Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kauppa vaatia maskin käyttöä, vaikka THL, STM, AVI ja sairaanhoitopiiri jättävät sen asiakkaiden harkintaan ?

Vierailija
02.10.2021 |

On kyllä fiksua käyttää käsidesiä. Ja kaupan jonossa ei mennä ihan tappituntumalle. Kausi-influenssaa ajatellen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia laillisesti. Kauppa saa valita asiakkaansa.

Vierailija
2/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tähän mennessä vaatinut. Tuskin alkaa nyt vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suosittaa, kyllä. Mutta ei sitä kukaan valvo.

Vierailija
4/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia.

Yksityinen yrittäjä voi valikoida asiakkaansa, jos ne valitut ehdot ovat kaikille samat, eivätkä syrji ketään.

Vierailija
5/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut vielä näyttää ravintolan portsarille koronatodistusta.  Ranskassa asiat kuulemma toisin.

Vierailija
6/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmää tää kansa oikein on, kun esim. IL kirjoittaa: "Tässä vaiheessa moni putosi kärryiltä. Mitä ylipäätään ovat tilaisuudet, joissa ”on paljon ihmisiä lähellä toisiaan”?"

Vierailija
7/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa.1

Vierailija
8/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia vaikka käyttämään sadetakkia, jos vaatii sitä kaikilta. Kauppa voi itse valita asiakkaansa, ja todennäköisesti moni kauppa miettiikin maskisuosituksen kanssa, että minkälaisia asiakkaita he kauppaansa haluavat. Maskittomat kun tuppaavat ostamaan vähän kerrallaan...

Vierailija
9/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vielä yhtään kauppaa, jonka ovessa lukisi "maskipakko".

Vierailija
10/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla kaupoilla ole varaa "koronapoliisiin". 

Vierailija
11/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa saa valita asiakkaansa. Ei ihmisillä ole mikään absoluuttinen oikeus marssia sisään vaikka paikalliselle kiskalle. Kiska saa sanoa, että lähde menemään.

Vierailija
12/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaupat ole vaatineet. Käytän itse ffp2- maskia ja minulle on ihan sama mitä muut tekee.

Vierailija
13/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ihmiset jaksaa pelleillä näiden maskisuositusten kanssa. Joillekin elämää suurempi kysymys, vaikka jokainen voi vuorata itsensä vaikka kymmenellä maskilla ihan oma-aloitteisesti jos siltä tuntuu.

Vähän sama kuin meillä työpaikalla. Joskus alkutalvesta tuli hirveä maskihaloo ja kaikenlaisia lappuja joka puolella miten pitää maskia käyttää ja intrassa tarkkoja ohjeita missä maskia pidetään turvaväleineen ym.

Käytännössä ensimmäisinä viikkoina ehkä n. puolet jollakin tavalla piti maskia mutta sitten se on loppunut, huvittanut miten HR päivittänyt maskiohjeita jatkuvasti ja kyseiset henkilöt ei edes itse ole kovinkaan ahkerasti maskeja pitänyt.

Vierailija
14/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmää tää kansa oikein on, kun esim. IL kirjoittaa: "Tässä vaiheessa moni putosi kärryiltä. Mitä ylipäätään ovat tilaisuudet, joissa ”on paljon ihmisiä lähellä toisiaan”?"

Iltalehti on niin läpinäkyvästi Kokoomuksen kannattaja kuin voi vaan olla. Ihmiset halutaan kuluttamaan ja tuhlaamaan rahansa ja houkutellaan maskittomuudella. Osa kansasta on tyytyväinen tähän. Onneks jokainen saa valita mitä tekee ja pitääkö maskia vai ei.

-maskillinen-

Vierailija
15/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia vaikka käyttämään sadetakkia, jos vaatii sitä kaikilta. Kauppa voi itse valita asiakkaansa, ja todennäköisesti moni kauppa miettiikin maskisuosituksen kanssa, että minkälaisia asiakkaita he kauppaansa haluavat. Maskittomat kun tuppaavat ostamaan vähän kerrallaan...

Hassu.

Yksikään kauppa ei ole vaatinut maskia eikä tule vaatimaan.

Vierailija
16/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen homma että jos Suomessa kaupat rupeaisivat kovin asiakkaitansa valkkaamaan, niin viereinen kauppa käärisi kaikki voitot kun päästäisi asiakkaat ilman maskia sisälle. Konkurssissa pian sellainen pulju joka maakipakkoa vaatisi. Turha verrata Suomen tilannetta johonkin Ranskan tai Australian koronapassi tyranniaan. Tämä on Suomi ja sellaisena myös pysyy.

Vierailija
17/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö ihmiset jaksaa pelleillä näiden maskisuositusten kanssa. Joillekin elämää suurempi kysymys, vaikka jokainen voi vuorata itsensä vaikka kymmenellä maskilla ihan oma-aloitteisesti jos siltä tuntuu.

Vähän sama kuin meillä työpaikalla. Joskus alkutalvesta tuli hirveä maskihaloo ja kaikenlaisia lappuja joka puolella miten pitää maskia käyttää ja intrassa tarkkoja ohjeita missä maskia pidetään turvaväleineen ym.

Käytännössä ensimmäisinä viikkoina ehkä n. puolet jollakin tavalla piti maskia mutta sitten se on loppunut, huvittanut miten HR päivittänyt maskiohjeita jatkuvasti ja kyseiset henkilöt ei edes itse ole kovinkaan ahkerasti maskeja pitänyt.

https://scholar.google.fi/scholar?q=reviewed+research+covid+masks+2021&…

Vierailija
18/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppa ei voi valita asiakkaitaan, koska jokaisella on oikeus päästä ostamaan ruokaa. Joten ei voi kauppa edellyttää maskinkäyttöä. Suosituksen voi toki antaa. Vähän lapsellista olisi tässä vaiheessa enää herätä vaatimaankaan maskeja, kun valtaosa on jo rokotettu - olisi paitsi naurettavaa, myös jotenkin jälkihysteerisen vajakkimaista. Kyllä kauppias ensisijassa haluaa myydä tuotteitaan, hänelle on on ihan se ja sama, miten maksava asiakas on pukeutunut.

Vierailija
19/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisollani on syöpä ja teen lähityötä. Odotamme syöpälääkärin tuloksia ja kolmatta rokotusta. Että sellainen maskillinen pelle minä olen.

Vierailija
20/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä maskittomille on ihan pirun vaikeaa nähdä maskia pitävä ihminen. Omaa vapautta valita kyllä korostavat, mutta eivät siedä muiden vapautta valita.