Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa ihmisten ennakkoluulot perhettämme kohtaan

Vierailija
25.11.2014 |

Olen 20v ja avopuolisoni 22v. Meillä on 2v tyttö. Meillä on poikaystävän kanssa päihdetaustaa ja hänellä vielä mt-taustaa sen lisäksi. Jouduin 17v katkaisuhoitoon ja lastenkotiin runsaan alkoholinkäytön takia. Olin myös sekakäyttäjä eli jos ei rahat riittänyt kunnon juotaviin piti ostaa vähemmän ja äidin lääkekaapista pillereillä saada pää sekaisin. Poikaystävällä huumeriippuvuutta, masennusta ja itsemurhayrityksiä. Hän on ollut 3 kertaa katkaisuhoidoissa ja kerran pitkässäniemessä. Tapasimme tukiryhmässä, kun olimme molemmat kuntoutumassa. Tulin 4kk seurustelun jälkeen raskaaksi enkä ole pisaraakaan ottanut sen jälkeen. Poikaystävä on ollut kuivilla myös raskauden puolivälin jälkeen. Meillä molemmilla on terveen paperit, olemme päässeet yli nuoruuden hölmöilyistä. Kumpikaan ei käytä mitään päihteitä ja poikaystävä ei ole enään masentunut tai itsetuhoinen. Historiamme takia saamme paljon ennakkoluuloja. Koska olemme nuoria vanhempia ja meillä on oma taustamme. Ymmärrän, että sosiaalityöntekijät ovat kiinnostuneita miten meillä menee, kun itse sekoilin nuorena jouduin heidän asiakkaakseen. Luulisi, että nykyään on nähty jo kaikenlaista mutta ei ilmeisesti. Monet tietävät taustamme ja on ikävää vaikka bussissa kuulla kuinka huono äiti olen. Tytöstä tehdään turhia ls-ilmoja vain taustamme vuoksi. Alkaa pinna palaamaan, olemme hyviä vanhempia! Mies käy töissä ja minä teen satunnaisia työvuoroja koska opiskelen iltalukiossa. Huolestuttaa tulevaisuus. Mitä jos tytön synttäreille ei kukaan uskalla tulla taustamme vuoksi? Kukaan vanhempi ei ole päiväkodissa vaivautunut juttelemaan kanssamme vaikka olemme koittaneet.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö noistsa. Jos käy hankalaksi, olisiko mahdollista vaihtaa paikkakuntaa? Kaikkea hyvää, teill menee hienosti:)

Vierailija
2/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa maineesi kerran ja sitä on vaikea saada takaisin. En kovin mielelläni itsekään toisi lastani teille leikkimään tai tekisi tuttavuutta kanssanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa miten hienosti olette saaneet elämän kuntoon. Siinä on esimerkkiä monelle. 

Vierailija
4/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies veti huumeita kun olit raskaana?

Vierailija
5/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi missään tekemisissä kanssanne, sori vaan.

Vierailija
6/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä paukuttelisi henksleitä jos vain kaksi vuotta selvinpäin.

Vierailija
7/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen muutto ja aloittaminen puhtaalta pöydältä. Jos siis ei asenteet muutu. 

Vierailija
8/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa? Näkyykö rankka tausta ulospäin fyysisesti? Joskus on parempi olla kertomatta ainakin uusille tuttaville. Joskus muutto ja uudet kuviot voi auttaa.

Vierailija
9/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sut lynkataan varmasti. Toivotan hyvää jatkoa, usko itseesi äitinä ja usko teihin vanhempina. 

Vierailija
10/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:56"]Miksi se mies veti huumeita kun olit raskaana?
[/quote]
en oo ap mut oisko riippuvuus??

Vierailija
11/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sitä tarkoita että jos on möhläillyt nuorena niin siitä ei voisi tapojaan parantaa. Hyvinhän teillä nyt kuulostaa menevän. Ennakkoluuloiset ihmiset osaa kyllä pilata toisten ilon, itse tiedätte parhaiten miten teidän perheellä menee. Tsemppiä jatkoon! Älkää miettikö muitten paska puheita.

Vierailija
12/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla leimataan. Mies on kotoisin alle 4000 asukkaan paikasta ja voi jestas että siellä ajatellaan nurkkakuntaisesti. Tyyliin jos kerran ostat grilliltä ruuan niin oot uusavuton etkä osaa ruokaa laittaa. Kerran oot humalassa niin oot juoppo. Ei kertakaikkiaan saa erota massasta mitenkään tai sulla on leima otsassa.. Ihmisen asiat "tiedetään" joka talossa, paremmin kuin ihän itse tietää. itse varmaan muuttaisin pois jos kyseessä olis samantyylinen paikka.

Vierailija
13/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:59"]Asutteko pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa? Näkyykö rankka tausta ulospäin fyysisesti? Joskus on parempi olla kertomatta ainakin uusille tuttaville. Joskus muutto ja uudet kuviot voi auttaa.
[/quote]

Treellä asumme. Ei näy ulospäin, emme näytä alkkiksilta tai narkkareilta. Pitää harkita muuttoa, kun lukioni on ohi. Ikävää miten ihmiset suhtautuu meihin. Kaikilla oma menneisyys ja historia. On sääli, että sen täytyy vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen nykypäivänä. Olemme normaali pieni perhe. Ja sinulle, kun epäilit ettemme retkahta koska 2 vuotta vasta selvinpäin. Et vissiin ole koskaan itse ollut riippuvainen (hyvä niin) mutta 2 vuotta on paljon meille. Ei tulisi mieleenikään vaarantaa tyttäremme elämää!

Vierailija
14/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahden kamataustaisen pitää mennä kimppaan? Varmaan olisi parempi ollut jos ..

vittu jaksa selittää tehkää mitä lystäätte

Vierailija
15/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte varmaan jossain pikkupaikkakunnalla? Kannattaisi ehkä muuttaa, lapsen takia, ettei joudu kärsimään menneisyyden taakoista. Ikävä tilanne, maksat nyt kovaa hintaa nuoruuden töppäyksistä. Jokainen ansaitsee silti uuden mahdollisuuden.

Vierailija
16/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienellä paikkakunnalla te oikein asutte jos muka kaikki tietävät taustanne? Puhuit Pitkästäniemestä - asutteko Tampereella? Muuttakaa toiseen kaupunginosaan.

En minäkään juuri vaivaudu juttelemaan toisten vanhempien kanssa päiväkodissa. Ei vaan jaksa kun on aina itsellä kiire jonnekin. En tiedä kenenkään taustoja eikä juuri kiinnostakaan.

Vierailija
17/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon haleja<3 itse kans ollut pari krt katkaisussa ja sekoilut loppu ko seinää ko tulin raskaaksi,hieno kuulla,että muita samanlaisia :) asun onneksi pk-seudulla eikä täällä kukaan tiedä edes sun nimeä...

Vierailija
18/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriin vanhempiin suhtaudutaan usein liian epäluuloisesti. Jos vielä päihdetaustaa niin soppa on valmis. Oma siskoni tuli vahingossa raskaaksi 18-vuotiaana ja sai kaksoset. Parempia vanhempia saa hakea. Ennen oli ihan normaalia saada lapset parikymppisenä, nykyisin se on joku maailman ihmeellisin asia. Kuulostat fiksulta ihmiseltä. Jätä paskapuheet omaan arvoonsa.

Vierailija
19/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta tuo vittu-sanan käyttö  kuulostaa aina pahalta. Ei ainakaan paranna kenenkään osakkeita.Muuten toivon teille kaikkea hyvää ja kyllä se iloksi muuttuu, kun ihmiset oppii huomaamaan ,että pystytty olemaan ilman päihteitä. Pikkuhiljaa asiat unohtuu...

Vierailija
20/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:08"]Miten pienellä paikkakunnalla te oikein asutte jos muka kaikki tietävät taustanne? Puhuit Pitkästäniemestä - asutteko Tampereella? Muuttakaa toiseen kaupunginosaan.

En minäkään juuri vaivaudu juttelemaan toisten vanhempien kanssa päiväkodissa. Ei vaan jaksa kun on aina itsellä kiire jonnekin. En tiedä kenenkään taustoja eikä juuri kiinnostakaan.
[/quote]

Juu Treellä asumme. Täällä koko ikäni asuneena ihmiset tuntee.