Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ihmisten ennakkoluulot perhettämme kohtaan

Vierailija
25.11.2014 |

Olen 20v ja avopuolisoni 22v. Meillä on 2v tyttö. Meillä on poikaystävän kanssa päihdetaustaa ja hänellä vielä mt-taustaa sen lisäksi. Jouduin 17v katkaisuhoitoon ja lastenkotiin runsaan alkoholinkäytön takia. Olin myös sekakäyttäjä eli jos ei rahat riittänyt kunnon juotaviin piti ostaa vähemmän ja äidin lääkekaapista pillereillä saada pää sekaisin. Poikaystävällä huumeriippuvuutta, masennusta ja itsemurhayrityksiä. Hän on ollut 3 kertaa katkaisuhoidoissa ja kerran pitkässäniemessä. Tapasimme tukiryhmässä, kun olimme molemmat kuntoutumassa. Tulin 4kk seurustelun jälkeen raskaaksi enkä ole pisaraakaan ottanut sen jälkeen. Poikaystävä on ollut kuivilla myös raskauden puolivälin jälkeen. Meillä molemmilla on terveen paperit, olemme päässeet yli nuoruuden hölmöilyistä. Kumpikaan ei käytä mitään päihteitä ja poikaystävä ei ole enään masentunut tai itsetuhoinen. Historiamme takia saamme paljon ennakkoluuloja. Koska olemme nuoria vanhempia ja meillä on oma taustamme. Ymmärrän, että sosiaalityöntekijät ovat kiinnostuneita miten meillä menee, kun itse sekoilin nuorena jouduin heidän asiakkaakseen. Luulisi, että nykyään on nähty jo kaikenlaista mutta ei ilmeisesti. Monet tietävät taustamme ja on ikävää vaikka bussissa kuulla kuinka huono äiti olen. Tytöstä tehdään turhia ls-ilmoja vain taustamme vuoksi. Alkaa pinna palaamaan, olemme hyviä vanhempia! Mies käy töissä ja minä teen satunnaisia työvuoroja koska opiskelen iltalukiossa. Huolestuttaa tulevaisuus. Mitä jos tytön synttäreille ei kukaan uskalla tulla taustamme vuoksi? Kukaan vanhempi ei ole päiväkodissa vaivautunut juttelemaan kanssamme vaikka olemme koittaneet.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-sanalla alkoi tämäkin ketju. Hienosti on elämä tasapainossa.

Vierailija
42/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä että tuollaisille lapsia syntyy. Ei tarvita kun joku vastoinkäyminen elämässä- ja niitä riittää, niin on ryyppy/huumeputki päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa, tuliko tosiaan yllätyksenä ettei kukaan halua kaltaisianne elämäänsä?

Vierailija
46/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä muuttaa toiselle paikkakunnalle, ellei töiden takia ole pakko asia siellä missä asutte. Jossakin muualla päin Suomea teitä ei tunneta ja voisitte aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
47/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää etten haluaisi lapseni olevan lapsenne kaveri. Olen varmaan vanhempieni tai erityisesti äitini aivopesemä jo lapsena. Pieneltä paikkakunnalta kotoisin. Vanhemmat tiesivät kuka oli minkäkinlaisesta perheestä ja tiesin kenen kanssa ei ollut suotavaa kaveerata. No nyt jälkeenpäin ajateltuna ne ennakkoluulot ovat toteutuneet.

Työssäni kohtaan eri ammatin edustajia laidasta laitaan. Lähes 100-prosenttisesti näkee jo jalkaterän asennosta, jos jollain on huumetausta. Ehkä miehessäsi on jokin tekijä, että hänestä tulee mielikuva, "kölvistä".

Vierailija
48/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:16"]Vaikeaa teihin olisi neutraalisti suhtautuakaan jos taustanne tietäisi. Sille nyt ei vaan voi mitään. Hyvä mainekin on tärkeää. Muuttakaan toiselle paikkakunnalle älkääkä enää mokailko niin saatte aloittaa puhtaalta pöydältä. [/quote] tuskin sullakaan ihan puhdas menneisyys, ikinä et oo mitään pahaa tehnyt... mulla kans pn-kokemuksia

[/quote]

Määrittele puhdas menneisyys. En ole ikinä kokeillut huumeita, en käytä lääkkeitä, en käytä juurikaan alkoa, en polta, en harrasta miesten vaihtamista, en varasta. Mulla ei ole mitään luurankoja kaapissa. Ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
50/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:08"]Miten pienellä paikkakunnalla te oikein asutte jos muka kaikki tietävät taustanne? Puhuit Pitkästäniemestä - asutteko Tampereella? Muuttakaa toiseen kaupunginosaan.

En minäkään juuri vaivaudu juttelemaan toisten vanhempien kanssa päiväkodissa. Ei vaan jaksa kun on aina itsellä kiire jonnekin. En tiedä kenenkään taustoja eikä juuri kiinnostakaan.
[/quote]

Juu Treellä asumme. Täällä koko ikäni asuneena ihmiset tuntee.
[/quote]

Ai TampereellÄ asut. Hah!

Vierailija
51/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:18"]Kerran narkki aina narkki. Oletteko paljon tehneet rikoksia alueellanne? Juuri tuollainen wt-roskajoukko pilaa muidenkin nuorten maineen. Anna lapsi suosiolla adoptoitavaksi ennen kuin pakolla viedään.
t äippä 21v
[/quote]

No myymälävarkauksia nyt ainakin huumeiden rahoitukseen. Päälle tietysti muutama nettipetos. Peruskauraa narkeilla.

Vierailija
52/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:59"]Asutteko pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa? Näkyykö rankka tausta ulospäin fyysisesti? Joskus on parempi olla kertomatta ainakin uusille tuttaville. Joskus muutto ja uudet kuviot voi auttaa. [/quote] Treellä asumme. Ei näy ulospäin, emme näytä alkkiksilta tai narkkareilta. Pitää harkita muuttoa, kun lukioni on ohi. Ikävää miten ihmiset suhtautuu meihin. Kaikilla oma menneisyys ja historia. On sääli, että sen täytyy vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen nykypäivänä. Olemme normaali pieni perhe. Ja sinulle, kun epäilit ettemme retkahta koska 2 vuotta vasta selvinpäin. Et vissiin ole koskaan itse ollut riippuvainen (hyvä niin) mutta 2 vuotta on paljon meille. Ei tulisi mieleenikään vaarantaa tyttäremme elämää!

[/quote]

Sittenhän asiat  on hyvin. Voitte muuttaa vaikka Tammerkosken toiselle puolelle, niin teitä ei tunneta siellä. Ei tää niin pieni kylä ole. Viranomaisilla on vaitiolovelvollisuus, he eivät saa taustatietojanne levitellä. Jos näin kävisi nosta rähinä päälle. Kangasala, Pirkkala, Nokia, Ylöjärvi voisivat olla kanssa hyviä paikkoja. Lähellä mutta pois tuttujen silmistä. Voimia! 

Vierailija
53/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo että ette ole mitään julkkiksia Tampereen kokoisessa kaupungissa! Omassa päässäsi on tuo käsitys ennakkoluuloista.

Vierailija
54/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista olen kuullut näistä mammapalstoista mutta nyt kun eksyin itse lukemaan niin voi herramunjee, tämähän on ihan hullujenhuone...ei tarvitse toista kertaa käydä, gosh.

PS Tsemppiä aloittajalle!

Vierailija
55/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:55"]

Kyllä alkoholisti voi oikeasti muuttua, tunnen yhden joka oli täys alkkis joka raitistui perusti yrityksen ja nyt työllistää kymmenen suomen kansalaista, ja näettehän te uutisista kun "uraohjus" tappoi lapsensa. Ei historia tulevaisuutta määrää. URPOT!!  Ja en ole nyk enkä ex alkkis

[/quote]

Aivan! :) Miehellä ongelmat alkoivat 17-vuotiaana hänen veljensä kuoltua jolloin hän masentui eikä jaksanut käydä koulussa tai muuallakaan. Lukiosta potkittiin ulos, kun ei näkynyt siellä ja silloinen tyttöystävä jätti. Äiti masentui myös, toinen veli oli intissä ja isästä ei tietoa. Perjaatteessa jäi yksin masentuneen äidin kanssa. Rankkaa ollut ja silloin kaipasi helpotusta oloonsa. Alkoholi auttoi kuulemma hetken ja aamulla paha olo kaksinkertainen joten ei nähnyt sitä vaihtoehtona. Nopeesti tulikin riippuvaiseksi. Mulla ongelmat alkoi 15-vuotiaana, kun oli "siistiä" juoda. Molempien elämän todennäköisesti pelasti pieni tyttäremme :) Ap

Vierailija
56/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, aiomme lisääntyä vielä tulevaisuudessa. Emme näe sille mitään estettä, kun opiskeluni ovat ohi ja molemmilla työpaikka. Paikkakunnan vaihto on myös edessä. Varmaan kaikilla joskus ollut niitä synkkiä hetkiä ja monet niistä selvinneet. Samoin olemme me :) Ap

Vierailija
57/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin sä niin tekisin tosta tilanteesta ihan päivityksen facebookkiin! Siinä olisikin porukalla ihmettelemistä kun uskaltaisitte nousta asian yläpuolelle. Voisit siinä just kertoa miten ikävä on että ihmiset tuomitaan menneisyyden perusteella ja kertoa miten hyvin teillä menee. Varmasti olisi opettava teksti monelle.

Munkin tuttuvapiirin ns. nuoruuden sekoilijat vaihtoivat kaikki paikkakuntaa ja aloittivat alusta.

Kiva kuulla että olette saaneet asiat kuntoon :)

Vierailija
58/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:05"]

. Molempien elämän todennäköisesti pelasti pieni tyttäremme :) Ap

[/quote]

Aika rankka taakka pikkulapselle; kannatella kahta aikuista päihderiippuvaista....

Vierailija
59/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teillä on nyt elämä mallillaan, mutta tiedät itsekin että olette addikteja lopun ikäänne. Pari vuotta kuivilla on hädin tuskin ensimmäinen askel toipumiseen. Se miten lujaa tekoa olette mitataan kun eteen tulee todellisia ongelmia esim. vakavia sairauksia, kuolema jne. Itse olen ollut kuivilla 17 vuotta, mutta aihetta voitonjuhliin ei todellakaan vielä ole. Onnea teille ja paras tapa kohentaa mainettanne on elää ihmisiksi päivästä toiseen. Se että teidät tiedetään päihde/mt-perheeksi ei ole ennakkoluuloa, vaan tietoa. Ennakkoluuloa on se, että luulet itse etukäteen, että teillä menee kaikki ok. Olette nuoria ja pari vuotta voi tuntua pitkältä ajalta, vaikkei se sitä ole. T: ex-heroinisti

Vierailija
60/78 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:18"]

Asun Tampereella, enkä tunne sinua. Mutta jos olette notkuneet Juvenes-kioskin nurkilla aikaisemmin, niin kasvonnehan ovat tuttuja ohikulkijoille. Hyvä, jos nyt elämä näyttää paremmalta!

[/quote]

Vastaisitko tähän epäsuoraan kysymykseen: Oletteko pyörineet Juveneksen kulmilla aiemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi