Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä voi johtua öisin tuleva huono olo?

Vierailija
25.11.2014 |

Tota on ollut nyt parin vuoden ajan ja lääkärissäkin olen sen takia käynyt, mutta eivät siellä oikein osaa mitään sanoa, kun verikokeidenkin tulokset on normaalit. Mulla on siis sellainen aika ikävä ongelma, että aina välillä kun menen illalla nukkumaan, niin noin 10-15 minuutin päästä sänkyynmenosta tulee huono olo. Olo on lähinnä sellainen kuin matkapahoinvointi ja välilllä tuntuu, että alkaa melkein oksettamaankin. Tota oloa kestää ehkä puolesta tunnista kahteen tuntiin ja sitten joko nukahdan tuohon olooni ja se häviää nukkuessa tai sitten se olo ehtii mennä itsekseen pois ennen kuin nukahdan. Joskus taas käy niin, että olo on ihan normaali nukkumaan mennessä, mutta herään jossain vaiheessa alkuyötä siihen, että on huono olo. Yleensä tota yöllistä huonoa oloa on vain ehkä 1-2 krt/1-2 kk, mutta nyt on ollut viikon aikana kolmena yönä ja joskus aiemminkin on ollut useamman kerran saman viikon aikana. Seuraavana päivänä on aika kova väsymys, kun unet on jäänyt vähiin.

Onko kenelläkään ollut koskaan mitään samanlaista ja löytyikö siihen syytä? Pystyasennossa mulla ei yleensä koskaan ole huono olo ns. ilman syytä, eikä myöskään makuuasennossa, jos olen päiväunille (silloin harvoin kun olen). Närästystä on epäilty, mutta ton huonon olon lisäksi mulla ei ole samaan aikaan mitään muuta närästysoireita. Aikoinani raskausaikana olen aika pahaa närästystä kokenut, joten ne perusoireet siitä vaivasta tiedän. En ole osannut yhdistää tuota huonoa oloa myöskään mihinkään ruoka-aineeseen.

Jos jotain tulee mieleen, niin kertokaa ihmeessä, jos saisin joskus selvitettyä, mistä toi ärsyttävä vaiva johtuu!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha niskajumi, kallonpohjan lihakset jumissa aiheuttaa minulle ainakin tuota "matkapahoinvointi" oloa. Minulla myös samantyyppistä tuo eli jos nostaa niskaa selkälihasliikkeissä niin päässä alkaa suhisemaan ja tuntuu että taju lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan