¤¤¤ TOUKOvauvojen SYYSkuu ¤¤¤
Kommentit (56)
Heipä hei äitsykät!
My Selene, älä välitä, luin sun Elokuun aloitustekstisi enkä huomannut mitään kummallista :) Leveä hymy täälläkin, kuinka pää voikin välillä olla näin pehmoinen :)
Elena nukkuu päiväunia, tosin taitaa juuri heräillä, joten teksti voipi jäädä lyhyeksi. Viime viikon aikana on jonkinlaista päiväunirytmiäkin alkanut löytymään, vaikka maksimissaan tunnin nukkuu kerrallaan.
Tuosta ensimmäisestä rokotteesta ei tullut juuri mitään oireita, hieman kärttyisyyttä sekä hieman turvoksissa oli pistoskohta. Hyvä näin.
Mites te muut olette vaipattaneet pikkuisenne? Me käytettiin pelkkiä kertiksiä ekat 3kk, ihan Pamperseja. Kaveri on ihan " hurahtanut" kestovaipoista, ja sai minutkin vihdoin ja viimein innostumaan kokeilemaan. Aikaisemmin en vain jaksanut, ajattelin että siitä on kauheasti vaivaa. Nyt ollaan pari viikkoa osakestoiltu ja olen positiivisesti yllättynyt, ei siitä ole sen suurempaa vaivaa ja varsinkin kotona ollessa on ihan mukavaakin. Öisin ja ulos lähdettäessä mennään edelleen kyllä kertiksillä.
Mutta nyt täytyy mennä :D
Auringo ja Elena 3,5kk
Meillä lähdettiin viime viikolla liikkeelle. Hitaasti mutta varmasti tyttö itteensä liikkumaan saa. Soseet auttoivat painonnousuun, viimeksi oli 520g tullut painoa lisää ja pari senttiä pituutta. Parhaimmillaan päivässä menee 2 purkkia sosetta. Nyt vaan tuntuu että päivällä nukkuminen on jäänyt vähemmälle, ja öisin saatetaan heräillä jo ennen 2 ekan kerran. Ennen nukkui 4 asti, mutta taitaa hampaita olla tulossa kun pari päivää jo kitissyt eikä viihtyisi kuin sylissä.
Keskimmäisellä alkoi taas tulla syömiset ulos, soitinkin heti lääkärille ja huomenna jo päästään vastaanotolle. Jos vaikka nyt saisi selvyyttä et mikä vaivaa. Kun ihan sama mitä syö niin nousee ylös, ja nyt parina päivänä lattialle tullut. Vuosi sitten kuvattiin pää ja tähystettiin mahaa ym eikä mitään löytynyt. Hitsi ku ahistaa taas. Onneks kasvu ollu nyt hyvä eikä paino laskenut niinku vuosi sitten. 2v täytti just.
Jessica on kovasti alkanut juttelemaan veljien kanssa ja keskimmäisen kanssa taitaakin tuo yhteinen kiljumiskieli vielä toimia. Ja hauskaa on.
Onko kukaan muuten kuullut Aminasta mitään? Mitenköhän hän on toipunut?
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!:-)
^kohta ne on ne ajat kun imuri laulaa, toistaiseksi kun tyttö on vaan pyörinyt masulleen, niin riittää kun " vauvapisteissä" ei oo vääriä napostelupaloja... Vielä kun oppisi kääntymään takaisinkin *huokaus*
Ne jotka meidän tilanteen muistaa, niin erohan tässä nyt sitten tuli... Ei oo isukkia näkynyt kuuteen viikkoon. Sikäli kun nyt niin järin innostunut on täällä muutenkaan olemaan. Kotiutumisen jälkeenkin oli huiman yhden yön meidän apuna! Samoin koko heinäkuussa. Niin empä nyt jaksa enää kuunnella kauniita sanoja, tekemättömiä tekoja ja peruuntuneita tulemisia. Annoin tän kuun loppuun asti aikaa toteuttaa puheensa siitä että tulee viikoiksi tänne, ja menee viikonlopuiksi töihin. Ja vihdoin ja viimein äijänretaleella antoi kantti periksi tunnustaa nyt sunnuntaina tekstiviestillä, että eipä hänestä taida tähän olla...
Noh, meidän arkeenhan se ei vaikuta millään lailla, kun kaksin ollaan tähänkin asti oltu. Vähän surumielin oon siitä, että eipä stella taida järin läheistä isäsuhdetta saada. Mutta kyllä vielä jostain tulee sekin AIKUINEN mies joka on valmis meistä huolta pitämään :)
Rankkaa on välillä, mulla ei hoitajia ole kuin ihan poikkeustapauksiin ja kun ei sitä autoakaan oo, niin en tosiaan lähde kärryttelemään toiselle puolen kaupunkia että saisin likan pariks tunniks hoitoon. Mutta päivä kerrallaan.
Stellallekin rupes soseet uppoamaan kun älysin vähän " laimentaa" tuttelilla, nyt menee jo ilmankin riippuen vähän koostumuksesta. Mutta vähän tuntuis vetävän vatsaa kovalle. Täytyy muistaa ostaa luumua huomenna.
Joku hankaluuskausi meilläkin, kun nyt tän viikkoa on typy herännyt 2x yössä ja ennen seitsemää ylösnousu. 2kk iästä asti kun on kiskonut tyytyväisenä 20-8 yhdellä välisyötöllä. Että ei ainakaan tuo kiinteiden aloitus oo unia pidentänyt. Tänää oli hulinapäivä ja tyttö ei nukkunutkaan päikkäreitä kuin yhteensä 1,5 tuntia! Sen kyllä huomasi nyt illalla, niin äkänen oli. Mutta tipahtikin sitten jo 18.45 yöunilleen.
Tulipas tekstiä! Huh!
Julius täytti maanantaina 4 kk. Poika on varsin touhukas ja aktiivinen, pyörii selältä vatsalle ja vatsalta selälle niin ettei olohuoneen lattia riitä tilaksi. Mönkii eteenpäin naama lattiassa syöden mennessä pölyt ja roskat (-äidin pitäisi imuroida joka päivä).
Vauvauinti aloitettiin viikko sitten ja se oli pojasta hurjan hauskaa. Aikaisemmin kylpeminen ei ole ollut mieleistä vaan hirveää huutoa.
Tällä viikolla aloitettiin äiti-vauva jumppa ja ainakin äidillä oli kivaa. Äiti oli ihan puhki tunnin jälkeen, mutta hyvää se teki, tästä on hyvä jatkaa.
Tänään käytiin neuvolassa ja hyvin poika kasvaa. Pituutta on 66,5cm ja painoa 7420g. Paino oli tippunut käyrillä vähän alaspäin joten aloitetaan harjoittelemaan soseiden syöntiä. Ajattelin aloittaa bataatilla, se on makeahko ja maistuu varmasti paremmalle kuin peruna.
Velliä poika on syönyt jo pari viikkoa n. desin päivässä. Vellin aloituksen jälkeen yöunet pitenivät selvästi. Ennen syötiin kahden tunnin välein tisua, nyt poika nukkuu 5-7 tuntia ilman syöttöä.
Touhukasta syyskuuta kaikille!
Iisamaari, meillä on myös ¿paino-ongelma¿. Ei olla vielä käyty neuvolassa, on nyt vasta torstaina edessä, mutta luulen, että Elena painaa ainakin jonkin sata grammaa yli 9 kilon ja pituutta 66-68cm. Millään kerralla aiemmin ei kukaan terkoista (kesällä oli noita sijaisia aika paljon) sanonut painosta muuta kuin, että hienosti kasvaa. Meillä syödään myös pelkkää rintamaitoa, toivottavasti vielä pari kuukautta. Ja jos meille jotain tuosta painosta sanotaan niin tuskinpa alan harventamaan syöttöjä. Nyt Elena syö päivisin n.1-3 tunnin välein ja yöllä kerran.
