otsaa. Keskiviikkona olisi tärkeä työhaastattelu, jonne olisi kiva mennä itsevarmana. Enkä tietenkään haluaisi, että haastattelijan kaikki huomio menisi siihen paiseeseen :D
Vinkkejä, miten ton saisi pois? Ei voi puristaa, kun on ihonalainen. Sormella kun koittaa, niin hirveä kova rypälemäinen paise vaan tuntuu. Hitto vie..
Kommentit (59)
Pimple plaster, siis sellaisia laastarin tapaisia, lätkäistaan näppylän päälle puhdistetulle, anntetaan olla yön yli ja seuraavana aamuna on jo paljon parempi, voit laittaa useampana iltana. Mulla näitä aina kaapissa, paras ikinä ❤️💖
Anna olla, kyllä se siitä paranee ajan kanssa. Ehkä silmien meikkaaminen, mielenkiintoiset korvakorut tms voi viedä siitä huomion? Tosin tuskin näppy tai paise naamassa ketään kiinnostaa, vaan se itse asia eli oletko sopiva työntekijä. Onnea haastatteluun!
Vierailija kirjoitti:
Otsonoitua oliiviöljyä patin päälle aamuisin ja iltaisin. Minulla ainakin tuo nopeuttaa huomattavasti tilanteen kehittymistä ja moni isompikin patti on kadonnut poksahtamatta! Kannattaa kokeilla. Muistaakseni ainakin Ruohonjuuri myy.
Tää on hyvä! Leukaan meinaa tulla välillä paiseita mutta ne kuivahtaa alkuunsa otsonoidulla oliiviöljyllä. Haisee hirveälle mutta se on pieni hinta siitä, että saa ne hirvitykset pois naamasta nopeasti.
Voi v*ttu näitä ohjeita 😂 Toiset ottaa tosissaan ja toiset …
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sille mitään!
Laita laastari tai peitepuikkoa.
Parhaiten rauhoittuu kun hautoo jääpaloilla.
Hormonaalisen aknen kystiset finnit on ihan ****. Ne ei katoa tuosta vaan, voi mennä viikkoja, ja siltikin ne voi vielä koteloitua ihonalaiseksi patiksi, tai samaan kohtaa pian taas kohoaa samanlainen.
Koita käsisuihkulla lämmintä ja viileää vuorotellen joka päivä (viimeistely viileällä). Ja saippualla vielä toki pestä. Samaan aikaan tehdä parhaansa, että hormonit tasapainoittuu, ja bakteerit pysyy aisoissa (rentoutuminen, uni, terveellinen ruokavalio, rauhallinen liikunta, ulkoilu, ei stimulantteja, päihteitä, sokeria). Puhdas tyynyliinakin, ja jos käyttää jotain päähinettä, joka koskee siihen kohtaan, myös puhdas.
Toki voi sitä koettaa jotain antibakteerisia luonnonaineitakin iholle laittaa, mutta tiedä sitten auttaako asiaa, kaiken näköisiä yrttejä on olemassa, ihan maustehyllystäkin löytyy sellaisia, mm. kardemumma, basilika...sitten prosessoimaton hunaja...inkivääri yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Avenen Triacneal voidetta apteekista, kuivattaa finnit nopeaan.
Tämä, illalla laittaa, niin aamulla on vain aavistus finnistä jäljellä. Teini selätti akneongelmansa tällä voiteella.
Pahin skenaario on kun finni on kypsä ja et ole puristanut sitä ja pyyhkäiset hiuksia otsalta ja käsi osuu finniin ja samalla kesken haastattelun finni puhkeaa ja mätä ja veri leviää otsalle ja valuu alaspäin 😆
Vierailija kirjoitti:
Anna olla, kyllä se siitä paranee ajan kanssa. Ehkä silmien meikkaaminen, mielenkiintoiset korvakorut tms voi viedä siitä huomion? Tosin tuskin näppy tai paise naamassa ketään kiinnostaa, vaan se itse asia eli oletko sopiva työntekijä. Onnea haastatteluun!
Kyllä mua ainakin työnantajana kiinnostaa, että on siisti olemus ja pitää hygieniastaan huolen. Kun pesee illoin ja aamuin naaman, niin ei pääse tuollaisia paiseita syntymään.
Hierot sitä niin se ikäänkuin liukenee ja häviää
En ikinä ottaisi työntekijää, jonka itsetunto murenee finnistä. Tee kaikille palvelus ja jätä menemättä.
Laita kattilaan vettä ja kiehumaan niin miedolle että höyry nousee. Kiedo hiuksiisi pyyhe ja pidä kasvoja ja finniä 10-20 minuuttia ja pyyhi puhtaalla koko ajan. aamulla on ihan ok jo. Mutta uhtaus, anna hengittää ihon ja se puhtaus.
”Bye bye blemish”
Ostin netistä laitoin illalla Tätä muhkuran päälle aamulla se oli kuiva;
toimii nimensä mukaisesti👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin työnantajana kiinnostaa, että on siisti olemus ja pitää hygieniastaan huolen. Kun pesee illoin ja aamuin naaman, niin ei pääse tuollaisia paiseita syntymään.
Liiallinen peseminen itse asiassa vaan pahentaa tilannetta. Mutta onneksi minulla on hormonaalinen aikuisiän akne niin ei tarvitse murehtia siitä että päätyisin sinulle töihin.
Ap tässä moi. Noi kuivatuskikat ei tosiaan toimi, menee vaan entistä syvemmälle, joskus aiemmin kokeillut. Sen sijaan koitin tätä höyrykikkaa ja rasvausta. Paise on hieman pienempi, ja ei punoita enää niin paljoa. Edelleen kuitenkin ihosta ulkoneva ja aivan kauhea 😀 meikki ei kauheasti auta - tiedätte sen fiiliksen, kun maalaa seinää ja maalin alle jää jotain röpelöistä…
Minulla on poskessa tällainen ja pitäisi mennä passikuvaan :(
Paa hattu päähän ja ilmoita olevas pohjimmiltaan rock'n roll- ja blues-jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Voit koittaa laittaa siihen teepuuöljyä raakana (sitä 100%:sta) jos on pinnallisemmissa ihokerroksissa, öljy ”kypsyttää” sen puristettavaan kuntoon.
Yksi vaihtoehto on tietysti mennä maanantaina yksityiselle lääkärille, mieluummin kirurgi tai ihotautilääkäri, selittää tilanne ja pyytää avaamaan patti kirurgisesti.
Joka tapauksessa suosittelen hankkimaan kunnolliset peiteaineet, poksahtaa tai ei, saat sen meikattua piiloon.
Aatteletko sä tosiaan että kirurgi haluaa avata sun finnin? :D Valoja päälle! Lääkärit eivät availe finnejä turhan takia. Paiseet avataan. Aloittaja: Osta benzyyliperokdsidia apteekista, jos myös on salisyylihappoa tai joku antibioottisilmätippa josta on jäänyt ylitse niin hyvä. Benzyyliperoksidit yöksi finnin päälle. Jos on rahaa niin osta la Roche Posayn Cicaplast Baume. Sitten täsmähoitoa.
Tälle voiteelle iso suositus täältäkin!
Laita iso kökkäre tuota voidetta finnin päälle yöksi ja jos olet kotona, myös päivällä.
Aloita Burana kuuri.
Koeta olla stressaamatta, joogaa, sauno, rentoudu.
Syö kasvispitoisesti. Suklaat ja karkit pois. Et saa finniä täysin paranemaan mutta turvotus ja kipu laskee, meikkiä päälle.