Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ihmisten ennakkoluulot perhettämme kohtaan

Vierailija
25.11.2014 |

Olen 20v ja avopuolisoni 22v. Meillä on 2v tyttö. Meillä on poikaystävän kanssa päihdetaustaa ja hänellä vielä mt-taustaa sen lisäksi. Jouduin 17v katkaisuhoitoon ja lastenkotiin runsaan alkoholinkäytön takia. Olin myös sekakäyttäjä eli jos ei rahat riittänyt kunnon juotaviin piti ostaa vähemmän ja äidin lääkekaapista pillereillä saada pää sekaisin. Poikaystävällä huumeriippuvuutta, masennusta ja itsemurhayrityksiä. Hän on ollut 3 kertaa katkaisuhoidoissa ja kerran pitkässäniemessä. Tapasimme tukiryhmässä, kun olimme molemmat kuntoutumassa. Tulin 4kk seurustelun jälkeen raskaaksi enkä ole pisaraakaan ottanut sen jälkeen. Poikaystävä on ollut kuivilla myös raskauden puolivälin jälkeen. Meillä molemmilla on terveen paperit, olemme päässeet yli nuoruuden hölmöilyistä. Kumpikaan ei käytä mitään päihteitä ja poikaystävä ei ole enään masentunut tai itsetuhoinen. Historiamme takia saamme paljon ennakkoluuloja. Koska olemme nuoria vanhempia ja meillä on oma taustamme. Ymmärrän, että sosiaalityöntekijät ovat kiinnostuneita miten meillä menee, kun itse sekoilin nuorena jouduin heidän asiakkaakseen. Luulisi, että nykyään on nähty jo kaikenlaista mutta ei ilmeisesti. Monet tietävät taustamme ja on ikävää vaikka bussissa kuulla kuinka huono äiti olen. Tytöstä tehdään turhia ls-ilmoja vain taustamme vuoksi. Alkaa pinna palaamaan, olemme hyviä vanhempia! Mies käy töissä ja minä teen satunnaisia työvuoroja koska opiskelen iltalukiossa. Huolestuttaa tulevaisuus. Mitä jos tytön synttäreille ei kukaan uskalla tulla taustamme vuoksi? Kukaan vanhempi ei ole päiväkodissa vaivautunut juttelemaan kanssamme vaikka olemme koittaneet.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen äiti joka on teininä ollut sekakäyttäjä.
asun kaukana siitä silloisesta paikkakunnasta, ja sr kyllä helpottaa kummasti.
mutta sukulaiset kaikki tietävät taustani.
paras tapa on näyttää muille pitkät, on pysyä kuivilla ja siihen tietysti menee aikaa ennen kuin ihmiset vakuuttuvat.
aina kuitenkin tulee olemaan ihmisiä,
joista olet alinta pohjasakkaa vaikka eläisitte täysin normaalia lapsi perheen rauhallista elämää.
Se joko tulee hyväksyä ja kasvattaa paksumpi iho tai muuttaa kauemmas, itse tein molemmat.
toivon sinulle onnea tulevaisuuteen!
hienosti on mennyt ja jokainen selvä päivä on uusi askel parempaan huomiseen!

Vierailija
62/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:06"]Pienellä paikkakunnalla leimataan. Mies on kotoisin alle 4000 asukkaan paikasta ja voi jestas että siellä ajatellaan nurkkakuntaisesti. Tyyliin jos kerran ostat grilliltä ruuan niin oot uusavuton etkä osaa ruokaa laittaa. Kerran oot humalassa niin oot juoppo. Ei kertakaikkiaan saa erota massasta mitenkään tai sulla on leima otsassa.. Ihmisen asiat "tiedetään" joka talossa, paremmin kuin ihän itse tietää. itse varmaan muuttaisin pois jos kyseessä olis samantyylinen paikka.
[/quote]

Joo tämä. Itse oon kotoisin 2000 asukkaan kylästä ja hyvin ahkeraan tiesivät minun asiani ja soittelivat lastensuojeluilmoituksia pari vuotta vanhemmasta ulkomaalaisesta poikaystävästäni. Todella raivostuttavaa. No onneksi noistakin on jo vuosia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:15"]Täytyy myöntää etten haluaisi lapseni olevan lapsenne kaveri. Olen varmaan vanhempieni tai erityisesti äitini aivopesemä jo lapsena. Pieneltä paikkakunnalta kotoisin. Vanhemmat tiesivät kuka oli minkäkinlaisesta perheestä ja tiesin kenen kanssa ei ollut suotavaa kaveerata. No nyt jälkeenpäin ajateltuna ne ennakkoluulot ovat toteutuneet.

