Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kauppa vaatia maskin käyttöä, vaikka THL, STM, AVI ja sairaanhoitopiiri jättävät sen asiakkaiden harkintaan ?

Vierailija
02.10.2021 |

On kyllä fiksua käyttää käsidesiä. Ja kaupan jonossa ei mennä ihan tappituntumalle. Kausi-influenssaa ajatellen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä maskittomille on ihan pirun vaikeaa nähdä maskia pitävä ihminen. Omaa vapautta valita kyllä korostavat, mutta eivät siedä muiden vapautta valita.

Tämä!👍

Vierailija
22/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen jonossa niin lähelle kuin suinkin ja huohotan korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kauppakeskuksen kuulutuksissa (vähän väliä) annetaan ohjeita maskien, käsidesien ja turvavälin pitämiselle.  Kuulutukset ovat myös englanniksi.  Koskee siis kaikkia liikkeitä.

Vierailija
24/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä maskittomille on ihan pirun vaikeaa nähdä maskia pitävä ihminen. Omaa vapautta valita kyllä korostavat, mutta eivät siedä muiden vapautta valita.

Ei minua haittaa maskilliset ihmiset. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi kokee omalla kohdallaan.

T. Maskiton

Vierailija
25/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin henkilökohtaisesti on se ja sama vaikka tulisit vastaan kokovartalokondomiin verhoutuneena kunhan et ala vaatia muilta samaa.

Vierailija
26/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan työntekijä ei suostu käyttämään maskia kauppiaan neuvoista huolimatta,

niin onko se pätevä irtisanomisen syy ? 

Vierailija
27/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kinkkisempi juttu.

Vierailija
28/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuspuolelle se menee.

Vierailija
29/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti kaikilla myyjillä on ollut maski.

Vierailija
30/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei maskittomana kiinnosta tippaakaan muiden maskit. Jokainen voi ihan oman harkintansa mukaan käyttää tai olla käyttämättä. Toivoisin vain, että ihmiset opettelisivat hävittämään maskinsa oikein. En ymmärrä miksi ne pitää änkeä ensimmäiseen vastaan tulevaan roskikseen, vaikka se jo pursuaa yli. Olisi kiva voida joskus kävellä edes 100 m näkemättä yhtään maassa lojuvaa maskia.

Vierailija
31/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti kaikilla myyjillä on ollut maski.

Niin koska työt loppuu jos ei käytä. Nyt voisivat k ja s ryhmä antaa vapauden olla ilman 

kassa

Vierailija
32/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan.

Vierailija
33/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppa ei voi valita asiakkaitaan, koska jokaisella on oikeus päästä ostamaan ruokaa. Joten ei voi kauppa edellyttää maskinkäyttöä. Suosituksen voi toki antaa. Vähän lapsellista olisi tässä vaiheessa enää herätä vaatimaankaan maskeja, kun valtaosa on jo rokotettu - olisi paitsi naurettavaa, myös jotenkin jälkihysteerisen vajakkimaista. Kyllä kauppias ensisijassa haluaa myydä tuotteitaan, hänelle on on ihan se ja sama, miten maksava asiakas on pukeutunut.

Todellakin kauppa voi valita asiakkaansa. Ketään ei voi lain voimalla pakottamaan myymään omaisuuttaan kenellekään. Kaupalla on vapaus olla myymättä. Tai edes päästämättä omistamaansa myymälään henkilöitä. Ainoastaan laitonta syrjintää ei saa olla. Pitää olla samat säännöt kaikille.

Vierailija
34/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt edes kassajonossa tappituntumalla seisomisesta oltaisiin kasvettu Suomessa eroon? Puolassa käydessä marketissa ylitettiin kassan luokse päästävä viiva vasta kun kassa oli painanut nappia sen merkiksi, että on soveliasta tulla maksamaan. Ei puhettakaan siitä, että puolalaiset olisivat olleen toisissaan kiinni kassajonossa eikä siellä kukaan myöskään yrittänyt etuilla jonossa kuten Suomessa jos kahden seisovan välissä on puoli metriä tyhjää tilaa.

Vierailija
35/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kauppakeskuksen kuulutuksissa (vähän väliä) annetaan ohjeita maskien, käsidesien ja turvavälin pitämiselle.  Kuulutukset ovat myös englanniksi.  Koskee siis kaikkia liikkeitä.

Citymarketissa myös näin. Mutta jos ostaa olutta 40-50-vuotiaana niin pitää näyttää paperit ja ottaa maski pois, mikä vähän niinkuin tuhoaa maskin tarkoituksen kun sitä joutuu koskettelemaan. Multa loppuu nyt tähän maskin käyttö kaupassa, ei kiinnosta enää suojata muita.

Vierailija
36/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt edes kassajonossa tappituntumalla seisomisesta oltaisiin kasvettu Suomessa eroon? Puolassa käydessä marketissa ylitettiin kassan luokse päästävä viiva vasta kun kassa oli painanut nappia sen merkiksi, että on soveliasta tulla maksamaan. Ei puhettakaan siitä, että puolalaiset olisivat olleen toisissaan kiinni kassajonossa eikä siellä kukaan myöskään yrittänyt etuilla jonossa kuten Suomessa jos kahden seisovan välissä on puoli metriä tyhjää tilaa.

Kieltämättä muutaman kerran minua etuiltiin korona aikana, sitä suurempi syy painaa tattia edessä olevaa vasten. Samalla saan edellä olevan rakastumaan, ymmärrän että monia tämä pelottaa.