Stellanord, tsemppiä sulle paljon! Varmasti sulla on rankkaa, kun ei ole ketään jakamassa arkea. Onneksi näillä pikkuisilla on taito saada hymy meidän vanhempien kasvoille touhuamisellaan, se piristää vaikka olisi kuinka maassa.
Elena on ollut myös viime päivät jotenkin vaativampi. Tänään sentään nukkui kunnolla päiväunia, aiemmin ei ole millään meinannut nukahtaa ja sitten kun Elena on nukahtanut, hetken päästä herännyt itkemään. Ja sitten kun on ottanut syliin niin siinä heilutaan ja tavoitellaan joka suuntaan, eikä missään tunnu olevan hyvä olla. Taitaa olla tytöllä jo kovat menohalut, mutta vielä ei pääse lattialla oikeastaan minnekään.
Kai sitä täytyy mennä nukkumaan, että huomenna ei ole ihan poikki.
auringo + elena 4kk 10 päivää
stellanord & Stella; voimia ja jaksuja teille! ehkä parempi olla kuitenkin yksin ku se ettei luota toiseen. toivottavasti Stellan isä kuitenkin haluu pitää yhteyttä ja tavata Stellaa.
Me voidaan ihan hyvin! Mai täyttää ens viikolla jo 4 kk. aika menee niiiiin nopeesti. soseita ollaan maistettu mutta tyttö ei haluu. olematon osa menee alas- yleensä ei mitään joten olen unohtanu sitä ja kokeillaan muutaman viikon päästä uudelleen. maito riittää toistaiseks vaikka onkin vähentyny huomattavasti.
kovasti on tyttö kasvanu. ens viikolla neuvola + lääkäri niin saadaan numeroitakin.
Mai ei käänny vielä. nappaa kyllä kiinni tavaroihin. niin no kerran oli aamulla käänty kun menin nostaa se pinniksestä pois niin makas masullaan.
no, eipä tässä muuta ollu. Hyvää Syksyä! *odottaa jo kevättä*
my_selene ja Mai Selene sekä riiviö-isosiskot.
Stellis, oikein paljon voimia ja jaksamista sinulle ja pikku Stellalle! Toisaalta voisiko ajatella, että nyt tilanne on paljon selkeämpi kuin se jatkuva epävarmuudessa eläminen ja odottelu?
Miten paljon teillä muilla on sukulaisia ja ystäviä, jotka pystyvät auttamaan perheen arjessa? Meillä e oikein ole, kun kaikilla on kiireinen elämäntilanne, isovanhemmat asuvat kaukana jne... Kuulostaa niin ihanalta, kun joillakin on lähimaastossa mummoja ja pappoja, jotka tarvittaessa ottavat mielellään mussukat hoitoon -lyhyelläkin varoitusajalla tai auttavat jotenkin muuten. No, meillä lapset kulkevat sitten mukana kaikkialla, olen siihen jo niin tottunut.
äh, nyt miehen pitää päästä maksamaan laskuja.
Moi kaikille! En ole kirjoittanut syyskuussa vielä kertaakaan, ja kohta on jo lokakuu. Mihin ne päivät oikein häviävät?!
Ihan alkuun paljon jaksamista ja myötätuntoinen halaus Stellanordille, kyllä se elämä siitä järjestyy ihan varmasti. Muista ottaa itsellesi omaa aikaa ja pitää hyvää huolta myös itsestäsi.
Sitten omia kuulumisia. Minulla menee hyvin, synnytyksen jälkeinen masennus alkaa helpottaa, ja olen hyvällä mielellä suurimman osan ajasta. Masennuksessa oli se hyvä puoli, että se sai minut hankkiutumaan ihanalle psykoterapeutille, joka auttoi minua hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Pidän itsestäni enemmän kuin ennen.
Lauri kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, hän on pian 4,5 kk ja kääntyy ympäri monta kertaa päivässä. Juttua riittää ja hymyjä satelee. Täysimetyksellä mennään meillä vielä toistaiseksi, se on niin kätevää kun on aina ruoka mukana. Lauantaina lähdetään koko perhe Etelä-Italiaan, Tropeaan. Saa nähdä millaista matkailu pienen kanssa on. Vauvan ehdoilla toki mennään, mutta joka tapauksessa on ihanaa päästä pois kotiympyröistä ja lämpimään. Maltan tuskin odottaa...
Liinanen kyseli hoitajista. Meillä on asiat tosi hyvin siinä suhteessa, mun vanhemmat ottaa Laurin hoitoon aina kun tarvitaan. Melkein kerran viikossa Lauri onkin siellä, jotta saan lähteä yksin kaupungille tuulettumaan tai sitten viettää laatuaikaa miehen kanssa kahdestaan. Myös miehen vanhemmilla Lauri on ollut muutaman kerran hoidossa.
Nyt ei muuta, pirteää syksyn jatkoa!
Minttuli ja Lauri
Tommi painoi 8,7 kg ja oli 64 cm pitkä.
Terkalla oli käynyt pikku moka meidän ajan kanssa. Hän oli merkannut itselleen meidät tulevaksi 9,30 ja neuvolakorttiin oli kirjottanut 10.30. Menimme sinne tietenkin 10.30. Onneksi lekuri kuitenkin ehti kuunnella Tommin keuhkot, sille jäi nimittäin kamala yskä laryngiitista. Ei sieltä onneksi kuulunut mitään poikkeavaa.
Nyrkki ja peukku maistuu Tommille nykyään paremmin kuin tutti. Ja tisua menisi vain sängyssä pitkällään. Täytyy kai ottaa vähän ' kurinpalautusta' ja alkaa syötellä enemmän istuen. Kaupungilla on meinaan vähän hankalaa heittäytyä ketoon ja alkaa syöttää...
Nyt kakkojen pesulle ja nukkumaan. Isommillakin kuuluu olevan täysi meno päällä, vaikka on komennettu nukkumaan jo ajat sitten.
Minttuli, hienoa että masennus kääntyi loppujen lopuksi voitoksi! Tsemppiä myöskin jatkoon!
Stellanord, pahoittelen tilannettasi. Itse olen ollut alusta asti kaksin tytön kanssa ja raskastahan se välillä on ollut. Onneksi itsellä on luonto kuitenkin sellainen että selviää eteenpäin ja vieläpä melko hyvin! Toivottavasti jaksat itse ja uskoisin tilanteen muuttuvan " helpommaksi" kun ei tarvitse enää miettiä miehen tekemisiä ja katteettomia lupauksia.
Sukulaisista oli kyselyä...Mummi asuu 300 km:n päässä ja pappa reilun 100 km:n. Veli asuu naapurissa, heillähän on kanssa noin kuukauden ikäinen vauva. Eno (eli meille varamummila) asuu lähellä, mutta he ovat yksityisyrittäjiä ja ylimääräistä aikaa ei liiemmälti ole. Toki Siirin saan heille tarvittaessa hoitoon ja olemmekin siellä useamman kerran viikossa (paikka on minulle kun kakkoskoti). Mummi on kyllä tämän kesän aikana käynyt paljon tapaamassa molempia (ja ainoitaan tällä hetkellä) lapsenlapsiaan. Silloin olen saanut itsekin vähän hengähdystaukoa. Mutta enpä minä valita, oma jaksaminen on kuitenkin ollut niin hyvä!
Tänään oli Hennalla 4kk neuvolalääkäri... Hyvin on taas tyttö kasvanut! Pituutta jo 66cm ja painoa 7465g. Ja tänään sitten oppi kääntymään masultaan takasin selälleen! Mikä ihan hyvä, helpottaa vähäsen mullakin, ei tartte joka toinen minuutti käydä kääntämässä neitiä takasin selälleen... *VIRN* Henna on myös oppinut hyvin tehokkaasti komentamaan.. Hauskan kuuloista kun alkaa kunnolla käskyttämään... ;o)
Mistäs ollutkaan puhee.. Olikos sukulaisista... Meillä silleen että mun vanhemmat asuu n 6km päässä. Niitä nähdäänkin n kerran viikossa ja ainakin tähän asti ovat ottaaneet noita isompia hoitoon aina tarvittaessa. Miehen vanhemmat asuu n 30km päässä mikä on mulle ihan riittävän pitkä matka. Käydään siellä n 2-3 kertaa kuukaudes. Muut onkin sitten vähän kauempana.
Minkäs verran muilla jo soseiden aloittaneilla menee kiinteitä päivässä? Meillä Henna syö n 1 purkillisen kasviksia, 1 purkillisen hedelmiä ja illalla vellin. Ja siinä välissä useita kertoja maitoa. Niin ja kaupan soseet ei kelpaa, eli itse tehtävä melkein kaikki. Mutta nyt on välillä silleen että tuntuu ettei nuo määrät enään riitä! Varsinkin illalla alkanut tankkaamaan yötä vasten, ja tissi ei siihen enään kelpaa...
Meillähän oli Hennan kanssa tuossa jokin aika sitten taistelua tuon imetyksen kanssa, mutta nyt taas se sujuu erittäin hyvin! =D
Mutta nyt kuuntelemaan ekaluokkalaisen lukuharjoituksia!
tintti ja henna
Tosin vain takaperin ja sivulle... Eteenpäin ei oikein vielä hokata mennä. Mutta hiukan jo helpottaa, kun ei heti tuu mahallaan huuto. ;)
Meillä myös kiinteitä menee lounaaksi kasvissosetta (en tiä tarkkaan paljonko, ku teen soseet ite vähän silmämääräsesti, mut ehkä vajaa pilttipurkillinen) ja välipalaksi hedelmää tai marjaa purkillinen. Illalla meillä myös velli. Aika tarkat ruoka-ajat on Empulle jo kehittyny, aamutissi, lounas+tissi, välipala+tissi, päivällistissi ja iltavelli+tissi. (onpas typerä sana toi tissi... ;))
Yöt nukutaan aika kivasti taas vaihteeksi, paitsi nyt on keksitty herätä kuudelta aamulla vähän juttelemaan... Huoh! Onneksi nukahtaa suht pian takaisin unille ja päivä alkaa siinä klo 7-8. Ollaan jo mietitty josko poju siirrettäis pian omaan huoneeseen nukkumaan... Katsotaan nyt milloin äiti malttaa. :)
Joku kyseli (olikos liinanen..?) noista tukijoukoista... Meidän molempien vanhemmat on eronneet ja kaikki neljä " kokonaista" isovanhempaa asuvat eri paikkakunnilla puolisoineen tai yksin. Miehen äiti asuu aika lähellä ja isä naapurikunnassa. Tosin vaaria ei olla juurikaan hyödynnetty, heilläkin kun on itsellään vasta 8v. poika... Mun vanhemmat asuu n.200km päässä, mutta siis erikseen ja eri suunnissa. Äiti olis tosi innokas hoitaja ja auttaja, mutta välimatka tekee vähän hankalaksi. Joskus on tehty niin, että kun tulee käymään, jää esikoisen kanssa ja me miehen kanssa on saatu mennä johonkin. Saanut sitten mummukin tutustua lapsenlapseensa paremmin, kun niin harvoin kuitenkin näkevät. Emppu ei vielä ole juurikaan hoidossa ollut; häissä oltiin miehen kanssa kaksin elokuussa, jolloi mummu tuli hoitamaan ja kerran käytii kaksin syömässä. Mä oon kuitenkin aika huono jättämään hoitoon, siis siinä mielessä, kun tuo mummukin on vielä viikot töissä, niin helposti ajattelee että häiritään tai käy sille liian rankaksi. Mutta innoissaan se kyllä aina pyytää hoitoon ja tykkää hirveesti... että ehkä turhaan tulee panikoitua. ;)
Ai kauhee, ei mun näin paljon pitäny.. Sori. :)
Nyt hörpin kaffet ennen kuin Emppu herää. Viikonloppuja!!!
PJS
Oltiin aamulla nenuvolassa ja Elenan uudet mitat ovat 68,2cm ja 9240kg, päänympärys 42,5cm. Kasvaa vauhdikkaasti, mutta omalla käyrällään menee ja nyt painon ja pituuden suhde on tasoittunut, kun aiemmin painoa oli pituuteen nähden enemmän.
Sukulaisista yms hoitajista kyseltiin... Miehen vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla ja heitä näemme pari kertaa kuussa. " Anoppi" kyllä mielellään hoitaa tyttöä, mutta hoitoapua ei hirveästi ole voinut käyttää, kun Elena syö pelkkää rintaa eikä huoli tuttipulloa. Mun vanhemmat asuu 160 km päässä ja kyläilemme puolin ja toisin kerran pari kuussa...mutta lapsenvahtina heitä ei oikein voi käyttää. Ja ystävät jotka asuvat samassa kaupungissa ovat joko sellaisia joille ei voisi kuvitella jättävänsä tyttöä tai sitten ehillä itsellään on juuri nyt hyvin pieniä lapsia.
tyttö on vähän kiukkuinen joten täytyy mennä lohduttamaan..
Hei taitaa P.J.S meitin pojilla olla jokin salainen kello kuuden yhteys!=) Nimittäin meillä on nyt viikon verran aloitettu tarkalleen klo 6 aamulla aivan hillitön pölinä sängyssä!! Mutta näemmä Aaron ei ymmärrä yhteyden katkenneen kun jatkaa sitä kevyesti tunnin kunnes nukahtaa uudestaan ja herää 8-8.30! Ja tietysti esikko herää juuri sopivasti klo 7 eli se niistä unista=/ Voi hurja, teillä jo liikutaan!!! Siitä se lähtee!
Tänään päästiinkin jo neuvolaan, joten 4kk mitat oli 8570g ja 70.7cm!!! Että ei ihme jotta tuntuu 74cm bodit sopivilta=) Että kyllä meillä kasvetaan=) Ruokaa menee tietysti sen mukaisesti. Noin 1,5prk maissi-porkkanaa ja 1/2 prk hedelmää sekä 200-220ml velliä ja sitten ne " tissit" =) Mutta kun tuntuu että ruokaa menis enemmänkin niin sanoi neuvolassa, että vois antaa kaksi kertaa päivässä ihan kunnon ateriat, kun painoa vois olla vieläkin enemmän pituuteen nähden, mutta ihan oli hyvin nyt tullu lisää.
Hei te jotka annatte maissia, niin voiko sitä jotenkin laittaa itse? Niin ettei jäis kuoria? Olen nyt vaan antanut kaupan ja porkkanat sitten itetehtynä.
Isovanhemmista on ollu puhe, niin mulla ei vanhempia ja siskokin asuu 150km päässä. Miehen vanhemmat 50km päässä, mutta tuntuu että ovat kiireellisiä eläkeläisiä=/ Joten kyllä omin avuin on toimeen tultava ja hetken irti otot tehdään sitten erikseen miehen kanssa. Mutta on nyt varattu tammikuulle mummulasta paikka lapsille niin että mennään teatteriin yhdessä....sitä odotellessa=)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
H-R ja A 4kk+3pv
Tänään oli 5kk-neuvola ja tuoreet mitat on 6500g/65cm. Hitaasti mutta varmasti...
Tukijoukoista oli puhuttu. Meillä on ihana tilanne kun molempien vanhemmat asuu kolmen kilometrin säteellä. Mun vanhemmilla varsinkin käydään usein Aksun kanssa yhdessä ja sinne mummulle silloin tällöin Aksu hoitoonkin jää, että äiti pääsee asioille. Molemmissa mummuloissa Aksu on yöpynytkin. Sitten tuon ukon molemmat veljet perheineen asuu tässä kilometrin säteellä ja siellä isoveljellä on Akselia kuukauden nuorempi tyttö. Mun veli asuu reilun puolen tunnin ajomatkan takana.
pikku-milli & Akseli 5kk
Niin, siis, mä olen tehnyt ihan itse, eikä kuoria oo jäänyt tällä kertaa... Ilmeisesti esikon aikana en malttanut soseuttaa tarpeeksi... Joten siitä vaan maissin keittoon ja sauvasekottimella siliäks! :)
PJS
Onko kaikki shokissa syksyn kylmien alkamisesta? ;)
Meillä oli tänään ihan mukava toukotapaaminen jälleen. Saatiin meitä kuitenkin se neljä paikalle, vaikka Emelia oli sairaana eikä onnin_äitikään päässyt mukaan. Ensi kertaa suunnitellessa... :)
Meillä alkaa jo aika selkeää rytmiä näkyä, tai ollut jo oikeastaan jonkun aikaa. Yöunet nukutaan n. 22-8.30 kerran välissä syödään, yleensä kuitenkin vasta aamulla seitsemän aikoihin. N. 10 aikoihin on aamu-unien aika ja yhden maissa " pitkät" päiväunet. Sitten vielä kuuden maissa vajaan tunnin iltaunet. Ja väliajat touhutaan kovaa ja yritetään liikkeelle, hinnalla millä hyvänsä. Kova on poika nukkumaan (Ihanaa!!!) ja hymyilemään! Ja juttelee myös koko ajan enenevässä määrin. Tänäänkin tapaamisessa julisti niin kovasti, että sai muut vauvat hädän partaalle... :)
Kiinteitä aattelin kokeilla tässä lähiaikoina, ehkä ensi viikolla. Perunalla varmaan kokeillaan alkuun... Katsotaan miten käy.
Eiköhän tullut taas jaariteltua tarpeeksi... Hyvää syksyä kaikille! Ja pirkanmaalaiset: Nähdään taas!
PJS + Emppu
P.S. Emelia! Ei hätää, vaikket ole ehtinyt kirjottelemaan. Laita vaan postia sitten kun kerkiät, ihan kiva olis vaihtaa vähän ajatuksia. ;)
Mä ainakin oon ihan kohmeessa kelien kylmettyä. Yhtään ei huvittaisi ulos lähteä. Nyt kurkkukin kipeä, toivottavasti ei pahemmaksi mene... :(
Stella 3,5kk on myös rytminsä taas vaihtanut " isommaksi" . Yöunet on n. 20-8, herätän syömään n. 00 (lähinnä varmistaakseni itselleni kunnon unipätkän, yhdessä vaiheessa aloitti heräilyt n 01 ja mikään ei ole tuskallisempaa ku herätä et on ehtiny nukkua puoli tuntia... Nyt en uskalla tosta tavasta luopua...) ja itse herää siinä 04 aikaan. Kolmet max tunnin päikkärit.
Järin innokas ei vieläkään ole liikkumaan. 3kk neuvolasta saatiinkin ohjeet jumppailla niskaa, ja nyt se jo kääntää sitä kunnolla molempiin suuntiin ja kannattelee päätään. Kyljelleen menee, muttei vielä masulleen. Esineisiin on tosin tarttunut jo 2kuisesta, niin että taivastelee ihan tyytyväisenä jos saa jostakin kiinni napattua niin ei kai sitä sitten huvita lähteä yrittämäänkään kääntelyä ja ryömimistä...
Maissivelliä söis vaikka kuinka paljon, mutta omatekosta versiota peruna-tuttelivelliä en oo saanu uppoamaan. Täytynee koittaa kaupan perunaporkkanaa ettei nyt vallan pelkkään maissiin totu. Sosetta en oo vielä antanu. Miten te muut ootte alotellu? Perunallako? Ja lounasaikaan? Mä oon antanu velliä aina illan kahdella vikalla syötöllä (n. 17 jälkeen) mutta ei se ainakaan ole unenpituuteen mitenkään vaikuttanut :-/
Hirveetä parisuhdekriisiä on ollut ilmassa ja nyt pistin jo ukolle viimesen mahdollisuuden että se on yhteenmuutto tai ei mitään.. saas nyt nähä, kyllähän tuo vähän parempaa lupaili... mutta ärsyttää kun oma energia menee toisesta murehtimiseen ja turhaan odotteluun, nytkin viimeksi 3 viikkoa sitten nähty.. varsinainen isipappa...*ärrinpurrin*
Hei,
Kyllä on tosiaan totuttelua kylmiin keleihin, vauvahan ei ole vielä nähnytkään Suomesta muuta kuin ihanan lämpimän kesän ja nyt totuus alkaa paljastua...
Meidän 23.5. syntynyt tyttö voi oikein hyvin, 3 kk rokotus meni hyvissä merkeissä ja paino syntymästä reiluun kuuteen kiloon, pituutta nyt 60,5 cm. Neiti on oikein pirteä, juttelee paljon ja tarkkailee kaikkea keskittyneesti, kädet tarttuvat esineisiin ja kaikki irti lähtevä menee suuhun. Liikunta ei meidänkään tyttöä kiinnosta, kyljelleen kyllä kääntyy, muttei sen enempää. Vatsallaan ei viihdy ollenkaan.
Yöllä herää kaksi kertaa syömään, muuten nukkuu hyvin. Vähän olen toivonut, että yöheräily vähenisi jossain vaiheessa (on ihan alusta alkaen herännyt 2 krt yössä), mutta ei kyllä näytä yhtään siltä. Rintamaidolla on edetty tähän asti. Yhden kerran on syönyt tuttelia, kun me vanhemmat olimme iltamenossa. Parin viikon kuluttua mulla olis yömeno toisella paikkakunnalla. Kovasti kiinnostaisi lähteä, kun en ole missään käynyt, mutta vähän jännittää, että onnistuuko. Saa nähdä!
Ensi viikolla aloitetaan muskari, vauvauintiryhmään päästään lokakuun alusta. Kiva nähdä, kuinka harrastukset alkavat! Tähän asti päivät on menny leppoisasti kotosalla ilman sen kummempaa ohjelmaa.
Hyvää jatkoa!
No pikku-millin avustuksella sain nyt OIKEEN kuukausi-pinon. Kiitos siitä viel p-m!!! =)
Ja sama teksi kuin " viime kuussa" :
Me ollaan kohta lähössä 3 kk:n neuvolaan. kunhan nyt vaan sade loppuis ja Mai heräis. meni nukkumaan kymmeneltä ja nukkuu vieläkin. tytöllä hyvät unenlahjat.
Toivottavasti muutkin vauvat oppis nopeesti tähän rytmiin. tsempitykset niille jotka valvoo yöllä. Emma ja Alva oli just semmosii jotka heräs ja söi 1-2h välein joten mulle tää " helppo" vauva on lottovoitto.
Mai kasvaa ihan hurjaa vauhtia ja saa nähä joko 6500 g menee rikki. rokotuksiakin tulossa ja toivotaan ettei tuu itkuja viikoks. meillä ei vielä käännytä ympäri mutta nappaa kyllä kiinni tavaroihin.
Ei nyt ehi enempää mutta Hyvää Syksyä vaan kaikille!
Kiva, kiva..ei tee yhtään mieli raahata koko lauma ulos sateeseen. onneks neuvolaan suunnilleen 0,5 km.
my_selene ja Mai (huomenna 3 kk) sekä riiviö-isosiskot