Työssäni kohtaan eri ammatin edustajia laidasta laitaan. Lähes 100-prosenttisesti näkee jo jalkaterän asennosta, jos jollain on huumetausta. Ehkä miehessäsi on jokin tekijä, että hänestä tulee mielikuva, "kölvistä".
[/quote]
Maailman paras vitsi. Sä et todellakaan näe ihmisten huumeiden käyttöä ulkonäöstä.

Vierailija
64/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että teillä on isoja urpoja tatuointeja ja lävistyksiä näkyvillä paikoilla. Itse kyllä tunnistan narkkarin jo kaukaa. Semmoisia ihme säikkyjä ja pälyileviä.

Vierailija
65/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
66/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoholisti voi oikeasti muuttua, tunnen yhden joka oli täys alkkis joka raitistui perusti yrityksen ja nyt työllistää kymmenen suomen kansalaista, ja näettehän te uutisista kun "uraohjus" tappoi lapsensa. Ei historia tulevaisuutta määrää. URPOT!!  Ja en ole nyk enkä ex alkkis

Vierailija
67/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:55"]

Kyllä alkoholisti voi oikeasti muuttua, tunnen yhden joka oli täys alkkis joka raitistui perusti yrityksen ja nyt työllistää kymmenen suomen kansalaista, ja näettehän te uutisista kun "uraohjus" tappoi lapsensa. Ei historia tulevaisuutta määrää. URPOT!!  Ja en ole nyk enkä ex alkkis

[/quote]

Todellakin. Itse ainakin tunnen pilvin pimein ihmisiä, jotka ovat nuorena vähän "hakeneet paikkaansa". Ei suurimmalla osalla ole mitenkään vaikuttaneet myöhempään elämään nuo nuoruuden "hairahdukset".

Vierailija
68/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan vaihtaminen voi olla ratkaisu.

Kuulostaa kyllä hyvältä, jos olette saaneet asianne järjestykseen, ja miehesi käy vielä töissäkin. Harva entinen sekakäyttäjä tai muu sosiaalitapaus tuohon pystyy.

Vierailija
69/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:15"]

Täytyy myöntää etten haluaisi lapseni olevan lapsenne kaveri. Olen varmaan vanhempieni tai erityisesti äitini aivopesemä jo lapsena. Pieneltä paikkakunnalta kotoisin. Vanhemmat tiesivät kuka oli minkäkinlaisesta perheestä ja tiesin kenen kanssa ei ollut suotavaa kaveerata. No nyt jälkeenpäin ajateltuna ne ennakkoluulot ovat toteutuneet. Työssäni kohtaan eri ammatin edustajia laidasta laitaan. Lähes 100-prosenttisesti näkee jo jalkaterän asennosta, jos jollain on huumetausta. Ehkä miehessäsi on jokin tekijä, että hänestä tulee mielikuva, "kölvistä".

[/quote]

Jalkaterän asennosta???

Vierailija
70/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voisin hyvin tutustua teihin tyttöni ja mieheni kanssa. Jos hyväksytte sen että oon aina töissä ja aikaa tavata saattaa olla hyvin vähän. Ehkä siksi en ole ystävällinenkään ettei mulle tulla tutustumaan kun en sitten kuitenkaan kerkee täyttää lapsiperheen odotuksia siitä että nähdään säännöllisesti.
Mun mahdollinen tylyys siis johtuu tilanteesta eikä teistä jos ollaan kohdattu päiväkodilla tms.

Vierailija
71/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:15"]

Täytyy myöntää etten haluaisi lapseni olevan lapsenne kaveri. Olen varmaan vanhempieni tai erityisesti äitini aivopesemä jo lapsena. Pieneltä paikkakunnalta kotoisin. Vanhemmat tiesivät kuka oli minkäkinlaisesta perheestä ja tiesin kenen kanssa ei ollut suotavaa kaveerata. No nyt jälkeenpäin ajateltuna ne ennakkoluulot ovat toteutuneet. Työssäni kohtaan eri ammatin edustajia laidasta laitaan. Lähes 100-prosenttisesti näkee jo jalkaterän asennosta, jos jollain on huumetausta. Ehkä miehessäsi on jokin tekijä, että hänestä tulee mielikuva, "kölvistä".

[/quote]

Jalkaterän asennosta???
[/quote]
AP varmaan tuntee sanonnan. Tampereen suunnalla ihan yleisesti käytössä nääs.

Vierailija
72/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti teidän pitää todistaa monin verroin olevanne normaali perhe. Synttäreille kannattaa kutsua lapsien vanhemmat myös kahville, niin uskaltavat tuoda lapsensa ja tutustuvat teihin. Toivottavasti saatte muutaman hyvän ystävän ja siitä alkaa sitten (toivottavasti) hyvämaine levitä niin kuin huono aikaisemmin. Zemppiä teille.

Vierailija
73/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että vituttaa. Toisaalta ihmisten huolenkin ymmärtää: ihmettelen suorastaan missä ollaan noin huolehtivaisia? Toivottavasti elämänne jatkuu oikein hyvänä!

Vierailija
74/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi itseni tai lasteni lähelle kaltaisianne.

Vierailija
75/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin Kuopio-ketjujen jatkoksi: Pitäisi puuttua, mutta ei saisi puuttua turhaan. Oikeasti on tosi vaikea tietää, mitä ihmisten mielessä ja kodeissa todella tapahtuu.

Vierailija
76/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:52"]Olen 20v ja avopuolisoni 22v. Meillä on 2v tyttö. Meillä on poikaystävän kanssa päihdetaustaa ja hänellä vielä mt-taustaa sen lisäksi. Jouduin 17v katkaisuhoitoon ja lastenkotiin runsaan alkoholinkäytön takia. Olin myös sekakäyttäjä eli jos ei rahat riittänyt kunnon juotaviin piti ostaa vähemmän ja äidin lääkekaapista pillereillä saada pää sekaisin. Poikaystävällä huumeriippuvuutta, masennusta ja itsemurhayrityksiä. Hän on ollut 3 kertaa katkaisuhoidoissa ja kerran pitkässäniemessä. Tapasimme tukiryhmässä, kun olimme molemmat kuntoutumassa. Tulin 4kk seurustelun jälkeen raskaaksi enkä ole pisaraakaan ottanut sen jälkeen. Poikaystävä on ollut kuivilla myös raskauden puolivälin jälkeen. Meillä molemmilla on terveen paperit, olemme päässeet yli nuoruuden hölmöilyistä. Kumpikaan ei käytä mitään päihteitä ja poikaystävä ei ole enään masentunut tai itsetuhoinen. Historiamme takia saamme paljon ennakkoluuloja. Koska olemme nuoria vanhempia ja meillä on oma taustamme. Ymmärrän, että sosiaalityöntekijät ovat kiinnostuneita miten meillä menee, kun itse sekoilin nuorena jouduin heidän asiakkaakseen. Luulisi, että nykyään on nähty jo kaikenlaista mutta ei ilmeisesti. Monet tietävät taustamme ja on ikävää vaikka bussissa kuulla kuinka huono äiti olen. Tytöstä tehdään turhia ls-ilmoja vain taustamme vuoksi. Alkaa pinna palaamaan, olemme hyviä vanhempia! Mies käy töissä ja minä teen satunnaisia työvuoroja koska opiskelen iltalukiossa. Huolestuttaa tulevaisuus. Mitä jos tytön synttäreille ei kukaan uskalla tulla taustamme vuoksi? Kukaan vanhempi ei ole päiväkodissa vaivautunut juttelemaan kanssamme vaikka olemme koittaneet.
[/quote]

Lahti?

Vierailija
77/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että luulet kaikkien tietävän ketä olette. Asun itsekin treella, olen teidän kanssanne suurinpiirtein samaa ikäluokkaa, olen ollut reilu vuoden pitkäniemessä, on mt- ja päihdetaustaa, eikä mulla nyt äkkiseltään kyllä sytytä alkuunkaan keitä olette. Saatikka että jollain tavan av-mammalla olisi mitään hajua. Me sentään olemme todennäköisemmin pyörineet samoissa piireissä aikoinaan.

Toivon kuitenkin tsemppiä teille jatkoon ja että lapsenne ei joudu kärsimään taustanne takia! Älä itsekään tee kärpäsestä härkästä. Kaikkea hyvää jatkoon!

Vierailija
78/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos muutatte ja aloitatte alusta iha uudella, vähän isommalla paikkakunnalla jossa taustojanne ei tunneta? Helpottaisi lapsennekin tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi