Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ihmisten ennakkoluulot perhettämme kohtaan

Vierailija
25.11.2014 |

Olen 20v ja avopuolisoni 22v. Meillä on 2v tyttö. Meillä on poikaystävän kanssa päihdetaustaa ja hänellä vielä mt-taustaa sen lisäksi. Jouduin 17v katkaisuhoitoon ja lastenkotiin runsaan alkoholinkäytön takia. Olin myös sekakäyttäjä eli jos ei rahat riittänyt kunnon juotaviin piti ostaa vähemmän ja äidin lääkekaapista pillereillä saada pää sekaisin. Poikaystävällä huumeriippuvuutta, masennusta ja itsemurhayrityksiä. Hän on ollut 3 kertaa katkaisuhoidoissa ja kerran pitkässäniemessä. Tapasimme tukiryhmässä, kun olimme molemmat kuntoutumassa. Tulin 4kk seurustelun jälkeen raskaaksi enkä ole pisaraakaan ottanut sen jälkeen. Poikaystävä on ollut kuivilla myös raskauden puolivälin jälkeen. Meillä molemmilla on terveen paperit, olemme päässeet yli nuoruuden hölmöilyistä. Kumpikaan ei käytä mitään päihteitä ja poikaystävä ei ole enään masentunut tai itsetuhoinen. Historiamme takia saamme paljon ennakkoluuloja. Koska olemme nuoria vanhempia ja meillä on oma taustamme. Ymmärrän, että sosiaalityöntekijät ovat kiinnostuneita miten meillä menee, kun itse sekoilin nuorena jouduin heidän asiakkaakseen. Luulisi, että nykyään on nähty jo kaikenlaista mutta ei ilmeisesti. Monet tietävät taustamme ja on ikävää vaikka bussissa kuulla kuinka huono äiti olen. Tytöstä tehdään turhia ls-ilmoja vain taustamme vuoksi. Alkaa pinna palaamaan, olemme hyviä vanhempia! Mies käy töissä ja minä teen satunnaisia työvuoroja koska opiskelen iltalukiossa. Huolestuttaa tulevaisuus. Mitä jos tytön synttäreille ei kukaan uskalla tulla taustamme vuoksi? Kukaan vanhempi ei ole päiväkodissa vaivautunut juttelemaan kanssamme vaikka olemme koittaneet.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäpä Tampereen kokoisessa kaupungissa voisi asua muuallakin? Ihmettelen mistä "kaikki" tietävät asianne. Mahdatkohan nyt vain hieman liioitella mielessäsi tätä asiaa. Ehkä olet vain epävarma ja siksi tuntuu että "kaikki" ajattelevat teistä pahaa. Luultavasti oikeasti monikaan ei ajattele juuri mitään.

Vierailija
22/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:07"]Miksi kahden kamataustaisen pitää mennä kimppaan? Varmaan olisi parempi ollut jos ..

vittu jaksa selittää tehkää mitä lystäätte
[/quote]
Molemmat ainakin tietää minkälaisia asioita toinen on käynyt läpi. Voi ihan eri tavalla kannustaa toisiaan pysymään selvänä ja kuivilla. Nämä mulle ainakin tulee mieleen hyvinä puolina. Nyt on vielä yhteinen onni tämä pieni tyttö, mikä auttaa jaksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa teihin olisi neutraalisti suhtautuakaan jos taustanne tietäisi. Sille nyt ei vaan voi mitään. Hyvä mainekin on tärkeää. Muuttakaan toiselle paikkakunnalle älkääkä enää mokailko niin saatte aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
24/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:08"]Miten pienellä paikkakunnalla te oikein asutte jos muka kaikki tietävät taustanne? Puhuit Pitkästäniemestä - asutteko Tampereella? Muuttakaa toiseen kaupunginosaan.

En minäkään juuri vaivaudu juttelemaan toisten vanhempien kanssa päiväkodissa. Ei vaan jaksa kun on aina itsellä kiire jonnekin. En tiedä kenenkään taustoja eikä juuri kiinnostakaan.
[/quote]

Juu Treellä asumme. Täällä koko ikäni asuneena ihmiset tuntee.
[/quote]

Höpö höpö. Tampere on niin iso paikka, että todellakaan noin ei voi olla. Taidat olla hieman harhaluuloinen. Itsekin olen asunut Treella jo 30 vuotta enkä tunne kaikkia enkä tunne teitäkään. Vaihdatte vaan kaupunginosaa kuten tuossa jo neuvottiin.

Vierailija
25/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran narkki aina narkki. Oletteko paljon tehneet rikoksia alueellanne? Juuri tuollainen wt-roskajoukko pilaa muidenkin nuorten maineen. Anna lapsi suosiolla adoptoitavaksi ennen kuin pakolla viedään.
t äippä 21v

Vierailija
26/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella, enkä tunne sinua. Mutta jos olette notkuneet Juvenes-kioskin nurkilla aikaisemmin, niin kasvonnehan ovat tuttuja ohikulkijoille. Hyvä, jos nyt elämä näyttää paremmalta!

Vierailija
27/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa toiselle puolelle kaupunkia, missä kukaan ei tunnista teitä.

Vierailija
28/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta on joka paikassa ja sitä ei karkuun pääse. Varmasti lähipiirisi ja kaverien kaverit puhuu, ihan oma moka. Mäkään en suhtautuisi hyvin pari vuotta kuivilla olleeseen nuoreen pariskuntaan, joilla on lapsi. Sääli kyllä lapsen kannalta, jos lasta kartetaan vanhempien takia.

Vierailija
29/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, miettikää vähän mitä kirjottelette. Älä ap välitä noista ilkeistä kommenteista. Tsemppiä teille ja pysykää vahvoina.

Vierailija
30/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin puhuisin tein kanssa ja koittaisin tutustua vaikka taustanne olisi mikä vain.:( Ihme tyyppejä noi ihmiset. vaihtakaa paikkakuntaa jossa kukaan ei tunne teitä entuudestaan niin pystytte aloittamaan puhtaalta pöydältä?

Vierailija
31/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:31"]

Mä ainakin puhuisin tein kanssa ja koittaisin tutustua vaikka taustanne olisi mikä vain.:( Ihme tyyppejä noi ihmiset. vaihtakaa paikkakuntaa jossa kukaan ei tunne teitä entuudestaan niin pystytte aloittamaan puhtaalta pöydältä?

[/quote]

Väärä hymiö tämä :(

Tarkoitin :)

Vierailija
32/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta ARVOSTAN että ootte pystyneet lopettamaan! Itse pidän kyllä kahta vuotta jo aika helvetin suurena saavutuksena! Tiedän kokemuksesta että alkuvaiheessa ilman kamaa jo päiväkin tuntui vuodelta.

Vierailija
33/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittee noista ilkeilijöistä. Muuttakaa toiselle alueelle ja hankkikaa uusia ystäviä. Kun on tarpeeksi mukavia ystäviä ja tuttavia, ei enää vois vähempää kiinnostaa, mitä jotkut entiset ääliötuttavat ajattelee.

Vierailija
35/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:16"]Vaikeaa teihin olisi neutraalisti suhtautuakaan jos taustanne tietäisi. Sille nyt ei vaan voi mitään. Hyvä mainekin on tärkeää. Muuttakaan toiselle paikkakunnalle älkääkä enää mokailko niin saatte aloittaa puhtaalta pöydältä.
[/quote]

tuskin sullakaan ihan puhdas menneisyys, ikinä et oo mitään pahaa tehnyt... mulla kans pn-kokemuksia

Vierailija
36/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:28"]Hei ihmiset, miettikää vähän mitä kirjottelette. Älä ap välitä noista ilkeistä kommenteista. Tsemppiä teille ja pysykää vahvoina.
[/quote]

Kiitos :) ja tota joutunut kuulemaan jo ettei se enään loukkaa, ärsyttää vain. Haukkuisittepa kuinka paljon tahansa, me pysymme vahvoina :) pitäisi kai mennä johonkin sarjaan, että ihmiset ymmärtäisivät paremmin.

Vierailija
37/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa muita ongelmanuoria kavereiksenne? Olen pahoillani, mutta minulla ainakin on liikaa huonoja kokemuksia teidänlaisistanne ihmisistä, en vain voi luottaa.

Vierailija
38/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:28"]Hei ihmiset, miettikää vähän mitä kirjottelette. Älä ap välitä noista ilkeistä kommenteista. Tsemppiä teille ja pysykää vahvoina.
[/quote]

Kiitos :) ja tota joutunut kuulemaan jo ettei se enään loukkaa, ärsyttää vain. Haukkuisittepa kuinka paljon tahansa, me pysymme vahvoina :) pitäisi kai mennä johonkin sarjaan, että ihmiset ymmärtäisivät paremmin.
[/quote]

Niimpä! Äh, olisitte niin hyvä perhe tuohon Erilaiset Perheet -sarjaan :).

Vierailija
39/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin rehellinen

Myöskään Sanna Lauslahti (kok) ei vielä halua kertoa ratkaisuaan, vaikka hän onkin kantansa jo pitkälti päättänyt. Lauslahti on joutunut valinnassaan pohtimaan paljon äänestäjän kuluttajan suojaa. Hän on edellisvaalien alla vaalikoneessa kertonut vastustavansa adoptio-oikeutta nais- ja miespareille.

"Jokaisen edustajan pitää miettiä, mitä on aikanaan vastannut, kun meitä on eduskuntaan valittu. Joudun pohtimaan, mitä olen silloin sanonut ja mikä velvoite minulla äänestäjiä kohtaan. On aika ikävä tilanne, jos joku on kolme ja puoli vuotta sitten tehnyt äänestyspäätöksen tämän asian perusteella."

Vierailija
40/78 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelisin vaihtamaan paikkakuntaa. Ei me muut tiedetä teistä mitään, saisitte olla ihan rauhassa. :) Rohkenisin myös arvella, ettei esimerkiksi pk-seudulla suhtauduta yhtä nihkeästi ihmisten henkilöhistoriaan.

Tervetuloa Stadiin, tänne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän